Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
REKLAM KAMPANYALARI
1 Dersin Adı: REKLAM KAMPANYALARI
2 Dersin Kodu: PZRS034
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. FATİH BİLİCİ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: bilici@uludag.edu.tr
Tel:(0224)6133102/61533
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Reklam kampanyasının planlanması, reklam metni yazımı, basılı medya için reklam yaratımı, medya planlama ve seçimi, reklam etkinliğinin ölçülmesi konularında öğrencileri geliştirmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Reklam kampanyası sürecini etkin iletişim sürecine göre tasarlayabilme;
2 Etkin bir reklam kampanyası sürecini yönlendirip yönetebilme;
3 Müşteri beklentisi doğrultusunda brief oluşturabilme ve brifing verebilme;
4 Ürün çeşidine ve mecralara göre uygulanabilecek reklam türlerini belirleyebilme;
5 Tüm reklam teknik ve çeşitleri hakkında bilgi sahibi olabilme ve kullanabilme;
6 Reklam kampanyası sürecini oluşturup uygulayabilme;
7 Küresel ve yerel reklam kampanyaları arasındaki farklılıkları kavrayabilme;
8 Reklam kampanyası etkinliğini ölçebilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Reklamcılık, Kavramlar, Tanımlar, Stratejiler ve Uygulamalar Güncel örnekler
2 Dünyada ve Türkiye'de Reklam Kampanyaları ve Uygulamaları Güncel örnekler
3 Reklam Kampanyaları ve Toplum Güncel örnekler
4 Bilinçaltı Reklamcılık Güncel örnekler
5 Reklam Kampanya Planında Hedef Kitle ve Bütçe Belirleme Güncel örnekler
6 Reklam Kampanyası Sürecinin Tarafları Güncel örnekler
7 Reklam Kampanyalarında Kullanılan İletişim Araçları Güncel örnekler
8 Reklam Tasarımı Güncel örnekler
9 Basılı Ortamlarda Reklam Kampanyaları ve Uygulamaları Güncel örnekler
10 Radyo ve Televizyonda Reklam Kampanyaları ve Uygulamaları Güncel örnekler
11 İnternet Reklamcılığı ve Uygulamaları Güncel örnekler
12 Siyasal Reklam Kampanyaları ve Uygulamaları Güncel örnekler
13 Sosyal İçerikli Reklam Kampanyaları ve Uygulamaları Güncel örnekler
14 Reklam Kampanyalarında Etik Uygulamalar Güncel örnekler
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Nedir bu reklam?, Prof.Dr.Muazzez Babacan,Beta Yayınları
Reklamlardan Sonra;Güven Borça, MediaCat Yayınları
Küçük Bir Reklam Bütçesiyle Büyük Sonuçlar;Cynthia Smith,Alfa Yayınları
Ölçülebilir Reklam Hedefleri İçin Reklam Hedeflerini Tanımlamak;Solomon Dutka Reklamcılık Vakfı Yayınları
Akılda Kalan Nedir?;Rex Brıggs&Gres Stuart, MediaCat Yayınları
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 7 7
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 14 14
Toplam İş Yükü 98
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,03
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 1 2 1 2 2 2 2 2 3 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 3 4 0 0 0 0 0
OK6 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 3 4 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 3 4 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr