Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TÜRK DİLİ I
1 Dersin Adı: TÜRK DİLİ I
2 Dersin Kodu: GKZ1003
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. MUSTAFA ULUOCAK
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Öğr. Gör. Berrin SARITUNÇ
Öğr Gör. Nilüfer AKGÜN.
Öğr. Gör. Dr.Seher ÖZKÖK
Gör. Emel ÖZALP
Öğr. Gör. Handan AYANGİL
Öğr. Gör. Mahru SAKARYA
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: (muluocak@uludag.edu.tr-0 (224) 275 50 38 Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, B Blok Görükle / Bursa)
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Yazı dilinin ve yazılı iletişimin temel özelliklerini, yazı ve yazılı anlatım ile ilgili kavramları öğretmek ve yazıda planlamayı uygulamalarla geliştirmek, yazılı anlatım tarzları ve türlerini kavratmak. Türkçeyi etkili ve doğru biçimde kullanma alışkanlığı kazandırmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Duygu, düşünce ve izlenimlerin yazılı ve sözlü iletişimde doğru kullanılmasını sağlar.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Türk dilinin ve bu dille yaratılmış edebiyat eserlerini özelliklerini edinme ve bu özellikleri yapılacak çalışmalara aktarma;
2 Türkçenin dil olarak yapısını ve genel özelliklerini öğrenme ve dili kullanırken bunları davranış haline dönüştürme;
3 Dilin ve edebiyatın eğitim öğretimde malzeme olarak kullanılmasını öğrenme ve bunlarla ilgili uygulamalar yapma.;
4 Yazılı anlatımında Türkçeyi kurallarına uygun bir şekilde kullanma.;
5 Duygu, düşünce ve izlenimlerini yazılı olarak ifade etme.;
6 Farklı türlerde planlı yazılar oluşturma;
7 Yazım kurallarını kavrayarak uygulama.;
8 Bir metindeki yazım yanlışlarını bularak düzeltme.;
9 Farklı türde yazılmış yazıların özelliklerini bilme;
10 Türkçenin yazılı anlatım alanlarında nasıl kullanılacağını öğrenme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Yazılı ve sözlü anlatımın özellikleri
2 Yazı dili, özellikleri, yazım ve noktalamanın yazılı anlatımdaki önemi
3 Paragraf türleri (giriş, gelişme, sonuç paragrafları) ve giriş paragrafı oluşturma
4 Paragraf türleri (giriş, gelişme, sonuç paragrafları) ve gelişme paragrafları oluşturma
5 Paragraf türleri (giriş, gelişme, sonuç paragrafları) ve sonuç paragrafları oluşturma
6 Yazılı anlatımda düşünceyi geliştirme yolları (açıklama, tartışma, öyküleme, betimleme; tanımlama, örneklendirme, tanık gösterme, karşılaştırma vb. uygulamaları) ve kullanımı
7 Yazılı anlatımda düşünceyi geliştirme yolları (açıklama, tartışma, öyküleme, betimleme; tanımlama, örneklendirme, tanık gösterme, karşılaştırma vb. uygulamaları) ve kullanımı
8 Metin yapısı (metnin yapısal özellikleri, giriş-gelişme-sonuç bölümleri) ve metinlerin yapısal analizi
9 Metinsellik özellikleri (bağlaşıklık, tutarlılık; amaçlılık, kabul edilebilirlik, durumsallık, bilgisellik, metinlerarasılık) ve yazılı anlatımda uygulanması
10 Metinsellik özellikleri (bağlaşıklık, tutarlılık; amaçlılık, kabul edilebilirlik, durumsallık, bilgisellik, metinlerarasılık) ve yazılı anlatımda uygulanması
11 Metin oluşturma süreçleri (taslak oluşturma, yazma, düzeltme ve paylaşma) ve uygulamaları
12 Betimleyici ve öyküleyici metin yazma uygulamaları
13 Bilgilendirici-açıklayıcı metin yazma uygulamaları
14 Tartışmacı ve ikna edici metin yazma uygulamaları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Mustafa Cemiloğlu, Türkçe Yazılı Anlatım Öğretimi, Alfa Aktüel, Bursa 2009.
Şerif Aktaş, Osman Gündüz, Yazılı ve Sözlü Anlatım, Akçağ, Ankara 2002.
Karaalioğlu, S.K. (1992). Yazmak ve Konuşmak Sanatı Kompozisyon, İstanbul: İnkılâp Kitabevi.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli testler.
Açıklama Bağıl değerlendirme
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 40 40
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 40 40
Toplam İş Yükü 190
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 2 2 3 1 1 1 1 1 1 1 1 2 3 1 3 1
OK2 2 1 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 3 1 3 1
OK3 2 1 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 3 1 3 1
OK4 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
OK5 2 2 1 1 1 2 4 2 1 2 2 1 1 1 1 1
OK6 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
OK7 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
OK8 1 1 1 1 1 2 3 2 2 2 2 2 2 2 2 1
OK9 3 3 2 2 1 2 2 1 1 1 1 2 2 2 2 1
OK10 3 1 3 1 2 1 3 1 1 3 3 3 3 1 2 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr