1 | Dersin Adı: | KRİZE MÜDAHALE |
2 | Dersin Kodu: | RPD0006 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi ASUMAN YÜKSEL |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Psikolojik danışmanın koruyucu ruh sağlığı içinde önemli bir yeri olan kriz ve krize müdahaleye ilişkin kavram ve konuların kavranması, tartışılması ve krize müdahale becerilerinin öğretilmesini sağlamaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Kriz ve Krize Müdahale: Tanımı, Ruh sağlığı çalışmalarındaki yeri ve önemi. | |
2 | Kriz ve krize Müdahalenin okulda ruh sağlığındaki yeri ve önemi | |
3 | Kriz ve Krize Müdahalede psikolojik danışmanların yetki görev ve sorumlulukları | |
4 | Kriz ve Krize Müdahalede psikolojik danışmanların yetki görev ve sorumlulukları | |
5 | Kriz Durumları, krize müdahale ilkeleri, teknikleri, diğer görüşme teknikleri arasındaki yer | |
6 | Kriz Durumları, krize müdahale ilkeleri, teknikleri, diğer görüşme teknikleri arasındaki yer | |
7 | Okulda krize müdahale, ilkeleri, teknikleri, “kriz planı”. | |
8 | Krize müdahale, psikososyal travmalar, benzerlikler ve farklılıklar. | |
9 | Doğal afetler ve krize müdahale, ilgili vaka çalışması. | |
10 | Cinsel istismar ve krize müdahale, ilgili vaka çalışması. | |
11 | Şiddet ve krize müdahale, ilgili vaka çalışması | |
12 | Madde kullanımı, intihar ve krize müdahale ve ilgili vaka çalışması | |
13 | Ölüm ve krize müdahale ve ilgili vaka çalışması | |
14 | Genel Değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Özgür Erdur-Baker Türkan Doğan (2018). Kriz Danışmanlığı Tammi D Kolski Arthur E Jongsma Jr Rick A Myer (2016). Kriz Danışması ve Travmatik Olaylarda Tedavi Planlayıcısı (Çev:Zeynep Deniz Yöndem). Ankara: Nobel Bahar Mete Otlu (2011). Okul Psikolojik Danışmanlarının Krize Müdahalede Kullandıkları Başaçıkma Stratejilerinin İncelenmesi: İzmir İl Örneği. Yayınlanmamış Dr. Tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimler Enstitüsü • Burl E. Gilliland VE Richard K. James (1988). Crisis Intervention Strategies. California: Brooks/Cole Publishing Company Crisis Counseling - American Counseling Association, https://www.counseling.org |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 20 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 1 | 4 | 20 |
Projeler | 4 | 4 | 16 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 2 | 2 |
Diğer | 5 | 4 | 20 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,87 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |