Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SAĞLIK PSİKOLOJİSİ
1 Dersin Adı: SAĞLIK PSİKOLOJİSİ
2 Dersin Kodu: SOSP149
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yoktur
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. HÜLYA ZANBAK
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Psikolog Hülya Zanbak
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Hülya Zanbak
hulyaz@uludag.edu.tr
0224-2950644 - 2950640
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Psikoloji bilimini tanımaları sağlamak. Hasta ve hasta yakınları ile etkili ve doğru iletişim kurmalarına yardımcı olmak. Verilen temel psikoloji eğitimiyle sağlık kurumları ve sağlık profesyonellerinin davranışlarının diğer insanlar üzerindeki etkilerine karşı farkındalıklarının arttırılarak, hizmet kalitesinin ve iletişim becerilerinin artmasını sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Psikoloji bilimini tanıtmak;
2 İnsan davranışlarını ve öğrenme kuramını kavratmak ;
3 Bellek, hatırlatma ve unutma durumlarını kavratmak;
4 Zeka, kişilik ve gelişim psikolojisi hakkında bilgiler kazandırmak;
5 Stres ve stresle başetme yollarını kavratmak;
6 Normal, anormal davranışlar ve psikolojik bozuklukları tanımalarını sağlamak;
7 Hasta ve hasta yakınlarının psikolojisi hakkında bilgiler vermek;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Bir Bilim Olarak Psikoloji
2 Psikolojinin tarihi gelişimi ve Ekoller
3 Psikolojide Araştırma Yöntemleri
4 Davranış
5 Öğrenme
6 İnsan Öğrenmesi ve Bellek
7 Hatırlama ve Unutma
8 Duyum ve Algılama Ara Sınav
9 Gelişim psikolojisi
10 Zeka
11 Kişilik ve Uyum
12 Stres
13 Normal ve Anormal Davranışlar
14 Psikolojik Bozukluklar
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Ders notları farklı kaynaklardan derlenerek hazırlanmıştır. Abnormal Psychology, Psikolojiyi Anlamak, Psikolojiye Giriş, Sağlık Psikolojisi
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Ödevler 0 15 15
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 15 15
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 15 15
Toplam İş Yükü 86
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,87
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 2 1 0 0 1 0 0 0 0 0 0 1
OK2 2 1 0 0 1 0 3 0 0 0 0 1
OK3 2 1 0 0 1 0 2 0 0 0 0 1
OK4 2 1 0 0 1 0 2 0 0 0 0 1
OK5 2 1 0 0 1 0 0 0 0 0 0 1
OK6 2 1 0 0 1 0 1 0 0 0 0 1
OK7 2 1 0 0 1 0 2 0 0 0 0 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr