Prof. Dr. Aysen TOKOL Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Djital dönüşüm ve bu dönüşümü sağlayan teknolojileri tanıtmak. Bunların çalışma hayatındaki çok yönlü etkisini ele alıp, geleceğe yönelik çözümlemeler yapmak.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Bu ders, djital teknolojiler ve işgücü piyasasının geleceği ile ilgili tartışmaları irdelerken, öğrencilere bu doğrultuda kendilerini geliştirmeleri için fırsat sunmaktadır.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
İnsan, süreç ve teknoloji unsurlarının birlikte dönüşmesini içeren dijital dönüşüm kavramını ele alabilmek.;
2
Dijital dönüşümü sağlayan web 2.0, mobil, genişbant internet, bulut bilişim, dijital medya, büyük veri, yapay zeka, artırılmış gerçeklik, nesnelerin interneti ve 3B yazıcılar gibi teknolojileri tanımlayabilmek.;
3
Dijital dönüşümü sağlayan teknolojilerin avantajları ve dezavantajlarını tartışabilmek.;
4
Dijital teknolojilerin çalışma yaşamında meydana getirdiği değişimleri tartışabilmek.;
5
Sosyal medya ve gig ekonomileri ile birlikte yeni bir forma kavuşan yeni dijital emek kavramını anlayabilmek.;
6
Dijital teknolojilerin iş güvencesi ve gelirin korunması ile ilgili işgücü piyasasında yarattığı etkileri kavrayabilmek.;
7
Dijital teknolojilerin iş yaratma süreçlerini tartışabilmek.;
Sayısallaşma , dijitalleşme ve djital dönüşüm kavramları
2
Dijital dönüşümü sağlayan teknolojiler: Bölüm 1
3
Dijital dönüşümü sağlayan teknolojiler: Bölüm 2
4
Mega trendler
5
Dijital teknolojilerin etkileri: Olumlu
6
Dijital teknolojilerin etkileri: Olumsuz
7
İşgücü piyasasındaki mega trendler
8
Mega trendler ve beceriler
9
Çalışmanın geleceği üzerine tartışmalar: Bölüm 1
10
Çalışmanın geleceği üzerine tartışmalar: Bölüm 2
11
Dijital teknolojilerin iş ve istihdam yaratma süreçleri
12
Dijital teknolojilerin iş güvencesi ve gelirin korunması ile ilgili sonuçları
13
Gig ekonomisi ve gig çalışma
14
Dijital teknolojilerin geleceği
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
-Dünya Ekonomik Forumu İşin Geleceği Raporları -OECD Çalışmanın Geleceği Raporları - Klaus Schwab. Dördüncü Sanayi Devrimi. Optimist Yayım Dağıtım -Peter Sloane, Paul Latreille, Nigel O'Leary, Modern Labour Economics, 1st Edition, Routledge
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Ölçme ve değerlendirme çoktan seçmeli test soruları ve klasik usül sınav ile yapılır.
Açıklama
Bu derste bağıl değerlendirme sistemi kullanılmaktadır.
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
3
42
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
3
42
Ödevler
0
0
0
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
30
30
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
36
36
Toplam İş Yükü
180
Toplam İş Yükü / 30 saat
5
Dersin AKTS Kredisi
5
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU