1 | Dersin Adı: | SU KAYNAKLARI MÜHENDİSLİĞİ |
2 | Dersin Kodu: | INS4051 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 7 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 1 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Adem AKPINAR |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Doç Dr Serdar Korkmaz |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
ademakpinar@uludag.edu.tr 0224 24 26 25 |
18 | Dersin Web Adresi: | http://insaat.uludag.edu.tr/ |
19 | Dersin Amacı | Su kaynaklarını geliştirme ve kontrol etme yöntemlerini bilmek, su yapılarının planlanması ve projelendirilmesi ile ilgili temel bilgilere sahip olmak, enerji üretiminde su kaynaklarının yeri ve etkin kullanımı ile ilgili yöntemleri bilmek. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Su Kaynaklarının Geliştirmesi, planlanması | Problem çözümü |
2 | Akarsu morfolojisi | Problem çözümü |
3 | Akarsularda katı madde hareketi, tabanda hareket | Problem çözümü |
4 | Akarsularda katı madde hareketi, ölçüm ve hesaplamalar | Problem çözümü |
5 | Akarsu düzenlenmesi, planlama | Problem çözümü |
6 | Akarsu düzenleme yapıları | Problem çözümü |
7 | Taşkın koruma | Problem çözümü |
8 | Akarsu geçişleri | Problem çözümü |
9 | Regülatörler | Problem çözümü |
10 | Regülatörler | Problem çözümü |
11 | Barajlar | Problem çözümü |
12 | Barajlar | |
13 | Su Alma Yapıları ve Enerji Kırıcı Yapılar | |
14 | Su Alma Yapıları ve Enerji Kırıcı Yapılar |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Erkek, C., Ağıralioğlu, N., 2006, Su Kaynakları Mühendisliği, Beta Press. 2. Erkek, C., Ağıralioğlu, N., 2006, Su Kaynakları Mühendisliği problemleri ve çözümleri, Beta Press. 3. Yanmaz, A.M. (2006). Applied Water Resources Engineering, METU Press. 4. Mays, Larry W,2010, Water Resources Engineering, John Wiley & Sons. 5. French, R. H. (1985), Open-Channel Hydraulics, McGraw-Hill, New York. 6. Chow, V. T. (1959), Open-channel Hydraulics, McGraw-Hill, New York. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 6 | 10 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 8 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 6 | 6 | 36 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 2 | 2 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5,07 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |