Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ARTİSTİK SIR TEKNİKLERİ-1
1 Dersin Adı: ARTİSTİK SIR TEKNİKLERİ-1
2 Dersin Kodu: SCCS215
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Şahin Selim YAZICI
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: selimyazici@uludag.edu.tr
0 543 614 65 43
Uludağ Üniversitesi İznik Meslek Yüksek Okulu 16860 İznik/Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu ders kapsamında “Artistik sır teknikleri adı altında Mat ve krakle sırların uygulamalı bir şekilde öğrenilmesi.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Sır çeşitlerinin öğretilmesi;
2 Artistik sırlara genel bir bakış;
3 Reçete hesaplamaları;
4 Artistik sır hammaddelerinin teknik özellikleri ve Sır reçetelerine etkileri;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Sır nedir
2 Sır çeşitleri
3 Sır karışımlarında kullanılan hammaddeler ve teknik özellikleri
4 Sır karışımlarında kullanılan oksitler ve teknik özellikleri
5 Artistik sır çeşitleri
6 Artistik sır çeşitleri
7 Basit sır reçetelerinin hesaplamaları
8 Mat sırlar
9 Mat sır oluşumunda kullanılan hammadde ve oksitler
10 Mat sır reçetelerinin oluşturulması (1. Grup sır denemeleri) ( Sırlama ve pişirim)
11 Mat sır reçetelerinin oluşturulması (2. Grup sır denemeleri) ( Sırlama ve pişirim)
12 Krakle sır oluşumunda kullanılan hammadde ve oksitler
13 Krakle sır reçetelerinin oluşturulması (1. Grup sır denemeleri) ( Sırlama ve pişirim)
14 Krakle sır reçetelerinin oluşturulması (2. Grup sır denemeleri) ( Sırlama ve pişirim)
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Artistik Seramik Sırlar ve Sır Sanatı
Soner GENÇ
Seramik Sır Reçeteleri El Kitabı,
Emmanuel COOPER
Seramik Sanat Eğitiminde Sırlama ve Pişirme El Kitabı
Emel ŞÖLENAY
Seramik Sırrının Sırrı
Ensar TAÇYILDIZ
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
Ödevler 0
Projeler
Arazi Çalışmaları
Arasınavlar 1
Diğer
Yarıyıl Sonu Sınavları 1
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30 saat
Dersin AKTS Kredisi
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİM KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenim Kazanımları PY: Program Yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr