1 | Dersin Adı: | SAĞLIK PSİKOLOJİSİ |
2 | Dersin Kodu: | SOSP149 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Önlisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yoktur |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. HÜLYA ZANBAK |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Psikolog Hülya Zanbak |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Hülya Zanbak hulyaz@uludag.edu.tr 0224-2950644 - 2950640 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Psikoloji bilimini tanımaları sağlamak. Hasta ve hasta yakınları ile etkili ve doğru iletişim kurmalarına yardımcı olmak. Verilen temel psikoloji eğitimiyle sağlık kurumları ve sağlık profesyonellerinin davranışlarının diğer insanlar üzerindeki etkilerine karşı farkındalıklarının arttırılarak, hizmet kalitesinin ve iletişim becerilerinin artmasını sağlamaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Bir Bilim Olarak Psikoloji | |
2 | Psikolojinin tarihi gelişimi ve Ekoller | |
3 | Psikolojide Araştırma Yöntemleri | |
4 | Davranış | |
5 | Öğrenme | |
6 | İnsan Öğrenmesi ve Bellek | |
7 | Hatırlama ve Unutma | |
8 | Duyum ve Algılama Ara Sınav | |
9 | Gelişim psikolojisi | |
10 | Zeka | |
11 | Kişilik ve Uyum | |
12 | Stres | |
13 | Normal ve Anormal Davranışlar | |
14 | Psikolojik Bozukluklar |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: | Ders notları farklı kaynaklardan derlenerek hazırlanmıştır. Abnormal Psychology, Psikolojiyi Anlamak, Psikolojiye Giriş, Sağlık Psikolojisi |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 13 | 1 | 13 |
Ödevler | 0 | 15 | 15 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 15 | 15 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2,87 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |