Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
HERKES İÇİN TASARIM
1 Dersin Adı: HERKES İÇİN TASARIM
2 Dersin Kodu: MIM4016
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Belkıs Ece ŞAHİN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Dr. Ögr. Üyesi SEBLA ARIN ENSARİOĞLU
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Dr. Ece Şahin
besahin@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin amacı, kentsel ve mimari ölçekte mekan tasarımında kullanıcıların yaş, engel durumu, beceri kaybı gibi farklılıkları açısından düşünülmesi gereken kriterlerin tanıtılmasıdır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 “Herkes İçin Tasarım” anlayışının temel prensipleri ve mekânsal gerekliliklerini anlamak;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Tanışma ve Ders Tanıtımı
2 "Herkes İçin Tasarım" / "Evrensel Tasarım" nedir?
3 "Herkes İçin Tasarım" ilkeleri
4 Farklı engel tipleri ve fiziksel durumlar için mekansal gereklilikler
5 Farklı tasarım disiplinlerinin "herkes için tasarım" yaklaşımları
6 Film / Makale Tartışma
7 Konut mekanlarında evrensel tasarım
8 Eğitim yapılarında evrensel tasarım
9 Kamusal kapalı ve açık mekanlarda evrensel tasarım
10 Ulaşımda evrensel tasarım
11 Çocuk oyun alanlarında evrensel tasarım
12 Öğrenci sunumları + ödev teslimi
13 Öğrenci sunumları + ödev teslimi
14 Öğrenci sunumları + ödev teslimi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Duncan, R. 2007, Universal Design–Clarification and Development: A Report for the Ministry of the Environment, Norveç Hükümeti Çevre Bakanlığı için rapor, NC State University, The Center for Universal Design, ABD.
Hacıhasanoğlu, I. 2003, “Evrensel Tasarım”, Tasarım Kuram Dergisi, cilt:2, sayı:3, s.93-101.
Mace, R.L. 1998, “A Perspective on Universal Design”, Designing for the 21st Century: An International Conference on Universal Design, FAIA.
Mace, R.L., G.J. Hardie ve J.P. Place, 1991, Accessible Environments: Toward Universal Design,NC State University, The Center for Universal Design.
Story, M.F., J.L. Mueller ve R.L. Mace, 1998, The Universal Design File: Designing for Peopleof All Ages and Abilities, NC State University, The Center for Universal Design.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 2 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 14 14
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 1 10 10
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 84
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,8
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 4 1 5 2 2 0 2 2 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr