Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
OKULDA RUH SAĞLIĞI
1 Dersin Adı: OKULDA RUH SAĞLIĞI
2 Dersin Kodu: RPD0008
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. FİGEN AKÇA
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. FİGEN AKÇA
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Ruh sağlığını tanımlar; ruh sağlığı yerinde olan bireylerin özelliklerini betimler; normal ve normal dışı davranış ölçütlerini sıralar.;
2 Kişilik gelişim alanındaki özelliklere bağlı olarak ruh sağlığını etkileyen faktörleri tanımlar ve yetişkin ruh sağlığından farkını açıklayabilir.;
3 Ailede ruh sağlığını tehdit eden unsurların okulda eğitim ortamına yansımaları ile nasıl çalışacağını bilir.;
4 Akıl sağlığı danışmanlığının okuldaki yönetici ve alan öğretmenlerinin bakış açılarından nasıl ele alındığını bilir ve konsültasyon hizmeti yapabilir.;
5 Açık ve örtük programların öğrencilerin ruh sağlığına etkileri konusunu bilir ve gerekli önlem ve uygulamaları yapabilir.;
6 İç-dış göç, dezavantajlı öğrenciler ve kültürel farklılıktan kaynaklı sorunların okulda ruh sağlığına yansımaları konularında değerlendirme yapabilir, gerekli yönlendirme ve müdaheleleri yapabilir;
7 Kişilikten kaynaklı farklılıkların öğrencilerde yarattığı öğrenme faktörlerine etkisini kişisel ve eğitsel rehberlik unsurlarına göre açıklayabilir.;
8 Çocuklarda görülen çeşitli duygusal ve davranışsal sorunların önlenmesi ve düzeltilmesi konusunda aile ve öğretmenlere yönelik önerileri tartışır.;
9 Pozitif Ruh Sağlığı ve Ruhsal İyilik Hali modellerini pozitif psikoloji uygulamaları ile bağlantılarını kurabilir.;
10 Çocuk ve ergenlerde görülen ruh sağlığı sorunlarına müdahelede kullanılan temel danışmanlık yaklaşımlarını tanır.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Ders tanıtımı ve ruh sağlığının tanımı
2 Ruh sağlığına ilişkin kavramlar ve tarihsel süreç
3 Ailede Ruh sağlığı
4 Çocuk ve ergen gelişim dönemlerinin okul ruh sağlığı kapsamında ele alınması
5 Akıl Sağlığı Danışmanlığı
6 Okuldaki yönetici ve alan öğretmenlerinin ruh sağlığına bakış açıları
7 Ara sınav
8 Öğrencinin kişilik gelişimi ve öğrenme üzerindeki yansımaları
9 Açık ve örtük programlar ve ruh sağlığı
10 İç göç, dış göç, damgalanma ve ruh sağlığı
11 İçedönük-dışadönük kişilik yapısı ve ruh sağlığı
12 Pozitif Ruh Sağlığı ve Ruhsal İyilik Hali pozitif psikoloji uygulamaları
13 Çocuk ve ergene uygulanan danışma kuram ve yaklaşımları
14 Genel değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Bakırcıoğlu, R. (2015). Çocuk ve ergende ruh sağlığı. Anı Yayıncılık.
2. Firdevs Savi Çakar (2018) Önleyici Psikolojik Danışma Kuram ve Uygulamaları Pegem Akademi Yayınları
3. Arıcıoğlu, A. (2008). Okullarda Ruh Sağlığı Hizmetleri. Kuramsal Eğitimbilim, 1 (2), 76-83. Ankara: Hacettepe Üniversitesi
4. Çokamay, G., Kapçı, E.G. & Sever, M. (2017). Okul Ruh sağlığı hizmetlerinde yaşanan sorunlar: Psikolojik Danışmanların görüşleri. İlköğretim Online, 16(4), 1395-1406,
5. Feire, P. (2016). Ezilenlerin pedagojisi. Ayrıntı yayınları
6. Kılıççı, Y. (2006) Okulda ruh sağlığı. Ankara: Anı.
7. Youell, B. (2015). Öğrenme ilişkileri. eğitimde psikanalitik düşünce. Bağlam Yayıncılık.
8. Waller, R.J. (2017). Mental health promotion in schools: Foundations. Electronic reproduction. Ann Arbor, Michigan: ProQuest Central.
9. http://dergipark.gov.tr/download/article-file/184699
10. Büyükkaragöz, S. S. (1986). Okulda Ruh Sağlığı. Necmettin Erbakan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2(2).
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 0 24 24
Projeler 1 6 6
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 3 6 18
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 2 1 0 0 0 5 0 0 2 3 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 4 0 0 3 3 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 4 0 0 2 2 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 2 0 0 2 2 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 2 0 0 2 3 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 3 0 5 2 3 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 3 0 0 2 2 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 3 0 0 2 2 0 3 0 0 0 0
OK9 0 4 0 0 0 2 0 0 1 2 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 2 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr