1 | Dersin Adı: | Resim V (A.S.A.) |
2 | Dersin Kodu: | RES4501 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 7 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 1 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 4 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. DİLEK BİLHAN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Ögr. Gör. Dilek BİLHAN Ögr. Gör. Nurhan YEŞİL |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim- İş Eğitimi Anabilim Dalı Nilüfer/BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Boya sürüş zenginliğini kazandırmak, boyaların maddi güzelliğinin farkına varmak, renk ve leke olgusunu pekiştirmek, deformasyon, transformasyon, stilizasyon deneyimi kazanmak, kendi sanatsal felsefi ve toplumsal düşüncelerini olgunlaştırarak estetik bilince ve uygulamalara ulaşmak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dönem içinde yapılacak çalışmalarla ilgili bilgilendirme, yararlanılacak kaynaklar, atölyede çalışma düzeni ve disiplinlerle ilgili açıklamalar, uygulamada kullanılacak malzemelerle ilgili bilgilendirme yapılır. | Çağdaş sanatçıların sanat yapıtları; kaynak kitaplara, görselleri bağlı olarak sanat eleştirisi bağlamında incelenir, değerlendirilir. |
2 | Kompozisyon- tasarım oluşumunda bilgi toplama, problem çözme, çözümleme, değerlendirme ve geliştirme aşamalarına bağlı olarak renk ve leke anlatılır (figür) . | Tuval üzerine yağlıboya tekniği ile figüratif çağdaş kompozisyon yorumları mekan-uzam olgusu çözümlenerek uygulatılır. |
3 | Kompozisyon- tasarım oluşumunda bilgi toplama, problem çözme, çözümleme, değerlendirme ve geliştirme aşamalarına bağlı olarak renk ve leke anlatılır (figür) . | Tuval üzerine yağlıboya tekniği ile figüratif çağdaş kompozisyon yorumları mekan-uzam olgusu çözümlenerek uygulatılır. |
4 | Sanatta biçim oluşumları çağdaş sanat örnekleriyle anlatılarak yaratıcı süreç içinde nasıl uygulanacağı anlatılır. | Çeşitli malzeme bilgisine dayalı biçim oluşumları (deformasyon, stilizasyon, transformasyon ) uygulatılır. Sonuçlar değerlendirilir. |
5 | Tasarım ilkeleri doğrultusunda, geliştirilen formlar çeşitli tekniklerle sanatsal ve yaratıcı uygulamaya nasıl dönüştürüldüğü anlatılır. | Çeşitli malzeme bilgisine dayalı biçim oluşumları (deformasyon, stilizasyon, transformasyon ) somut kavram yorumlarına bağlı olarak uygulatılır. |
6 | Tasarım ilkeleri doğrultusunda, geliştirilen formlar çeşitli tekniklerle sanatsal ve yaratıcı uygulamaya nasıl dönüştürüldüğü anlatılır. | Çeşitli malzeme bilgisine dayalı biçim oluşumları (deformasyon, stilizasyon, transformasyon ) soyut kavram yorumlarına bağlı olarak uygulatılır. |
7 | Çok figürlü kompozisyon araştırmaları, soyut kompozisyonlar malzeme çeşitliliğine bağlı olarak anlatılır. | Çeşitli uygulama malzemeleriyle (deformasyon, stilizasyon, transformasyon ) imgesel kompozisyonlar çağdaş yaklaşımlar doğrultusunda uygulatılır ve değerlendirilir. |
8 | Çok figürlü kompozisyon araştırmaları, soyut kompozisyonlar malzeme çeşitliliğine bağlı olarak anlatılır. | Çeşitli uygulama malzemeleriyle (deformasyon, stilizasyon, transformasyon ) imgesel kompozisyonlar çağdaş yaklaşımlar doğrultusunda uygulatılır ve değerlendirilir. |
9 | Önceki derslerde yapılan çalışmaların ve araştırma konularının pekiştirilmesini hedefleyen çalışmalarda deformasyon, transformasyon ve stilizasyona yönlendirilmiş uygulama çalışmaları değerlendirilir. | Yaratıcılık, tasarım ve kompozisyon, teknik olgunluk ve plastik bütünlük gerçekleştirilen uygulama çalışmalarında dikkate alınarak değerlendirilir. |
10 | Önceki derslerde yapılan çalışmaların ve araştırma konularının pekiştirilmesini hedefleyen çalışmalarda deformasyon, transformasyon ve stilizasyona yönlendirilmiş uygulama çalışmaları değerlendirilir. | Yaratıcılık, tasarım ve kompozisyon, teknik olgunluk ve plastik bütünlük gerçekleştirilen uygulama çalışmalarında dikkate alınarak değerlendirilir. |
11 | Çağdaş ve avangard uygulama, çalışma örnekleri, ustalardan yaklaşım analizleri mantığında anlatılır. | Geleneksel uygulama malzemelerinden uzaklaşarak çağdaş yaklaşımlarda çalışmalar uygulatılır. (Can Göknil, Tomur Atagök, Burhan Uygur, Ergin İnan) |
12 | Çağdaş ve avangard uygulama, çalışma örnekleri, ustalardan yaklaşım analizleri mantığında anlatılır. | Geleneksel uygulama malzemelerinden uzaklaşarak çağdaş yaklaşımlarda çalışmalar uygulatılır. (Can Göknil, Tomur Atagök, Burhan Uygur, Ergin İnan) |
13 | Önceki derslerde yapılan çalışmaların ve araştırma konularının pekiştirilmesini hedefleyen çalışmalarda deformasyon, transformasyon ve stilizasyona yönlendirilmiş uygulama çalışmaları değerlendirilir. | Yaratıcılık, tasarım, kompozisyon, teknik olgunluk ve plastik bütünlük içeren uygulamalar yaptırılır. |
14 | Önceki derslerde yapılan çalışmaların ve araştırma konularının pekiştirilmesini hedefleyen çalışmalarda deformasyon, transformasyon ve stilizasyona yönlendirilmiş uygulama çalışmaları değerlendirilir. | Yaratıcılık, tasarım, kompozisyon, teknik olgunluk ve plastik bütünlük içeren uygulamalar yaptırılır. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Abrams, H. N. (1992) Pontormo Drawing, Newyork Alakuş, A. O., Mercin, L (2009) Sanat Eğitimi ve Görsel Sanatlar Öğretimi, Ankara, Pegem Akademi. Alioğlu, N., Bayrak, B. (2019). Çağdaş Sanatta Anlam Sorunu Üzerine Bir Deneme, İstanbul, Literatür Yayıncılık. Albertine, Wien (2003) Meisterzeichnungen der Albertina, Tiepolo bis Goya, Pirinted in Austria by Grasl Druck&Neue Medien Bad Vöslau. Albertine, Wien (2003) Meisterzeichnungen der Albertina, Rubens bis Rembrandt, Pirinted in Austria by Grasl Druck&Neue Medien Bad Vöslau. Anderson, T. “Drawing upon the Eye, the Brain and the Heart”, Art Education, Vol. 45, No. 5 (Sep.,) 1992, s.45. http://www.jstor.org/stable/3193363 Antmen, A. (2008). 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar: Sanatçılardan Yazılar ve Açıklamalarla, İstanbul, Sel Yayın, 8. Baskı. Artun, A. (2017). Çağdaş Sanat Ve Kültüralizm, İstanbul, İletişim Yayınları. Terry, B. (2012). Sanatı Eleştirmek: Günceli Anlamak, Çev. Gökçe Metin, İstanbul, Hayalperest Yayınevi, 3. Baskı. Batur, E. (2015). Modernizmin Serüveni, İstanbul, Y.K.Y. Sanat, Sayı 43. Berger, J. (1990). Görme Biçimleri, İstanbul, Metis Yayınları. Bedrettin, C. (1980). Mitoloji ve İkonografi, Ankara,, Hacettepe Ü. Yayın. Bokeemuhl, Bokkeemuhl, M. (1993). Rembrand Benedikt, Taschen, Köln. Budak, S. (2003). Psikoloji Sözlüğü, Ankara, Bilim-Sanat Yayınları. Buyurgan, Serap ve Buyurgan, Ufuk (2020). Sanat Eğitimi ve Öğretimi, Ankara, Pegem Akademi, 6. Baskı. Danto, A. C. (2012). Sıradan Olanın Başkalaşımı, Ayrıntı Yayınları, İstanbul. Dixon, A. G. (2010). Sanat Atlası, İstanbul, Boyut Yayınları. Elderfield, John (1996). The Lanauage of The Body Drawings By Pierre-Paul, Italy. Erinç, S. (1998). Sanatın Boyutları, Ankara, Çınar Yayıncılık. Erinç, S. (1995). Kültür Sanat, Sanat Kültür, Ankara, Çınar Yayıncılık. Ertan, G., Sansarcı, E. (2018). Görsel Sanatlarda Anlam ve Algı, İstanbul, Alternatif Yayın, 2.Baskı. Fineberg, J. (2014). 1940’tan Günümüze Sanat-Varlık Stratejileri, İzmir, Kara Kalem Kitabevi Yayınları. Fısher, E. (1979). Sanatın Gerekliliği, Çev. Cevat Çapan. İstanbul, E Yayınları. Simmel, G. (2013). Modern Kültürde Çatışma, Çev. Tanıl Bora, Nazile Kalaycı, Elçin Gen, İstanbul, İletişim Yayınları. Giltaj, J. (1988) The Drawings by Rembrant and his school Museum Boymans-van Beuning, Rotterdam. Girgi, F. (2018). Çağdaş Sanat ve Yeniden Üretim: Alıntı, Öykünme, Kolaj, Taklit, 1. Baskı, Hayalperest Yayınları. Gomrich, E. H. (1982). İmge Ve Göz, Çev. Kemal Atakay, Yky, İstanbul. Gomrich, E. H. (1982). Sanatın Öyküsü, Remzi Kitapevi, İstanbul. Gomrich, E.H. (1992). Sanat ve Yanılsama, Çev. Ahmet Cemal Remzi Kitapevi, Guilbaut, Serge, (2009). New York Modern Sanat Düşüncesini Nasıl Çaldı: Soyut Dışavurumculuk, Özgürlük Ve Soğuk Savaş, Çev. Elif Göktepe, Sel Yayın. Güvenç, Bozkurt (2007). Kültürün Abc’si, 4. Baskı, Yky, İstanbul. İpşiroğlu, N., İpşiroğlu, M. (1991) Sanatta Devrim, , İstanbul. Remzi Kitapevi. İstanbul Modern (). Geçmiş ve Gelecek, İstanbul. Hicks, A. (2015). Küresel Sanat Pusulası - 21. Yüzyıl Sanatında Yeni Yönelimler, İstanbul, YKY. Honour, H. (2016). Dünya Sanat Tarihi, Alfa Yayınları; 1. Baskı. Hopkins, D. (2018). Modern Sanattan Sonra: 1945-2017, Çev. Firdevs Candil Erdoğan, İstanbul, Hayalperest Yayınevi; 1. Baskı. Hours, M. (2001). Başyapıtların Gizemli Dünyası, Çev. Kaya Özsezgin, İstanbul, İmge Kitabevi. Kandinsky, V. (1993). Sanatta Zihinsellik Üstüne, Çev. Tefvik Turan, YKY. Kandinsky, V. (1993). Sanatta Ruhsallık Üstüne, Çev. Gülin Ekinci, İstanbul, Altıkırkbeş Yayın, Kırışoğlu, O. T. (2009). Sanat Kültür Yaratıcılık, Ankara, Pegem Akademi. Kırışoğlu, O. T. (2015), Sanat Bir Serüven, Ankara, Pegem Akademi. Konemann ( ). Renaissance, The Art of Italian. Kumar, K. (1999). Sanayi Sonrası Toplumdan Post Modern Topluma, Çev. Mehmet Küçük Ankara, Dost Kitabevi. Lohote, A. (2000). Sanatta Değişmeyen Plastik Değerler, Çev. Kaya Özsezgin, İstanbul, İmge Yayınları. Lynton, N. (1982). Modern Sanatın Öyküsü, İstanbul, Remzi Kitapevi. Mehmet, E. (1992). Yoruma Doğru, İstanbul, Yapı Kredi Yayınları. Murray, C. (2012). Yirminci Yüzyılda Sanatı Okuyanlar, Çev. S. Öncü, İstanbul, Sel Yayınları, 2.Baskı. Nigro, Salvatore S. (1992) Pontormo Drawings, A Sechirmer Mosel Prodoction, Oberhuber, K. (1987). Drawings Defined, New york; Abaris Books. Öndin, N. (2019). Modern Sanat, İstanbul, Hayalperest Yayınevi, 1. Baskı. Özel, Z. (2007). Op Sanat ve Dijital Teknolojinin Kullanımı. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt/Vol.:7- Sayı/No: 2 :395-418. Öztuna H. Y. (2007) Görsel İletişimde Temel Tasarım, Tibyan Yayıncılık Parramon, Joje M (1986). Çizim ve Resim Sanatı, İstanbul, Remzi Kitapevi. Polat, N. (2017). Sınırları Aşındırmak–Modernizm ve Çağdaş Sanat Üzerine, İstanbul, Belge Yayınları. Purraman, R. (1985). Ingres, London, Thames and Hudson. Raniere, Jacques (2010). Özgürleşen Seyirci, Çev. E. Burak Şaman, İstanbul, Metis Yayıncılık. Richard, L. (1984). Ekspresyonizm, İstanbul, Remzi Kitabevi. San, İ. (2003), Sanat Eğitimi Kuramları, Ütopya Yayınevi. Serruzallaz, M. (1983). Empresyonizm, İstanbul, Remzi Kitapevi. Simmel, G. (2013). Modern Kültürde Çatışma, Çev. Tanıl Bora, Nazile Kalaycı, Elçin Gen, İstanbul, İletişim Yayınları. Sözen M., Tanyeli, U. (1992). Sanat Sözlüğü, İstanbul, Remzi Kitapevi. Stallabrass, J. (2013). Sanat ve Bienaller, Çev. Esin Soğancılar, İstanbul, İletişim Yayınları. Szunyoghy, A. (2014). The Big Book of Drawing, HF. Ullmann Tansuğ, S. (1986). Çağdaş Türk Sanatı, İstanbul, Remzi Kitapevi. Thompson, J. (2014) Modern Resim Nasıl Okunur? Çev. Firdevs Candil Çulcu, İstanbul, Hayalperest Yayınevi. Timuçin A. (1992). Düşünce Tarihi, İstanbul, İnsancıl Yayınları, 2. Basım. Tuğal, S. A. (2012). Oluşum Sürecinde Op Art, Hayalperest-Sanat Kuramları. Tunalı, İ. ( ). Felsefenin Işığında Modern Resim, İstanbul, Remzi Kitapevi. Turani, A. (1992). Dünya Sanat Tarihi, İstanbul, Remzi Kitapevi. Touraine, A. (2014). Modernliğin Eleştirisi. Çev. Hülya Tufan, İstanbul, YKY. Wilson, M.(2015) Çağdaş Sanat Nasıl Okunur? İstanbul, Hayalperest Yayın. Yılmaz, M.(2017) Modernden Postmodern Sanat. Ankara, Ütopya Yayınları. Yolcu, E. (2009). Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık. Whitham, G., Pooke, G. (2018) Sanatı Anlamak, Çev. Tufan Göbekçin, Hayalperest Yayıncılık. Yapı Kredi Yayınları (2005). Rönesansın Serüveni, İlk Baskı, İstanbul. Yapı Endüstri Yayınları (1997). Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, Yem Yayınevi. Yüksekbağ, S. (2019). Başka Bir Sanat Mümkün Mü? İstanbul, Patika Kitap, Internet: The Museum of At in Queens Ny, USA, htt://www.moma.org/momagns/ https://www.moma.org/ Central website of all the Italian art museums, http://www.italianpainters.it/musei Musee Marmottan- Monet,2rue Louis-Boilly,75016 Paris, http://www.marmottan.com Musse National Picasso, http://www.paris.org/Musees/Picasso/ Paris Musee du Louvre, http://www.paris.org/Musees/Louvre https://www.louvre.fr/en Philadelphia Museum of art, http://www.philamuseum.org/ Museum of Fine Art, Boston, htt://www.mfa.org/ Guggenheim Museum (New York) htt://www.guggenheim.org/new_york_index.html Metropolitan Museum of New York. http://www.metmuseum.org/ Chicago Museum of Contemporary Art. htt://www.mcachicago.org/ Amsderdam Van Goh Museum. http://www.galleryguide.com/gg/museum/vangogh/index.htm Minneapolis Institute of Art. http://www.artsMIA.org Helsinki Museum of Contemporary Art. http://www.stevenholl.com/pages/helsinki.html Chicago Museum of Contemporary Art. http://www.mcachicago.org/ Brigham Young University Museum of Art. http://www.byu.edu./moa/ Galeryinter. http://www.intergalery.org/ https://www.arter.org.tr/ana-sayfa https://www.e-skop.com/skopbulten/sanatin-sinirlari/3787 https://www.issanat.com.tr/ https://www.iksv.org/tr http://sanat.ykykultur.com.tr/ https://vesaire.org/category/plastik/ https://www.peramuzesi.org.tr/ https://www.artfulliving.com.tr/sanat https://sakipsabancimuzesi.org/tr https://sakipsabancimuzesi.org/tr/sayfa/sergiler/rus-avangard-sanat-ve-tasarimla-gelecegi-duslemek https://sakipsabancimuzesi.org/tr/sayfa/sergiler/mack-sadece-isik-ve-renk https://sakipsabancimuzesi.org/tr/sayfa/sergiler/ai-weiwei-porselene-dair https://sakipsabancimuzesi.org/tr/sayfa/sergiler/joan-miro-kadinlar-kuslar-yildizlar https://sakipsabancimuzesi.org/tr/sayfa/sergiler/kobra-ozgur-sanatin-1000-gunu https://sakipsabancimuzesi.org/tr/sayfa/sergiler/joseph-beuys-ve-ogrencileri-deutsche-bank-koleksiyonu https://www.musee-orangerie.fr/en https://www.mdig.fr/en https://m.musee-orsay.fr/en/home.html http://www.museepicassoparis.fr/en/boutique/ https://exhibitions.asianart.org/ https://www.khm.at/en/ https://www.mumok.at/ https://www.belvedere.at/en https://www.leopoldmuseum.org/en https://artsandculture.google.com/?hl=en https://www.smb.museum/museen-und-einrichtungen/pergamonmuseum/home.html https://www.smb.museum/en/home.html https://muze.gov.tr/muzeler https://www.moma.org/ https://www.britishmuseum.org/ https://www.museodelprado.es/en/museum https://www.hermitagemuseum.org/ https://www.guggenheim.org/ https://www.ivam.es/en/ https://www.salvador-dali.org/ca/ https://www.salvador-dali.org/ca/museus/teatre-museu-dali-de-figueres/ https://www.rijksmuseum.nl/en/from-home https://www.uffizi.it https://www.tate.org.uk/ https://hirshhorn.si.edu/explore/ann-hamilton-hand/ |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 4 | 56 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 0 | 20 | 40 |
Projeler | 2 | 16 | 32 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 25 | 25 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 300 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 10 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |