Bu ders, Gitarın müzik eğitiminde nasıl kullanılacağını, çalgıların teknik özelliklerini, kısa tarihini okul müziği dağarcığındaki yerini ve uygulamalarını kapsar.
Ayrıca müzik öğretiminin gereği olan sanatsal anlayışın oluşturulması ve çalgı eğitimiyle müzik eğitimindeki gerekli çalışma disiplininin kavranmasını amaçlar.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Gitarın yapısı, kısa tarihi, türlerini tanıyabilme
Oturuş,tutuş, sağ el ve sol el temel tekniklerini kavrayabilme.
;
2
Gitarın ses özelliklerini tanıyabilme.
Ses ve akort sistemini kavrayabilme.
;
3
Sağ el arpej çalışmaları ile teller üzerinde (p,i,m,a) parmaklarında hakimiyet kurabilme.;
4
Sol el parmaklarını bağımsızlaştırabilme.
Temel pozisyonlar üzerinde koordinasyon sağlayabilme.
;
5
Gitar müziğini tanıyabilme.
Gitar müziğini bas ve ezgi çizgilerine göre seslendirebilme.
;
6
I.Posizyonda çeşitli tonlarda gam, ezgi ve akor çalabilme.;
7
Eğitim müziğine uygun, çocuk, gençlik ve popüler şarkılarını eşliklendirebilme
Gitar için düzenlenmiş okul müziği eserlerini tanıyabilme.
;
8
Akor oluşumları ve gitar akort sistemlerini kavrayabilme.;
9
Gitarın okul müziği çalgısı olarak kullanılabilirliğini kavrayabilme. ;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Öğrencilerle dersin amacı içeriği ve hedef davranışları ile çalgının tanıtımı tarihi, tutuş,oturuş ve çalgı hakkında genel temel teknik bilgiler.
2
Sağ el tirando (serbest vuruş ya da desteksiz vuruş ) çalışmaları
3
Sağ el tekniğinin temelini oluşturan tirando vuruş ve ilgili arpej çalışmaları
4
Sol el tekniği ve parmak numaraları
5
I. Pozisyon ve basit major minor diziler ve apoyando tekniği
6
Çift sesli çalışmalar ile akor oluşumları.
7
Gitar müziği ve eşlik
8
2/4 3/4 4/4 lük faklı ritim kalıpları
9
Capo kullanımı ve basit tranpozeler
10
Gitarda kullanılan farklı tel numaraları unison sesler ve akort.
11
Çeşitli okul şarkılarının gitar ile solo seslendirilmesi.
12
Eğitim müziğine uygun gençlik ve popüler şarkıların gitar eşlikleri.
13
Genel Tekrar
14
Müzikal ve teknik problemlerin çözümü ve sınav hazırlığı
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
1–AYDINTAN,Ziya.Gitar Metodu I Evrensel Müzikevi, 1999 2-AYDINTAN,Ziya Gitar Eşlikli Okul Şarkıları Evrensel Müzikevi, 3- CEMİL,Murat. Klasik Gitar Metodu Alfa Akademi 2005 4-GÖTZE,WalterLeıchtes Gıtarrenspıel 5-İŞBİLEN,Murat Klasik Gitar Metodu ,Çağdaş Sanat Yayınları 2001 6- KÜÇÜKAY,Bekir. Gitar Eğitimi I, KESİKLİ,Melih SÖKMEN,Erdem İ.Ü.Konservatuarı 7- NOAD,Frederic.SoloGuitar PlayingI I Omnibus Press 1976, 8- La Guitara Enchantee , Doberman Yppan 1982 9- MİLLS,John . Gitar Metodu , Alkım Yayınevi
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
1
14
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
1
14
Ödevler
0
0
0
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
2
2
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
1
1
Toplam İş Yükü
31
Toplam İş Yükü / 30 saat
1,03
Dersin AKTS Kredisi
1
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU