Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
1 Dersin Adı: ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
2 Dersin Kodu: MBZ0007
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi ŞULE BETÜL TOSUNTAŞ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Öğr.Gör.Gülsüm YEŞİLYURT
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fak.
Güzel Sanatlar Eğitimi Böl.
Resim-İş Eğitimi ABD
+90 (224) 2942576
18 Dersin Web Adresi: yesilyurt@uludag.edu.tr
19 Dersin Amacı Öğrencinin öğretim teknolojisinin önemini kavrayarak sağlıklı iletişim kurabilme; güncel öğretim model ve teknolojilerini tanıma, kullanabilme ve etkili öğretim materyalleri tasarlayabilme becerisini artırmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Güzel Sanatlar Eğitimi alanında öğretim teknolojilerinin önemini kavrayabilme;
2 Öğretim teknolojilerine ait özellikleri kavrayabilme;
3 Öğretim materyali hazırlama ilkelerini kavrayabilme;
4 Öğretimde yararlanılan çeşitli araç-gereçleri tanıyabilme ve kullanabilme;
5 Kendi alanına ait öğretim materyalleri tasarlayabilme;
6 Öğretim materyalleri hazırlayarak bir ders anlatabilme;
7 İletişim araç ve yöntemlerini tanıyarak kullanabilme;
8 Ortamına uygun öğretim materyali seçebilme, hazırlayabilme;
9 Çağdaş ve güncel öğretim materyallerini takip edebilme ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin amaç ve hedeflerinin açıklanması, ünite başlıklarının belirtilmesi Öğretim teknolojisi ile ilgili temel kavramlara giriş
2 Öğretim teknolojisi ile ilgili temel kavramlar ; öğrenme, öğretim, yaşantı, öğretim teknolojisi
3 Öğretim ortamları ve materyal tasarımı
4 Materyal Tasarımının Temel İlkeleri
5 İletişim, çeşitleri, özellikleri, öğretim sürecinde iletişim
6 Öğretimde kullanılan araç-gereçler ve etkili kullanımı
7 Programlı öğretim; modelleri ve örnek çalışmalar
8 Programlı öğretim; modelleri ve örnek çalışmalar
9 Bilgisayar destekli öğretim
10 Ödev sunumları: Görsel sanatlar alanına ait bir konuda power point sunumu gerçekleştirme
11 Ödev sunumları: Görsel sanatlar alanına ait bir konuda power point sunumu gerçekleştirme
12 Ödev sunumları: Görsel sanatlar alanına ait bir konuda power point sunumu gerçekleştirme
13 Ödev 3 sunumu: Oyun tasarımının uygulanması
14 Ödev 3 sunumu: Oyun tasarımının uygulanması Derse ait bir değerlendirilme yapılarak, öğretim yönteminin tartışılması ve öğrenci önerilerinin alınması.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Editör:Mustafa SARITAŞ,
PegemA Yayıncılık, 2007,Ankara.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Editör:Prof.Dr.Ferhan Odabaşı,
Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2007, Eskişehir.
Şahin, T.Y. ve Yıldırım, S., ÖğretimTeknolojileri ve Materyal Geliştirme, Anı Yayıncılık 2001,Ankara.
Yalın, H.İ., Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Nobel Yayın Dağıtım, 2006, Ankara:
Erişti, S.D. (Ed). Okulöncesinde Materyal Geliştirme ve Görsel Sanatlar Eğitimi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2008, Eskişehir
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 5 1 5
Ödevler 0 15 45
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 3 8 24
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 160
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0
OK2 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 3 0
OK7 0 0 0 3 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0
OK9 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr