1 | Dersin Adı: | ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ |
2 | Dersin Kodu: | MBZ0007 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi ŞULE BETÜL TOSUNTAŞ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | - |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Öğr.Gör.Gülsüm YEŞİLYURT Uludağ Üniversitesi Eğitim Fak. Güzel Sanatlar Eğitimi Böl. Resim-İş Eğitimi ABD +90 (224) 2942576 |
18 | Dersin Web Adresi: | yesilyurt@uludag.edu.tr |
19 | Dersin Amacı | Öğrencinin öğretim teknolojisinin önemini kavrayarak sağlıklı iletişim kurabilme; güncel öğretim model ve teknolojilerini tanıma, kullanabilme ve etkili öğretim materyalleri tasarlayabilme becerisini artırmaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dersin amaç ve hedeflerinin açıklanması, ünite başlıklarının belirtilmesi Öğretim teknolojisi ile ilgili temel kavramlara giriş | |
2 | Öğretim teknolojisi ile ilgili temel kavramlar ; öğrenme, öğretim, yaşantı, öğretim teknolojisi | |
3 | Öğretim ortamları ve materyal tasarımı | |
4 | Materyal Tasarımının Temel İlkeleri | |
5 | İletişim, çeşitleri, özellikleri, öğretim sürecinde iletişim | |
6 | Öğretimde kullanılan araç-gereçler ve etkili kullanımı | |
7 | Programlı öğretim; modelleri ve örnek çalışmalar | |
8 | Programlı öğretim; modelleri ve örnek çalışmalar | |
9 | Bilgisayar destekli öğretim | |
10 | Ödev sunumları: Görsel sanatlar alanına ait bir konuda power point sunumu gerçekleştirme | |
11 | Ödev sunumları: Görsel sanatlar alanına ait bir konuda power point sunumu gerçekleştirme | |
12 | Ödev sunumları: Görsel sanatlar alanına ait bir konuda power point sunumu gerçekleştirme | |
13 | Ödev 3 sunumu: Oyun tasarımının uygulanması | |
14 | Ödev 3 sunumu: Oyun tasarımının uygulanması Derse ait bir değerlendirilme yapılarak, öğretim yönteminin tartışılması ve öğrenci önerilerinin alınması. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Editör:Mustafa SARITAŞ, PegemA Yayıncılık, 2007,Ankara. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Editör:Prof.Dr.Ferhan Odabaşı, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2007, Eskişehir. Şahin, T.Y. ve Yıldırım, S., ÖğretimTeknolojileri ve Materyal Geliştirme, Anı Yayıncılık 2001,Ankara. Yalın, H.İ., Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Nobel Yayın Dağıtım, 2006, Ankara: Erişti, S.D. (Ed). Okulöncesinde Materyal Geliştirme ve Görsel Sanatlar Eğitimi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2008, Eskişehir |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 1 | 5 |
Ödevler | 0 | 15 | 45 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 3 | 8 | 24 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |