1 | Dersin Adı: | YETİŞKİN EĞİTİMİ ve HAYAT BOYU ÖĞRENME |
2 | Dersin Kodu: | RPD0016 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. Mustafa Naci KULA |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç. Dr. Mustafa Naci KULA mnacikula@uludag.edu.tr 0224 294 22 41 Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, yaşam boyu öğrenmeyi kavramak ve bilgi toplumunun etkin bir üyesi olabilmek için yaşam tarzına dönüştürebilmek; yetişkinlerin öğrenme özellikleri doğrultusunda öğretim aktivitelerini düzenleyebilme bilgisi ve becerisi kazandırmaktır |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Yetişkin eğitiminin tanımı ve kapsamı | |
2 | Yetişkin eğitimiyle ilişkili kavramlar (sürekli eğitim, halk eğitimi, yaygın eğitim, mesleki eğitim vd.) | |
3 | Yetişkin eğitiminin temel ilkeleri | |
4 | Yetişkin eğitimiyle ilgili yaklaşım ve modeller | |
5 | Yetişkin eğitimiyle ilgili yöntem ve teknikler | |
6 | Türkiye’de yetişkin eğitiminin tarihsel temelleri | |
7 | Yetişkin Eğitimi Proğramları | |
8 | Okur yazarlık ve Yaklaşımları | |
9 | Hayat boyu öğrenme | |
10 | Hayat Boyu öğrenmenin önemi ve temel özellikleri | |
11 | Hayat boyu öğrenmenin amacı, kapsamı | |
12 | Hayat boyu öğrenme becerileri | |
13 | Hayat boyu öğrenmenin tarihsel gelişim | |
14 | Türk eğitim sisteminde hayat boyu öğrenme uygulamaları |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. .Edt. Firdevs, G.& Deveci, T. (2020), Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme Pegem Akademi, Ankara 2. .Edt. Güçlü,, M. (2019).Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme ". Pegem Yayınları. Ankara 3. .Edt.Figen, E..(2019). Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme Pegem Akademi, Ankara 4. Edt. Arslan, S.(2016) Yaşam Boyu Öğrenmede Yeni Öğrenme Türleri, Eğitim Yayınevi, Konya 5. Kaya, E.H. (2018), Yaşam Boyu Öğrenme ve Küresel Dinamikleri, Nobel Yayınevi, İstanbul 6. Duman, A. (2007) Yetişkinler Eğitimi, Ütopya Yayınları,Ankara 7.Jols, T& Thoman, E. ( 2008) 21. Yüzyıl okur yazarlığı Medya Okur yazarlığına genel Bir Bakış ve Sınıf içi etkinlikler ( çeviri Edt. Cevat Elma& alper Kesten) Elkinoks Yayınevi, Ankara 8. Edt.Jarvis, P., (2009), The Routledege İnternational Handbook of Lifelong Learning, Routledge taylor& Francis Group, Newyork and London 9. Jarvis, P., ( 2004) Adult Education and Lifelong Learning, theory and Practice, Routledge Falmer Taylor & farncis Group, London and Newyork |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 20 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 1 | 34 | 34 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 121 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |