Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
YETİŞKİN EĞİTİMİ ve HAYAT BOYU ÖĞRENME
1 Dersin Adı: YETİŞKİN EĞİTİMİ ve HAYAT BOYU ÖĞRENME
2 Dersin Kodu: RPD0016
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Mustafa Naci KULA
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Dr. Mustafa Naci KULA
mnacikula@uludag.edu.tr
0224 294 22 41
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, yaşam boyu öğrenmeyi kavramak ve bilgi toplumunun etkin bir üyesi olabilmek için yaşam tarzına dönüştürebilmek; yetişkinlerin öğrenme özellikleri doğrultusunda öğretim aktivitelerini düzenleyebilme bilgisi ve becerisi kazandırmaktır
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavramak;
2 Yaşam boyu öğrenme ilkelerini örneklendirmek;
3 Yaşam boyu öğrenmeye istekli olmak;
4 Yaşam boyu öğrenmenin kapsamını açıklamak;
5 Yetişkin eğitimiyle ilgili temel kavramları tanımlamak;
6 Yetişkin eğitiminin temel ilkelerini yorumlamak;
7 Yetişkin eğitimiyle ilgili yöntem ve teknikleri kavramak;
8 Yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimini açıklamak;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Yetişkin eğitiminin tanımı ve kapsamı
2 Yetişkin eğitimiyle ilişkili kavramlar (sürekli eğitim, halk eğitimi, yaygın eğitim, mesleki eğitim vd.)
3 Yetişkin eğitiminin temel ilkeleri
4 Yetişkin eğitimiyle ilgili yaklaşım ve modeller
5 Yetişkin eğitimiyle ilgili yöntem ve teknikler
6 Türkiye’de yetişkin eğitiminin tarihsel temelleri
7 Yetişkin Eğitimi Proğramları
8 Okur yazarlık ve Yaklaşımları
9 Hayat boyu öğrenme
10 Hayat Boyu öğrenmenin önemi ve temel özellikleri
11 Hayat boyu öğrenmenin amacı, kapsamı
12 Hayat boyu öğrenme becerileri
13 Hayat boyu öğrenmenin tarihsel gelişim
14 Türk eğitim sisteminde hayat boyu öğrenme uygulamaları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. .Edt. Firdevs, G.& Deveci, T. (2020), Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme Pegem Akademi, Ankara
2. .Edt. Güçlü,, M. (2019).Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme ". Pegem Yayınları. Ankara
3. .Edt.Figen, E..(2019). Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme Pegem Akademi, Ankara
4. Edt. Arslan, S.(2016) Yaşam Boyu Öğrenmede Yeni Öğrenme Türleri, Eğitim Yayınevi, Konya
5. Kaya, E.H. (2018), Yaşam Boyu Öğrenme ve Küresel Dinamikleri, Nobel Yayınevi, İstanbul
6. Duman, A. (2007) Yetişkinler Eğitimi, Ütopya Yayınları,Ankara
7.Jols, T& Thoman, E. ( 2008) 21. Yüzyıl okur yazarlığı Medya Okur yazarlığına genel Bir Bakış ve Sınıf içi etkinlikler ( çeviri Edt. Cevat Elma& alper Kesten) Elkinoks Yayınevi, Ankara
8. Edt.Jarvis, P., (2009), The Routledege İnternational Handbook of Lifelong Learning, Routledge taylor& Francis Group, Newyork and London
9. Jarvis, P., ( 2004) Adult Education and Lifelong Learning, theory and Practice, Routledge Falmer Taylor & farncis Group, London and Newyork
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 1 34 34
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 121
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 4 0 4 5 0 0 0 5 0 5 0 0 0 0 0
OK2 0 0 4 5 0 0 5 5 5 0 0 4 4 0 5 0
OK3 0 4 4 4 4 0 4 4 4 0 4 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 5 0 0 0 0 0 4 0 4 0 0 0 0 4 0 4
OK7 0 0 0 3 3 0 0 0 0 0 4 5 0 4 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr