1 | Dersin Adı: | KARŞILAŞTIRMALI SİYASET |
2 | Dersin Kodu: | KAM2107 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. MERT GÖKIRMAK |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Doç. Dr. Mert GÖKIRMAK |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç. Dr. Mert GÖKIRMAK E-mail: mert@uludag.edu.tr Tel: 0224 2941117 Adres: Uludağ Üniversitesi İİBF Kamu Yönetimi Bölümü, Görükle Kampusu16059 Nilüfer/Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Öğrenciye karşılaştırmalı siyaset kavramının amacını ve kapsamını; temel siyasi sistemleri ve siyasetin temel temalarını açıklamayı amaçlar. Devlet-uluslararası sistem ve ekonomik yapı arasındaki ilişkiyi göz önünde bulundurarak Britanya, Rusya, Çin ABD başta olmak üzere uluslararası sistemde egemen konumda bulunan siyasal sistemlerle ilgili bilgi vermeyi amaçlar. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Karşılaştırmalı Siyasetin İlgi Alanı olarak Devlet ve Devlet Gücünün Çoklu Boyutları | |
2 | Devlet Kurucu Stratejiler ve Devlet Formasyonu | |
3 | Devlet Formasyonu, Savaş ve Kapitalizm | |
4 | Avrupa’ da Güçlü Devletlerin Ortaya Çıkışı | |
5 | Savaş, Devlet ve Endüstrileşme | |
6 | Avrupa Endüstrileşmesinde Güçlü ve Zayıf Devletler | |
7 | Rus Aynasında Britanya | |
8 | Karşılaştırmalı Perspektiften Avrupa ve Çin | |
9 | Doğu Asya’nın Yükselişi ve Anglo-Amerikan Dünyanın İnişe Geçişinde Devlet Gücü | |
10 | Serbest Piyasalar ve Minimal Devlet: Neo-klasik Hikaye | |
11 | Stratejik Kapitalizm ve Devlet Özerkliği | |
12 | Demokrasi Ve Endüstriyel Olgunluk: Kalkınmacı Devletlerin Sonu Mu? | |
13 | Anglo-Amerikan Kapitalizminin Gerileyişinin Ardındaki Gerçekler | |
14 | Erken Başlayanlar ve Güçlü Devletler |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
A-Ders Kitabı: Linda Weis, John M. Hobson, Devletler ve Ekonomik Kalkınma: Karşılaştırmalı Bir Tarihsel Analiz, çev. Kıvanç Dündar, Ankara, Dost Yayınları, 1999. B-Referanslar: Ruth Lane, Karşılaştırmalı Siyaset Sanatı, çev. Zeynel Abidin Kılınç, İstanbul, Küre Yayınları, 2011. Charles Tilly, Zor Sermaye ve Avrupalı Devletlerin Oluşumu, çev. Kudret Emiroğlu, Ankara, İmge Kitabevi, 2001. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 32 | 32 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |