1 | Dersin Adı: | İNOVASYON YÖNETİMİ |
2 | Dersin Kodu: | ISL4307 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 7 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SERKAN KILIÇ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | skilic@uludag.edu.tr, U.Ü.İ.İ.B.F. İşletme Bölümü Görükle-Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | İnovasyon geliştirmede ve inovasyonun yönetiminde karar vericilere yardımcı olacak bilgileri sunmaktır. Bu anlamda pazarlama ve inovasyon ilişkisini ele almak, pazarlamada inovasyon uygulamalarını incelemektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | İnovasyon Kavramı ve Önemi | |
2 | İnovasyonun Özellikleri ve Belirleyicileri | |
3 | İnovasyon Altyapısı ve İnovasyonla Bağlantılı Kavramlar | |
4 | İnovasyon Çeşitleri | |
5 | İnovasyon ve Örgütsel İlişki | |
6 | Yenilikçi Örgütlerin Özellikleri | |
7 | İnovasyon Süreci ve Yönetimi | |
8 | İnovasyon Sürecini Güçlendiren Yapılar | |
9 | Türkiye'de ve Dünya'da İnovasyon | |
10 | Pazarlama ve İnovasyon | |
11 | Ürün inovasyonları | |
12 | Hizmet İnovasyonları | |
13 | Örnek Olay Çözümlemeleri | |
14 | Örnek Olay Çözümlemeleri |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Serkan KILIÇ (2013), İnovasyon ve İnovasyon Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, Ankara. Serkan KILIÇ (2013), Yeni Ürün Geliştirmede İnovasyon, Seçkin Yayıncılık, Ankara. Arman KIRIM (2008), Arman Kırım’dan İnovasyon Dersleri, 1. Basım, Om Yayıncılık, İstanbul. Paul TROTT (2008), Innovation Management and New Product Development, 4th Edition, Prentice Hall, Harlow, England. Joe TIDD - John BESSANT - Keith PAVITT (1997), Managing Innovation, John Wiley & Sons, Chichester, England. James M. UTTERBACK (1996), Mastering the Dynamics of Innovation, Harvard Business School Press, Boston, U.S.A. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 30 | 30 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5,13 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |