1 | Dersin Adı: | OKULDA RUH SAĞLIĞI |
2 | Dersin Kodu: | RPD0008 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FİGEN AKÇA |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. FİGEN AKÇA |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Ders tanıtımı ve ruh sağlığının tanımı | |
2 | Ruh sağlığına ilişkin kavramlar ve tarihsel süreç | |
3 | Ailede Ruh sağlığı | |
4 | Çocuk ve ergen gelişim dönemlerinin okul ruh sağlığı kapsamında ele alınması | |
5 | Akıl Sağlığı Danışmanlığı | |
6 | Okuldaki yönetici ve alan öğretmenlerinin ruh sağlığına bakış açıları | |
7 | Ara sınav | |
8 | Öğrencinin kişilik gelişimi ve öğrenme üzerindeki yansımaları | |
9 | Açık ve örtük programlar ve ruh sağlığı | |
10 | İç göç, dış göç, damgalanma ve ruh sağlığı | |
11 | İçedönük-dışadönük kişilik yapısı ve ruh sağlığı | |
12 | Pozitif Ruh Sağlığı ve Ruhsal İyilik Hali pozitif psikoloji uygulamaları | |
13 | Çocuk ve ergene uygulanan danışma kuram ve yaklaşımları | |
14 | Genel değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Bakırcıoğlu, R. (2015). Çocuk ve ergende ruh sağlığı. Anı Yayıncılık. 2. Firdevs Savi Çakar (2018) Önleyici Psikolojik Danışma Kuram ve Uygulamaları Pegem Akademi Yayınları 3. Arıcıoğlu, A. (2008). Okullarda Ruh Sağlığı Hizmetleri. Kuramsal Eğitimbilim, 1 (2), 76-83. Ankara: Hacettepe Üniversitesi 4. Çokamay, G., Kapçı, E.G. & Sever, M. (2017). Okul Ruh sağlığı hizmetlerinde yaşanan sorunlar: Psikolojik Danışmanların görüşleri. İlköğretim Online, 16(4), 1395-1406, 5. Feire, P. (2016). Ezilenlerin pedagojisi. Ayrıntı yayınları 6. Kılıççı, Y. (2006) Okulda ruh sağlığı. Ankara: Anı. 7. Youell, B. (2015). Öğrenme ilişkileri. eğitimde psikanalitik düşünce. Bağlam Yayıncılık. 8. Waller, R.J. (2017). Mental health promotion in schools: Foundations. Electronic reproduction. Ann Arbor, Michigan: ProQuest Central. 9. http://dergipark.gov.tr/download/article-file/184699 10. Büyükkaragöz, S. S. (1986). Okulda Ruh Sağlığı. Necmettin Erbakan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2(2). |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 2 | 24 |
Ödevler | 0 | 24 | 24 |
Projeler | 1 | 6 | 6 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 3 | 6 | 18 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |