Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
MÜZİK ÖĞRENME ve ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI
1 Dersin Adı: MÜZİK ÖĞRENME ve ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI
2 Dersin Kodu: MUZ2201
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. SEZEN ÖZEKE
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: E-posta: sezenozeke@uludag.edu.tr
Tel: 224-294-0945 veya 224-294-0941
Adres: Uludağ Üniversitesi
Eğitim Fakültesi
Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü
Müzik Eğitimi Anabilim Dalı
Görükle, Bursa 16059
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu ders temel olarak öğrencilerin öğretmenlik becerilerini ve öğretme tekniklerini anlamalarına yardımcı olması için düzenlenmiş bir derstir. Bu dersle hedeflenen öğrenme ve öğretme ortamları için farklı bakış açıları kazandırıp farklı düşünme yolları geliştirmeye yardımcı olmaktır. Dersin ana amacı öğrencinin müzik eğitimcisi olarak kariyerine ve gelişimine katkı sağlayacak öğretmenlik becerilerini ve öğretme tekniklerini geliştirmesine yardımcı olup farklı öğrenme ve öğretme ortamları için kendi düşünme yollarını geliştirmesini sağlayarak okul ortamında kullanabilecek ve öğrencilere anlamlı müzik ortamları sunabilecek öğretim becerileri ve teknikleri açısından kaynak oluşturmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Müzik öğrenmenin ve öğretmenin anlamı, müzik öğretiminin amacı ve temel ilkelerini tartışır.;
2 Müzik öğretiminin tarihçesi anlayarak müzik öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının müzik eğitimine yansımalarını tartışır.;
3 Müzik öğretiminde öğrenciye kazandırılması gereken temel becerileri tanıyarak sınıf-içi uygulama örnekleri oluşturabilme yönünde çözümler üretir.;
4 Müzik öğretiminde güncel eğilimler ve sorunları tanıyarak etkili bir müzik öğretimi için kullanılan özel öğretim yöntem ve tekniklerini tartışır.;
5 Müzik öğretimine yönelik özel öğretim, yöntem ve teknikleri kullanır.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Ders içeriği ile ilgili konuşma, müzik öğrenme-öğretme yaklaşımları ve özel öğretim yöntemlerine giriş
2 Müzik dersinin içeriği, İlköğretim ve orta öğretimde müzik eğitim sistemi ile bağlantılı olarak müzik öğretmeni sınıfta ne yapmalı, kazandırılması gereken müzik bilgileri, müzik becerileri müzik eğitiminden neler bekliyoruz, müzik dersinin amaçları ve bu amaçlar doğrultusunda müzik nasıl öğretilmeli konularında tartışma. Ayrıca Yaparak Yaşayarak öğrenme ilkesini pekiştirici uygulamalı küçük etkinlikler yapma.
3 Müzik öğrenme ve öğretme yaklaşımlarına giriş yaparak yöntem Nedir konusunu tartışma. Genel Öğretim Yöntemleri ile ilgili bilgiler verme.
4 Özel Öğretim Yöntemlerine (Müzik Öğretim Yöntemleri) giriş ve tarihsel süreç içinde müzik öğretim yöntemleri hakkında konuşma
5 Kodaly yöntemi ve felsefesini tanıma.
6 Kodaly yönteminde kulanılan teknik ve materyalleri tanıma ve uygulama örnekleri gösterme. Ayrıca Fonomimi çalışması ve ton set egzersizleri yapma
7 Orff yaklaşımını, ilkelerini ve Orff enstrümanlarını tanıma.
8 Orff Yaklaşımı ilkelerine yönelik örnekler sunma (tekerlemeler, beden perküsyonu egzersizlerii vb gibi) Ayrıca Tekerleme uygulaması ve beden Perküsyonu uygulamaları yapma
9 Dalcroze yaklaşımı, Dalcroze öğretim aşamaları
10 Suzuki yaklaşımı ve felsefesi
11 Dalcroze, Kodaly ve Orff yaklaşımları arasındaki benzerlikler ve farklılıklar hakkında tartışma.
12 Dinleme eğitimi ve aktif dinleme dersi nasıl yapılmalı, kullanılabilecek materyallerin tanıtımı Ayrıca Dinleme haritaları uygulamaları yapma
13 Ses eğitimi, ses gelişimi ve şarkı öğretim metotları, doğru ve temiz söyleme becerisini (dolayısıyla kulağını) geliştirebilmek için yapılması gerekenler Ayrıca Örnek ses ve nefes egzersizleri uygulamaları yapma
14 Çoksesliliğe geçiş ve kanon öğretimi ve dönem tekrarı
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: BOSHKOFF, R. (1991, October). Lesson Planning the Kodaly Way. Music Educators Journal, 30-34.
BOZKAYA, İ. Okul Ortamında Müzik. Özhan Matbaacılık, 2001.
CAMPBELL, P. S. & SCOTT-KASSNER, C. (1995). Music in Childhood. New York: Schirmer Books.
CHOKSY, L. (1988). The Kodály Method (2. Baskı). NewJersey: Prentice Hall.
CHOKSY, L. (1999). The Kodály Method (3. Baskı). New Jersey: Prentice Hall.
ÇOBAN, S. (2016). Can We Apply Kodály Philosophy in Turkey as School Music Education Programme? Electronic International Journal of Education, Arts, and Science, 2(4), 24-39.
EROL, O. ve KOÇAK, K.O. Karamela Sepeti. Morpa Kültür Yayınları, 2005.
FRAZEE, J. (1987). Discovering Orff: A Curriculum for Music Teachers. New York: Schott.
MANN, R. LOVELL, J. & TEKSE, P. (1998). Yayınlanmamış ders notları. Arizona State University, Tempe, Arizona.
MORGÜL, M. Müzik Nasıl Öğretilir.Yurtrenkleri Yayınevi, 1999.
ÖZEKE, S. “Kodaly Yöntemi ve İlköğretim Müzik Derslerinde Kodaly Yöntemi Uygulamaları.” Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 20(1), Bursa: Uludağ Üniversitesi Basımevi, 2007.
STAUFFER, S. L. (n.d.) “The Music Leadership Letter: Orff-Schulwerk- A Process for Today” Issues and Trends in Music Education. Silver Burdett Ginn.
SUN, Muammer; Çocuklar ve Gençler İçin Şarkı Demeti, Yeni Basım, Dağarcık yayınları, Ankara, 1994.
T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, İlköğretim Kurumları Müzik Dersi Öğretim Programı, Milli Eğitim Basımevi, Ankara, 1994.
YÖK/DÜNYA BANKASI, Milli Eğitimi Geliştirme Projesi, Öğretmen Eğitimi:Müzik Öğretimi, Ankara, 1996.
YENER, Faruk; Müzik Klavuzu, Milliyet Yayınları, İstanbul, 1970.
YÖNETKEN, H. Bedii; Müzik Öğretimi ve Öğretim Metodları, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 1952.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 25
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 15
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 2 14
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 92
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 1 1 3 2 3 3 3 2 1 2 2 5 5 5 5 5
OK2 1 1 3 3 5 3 5 2 1 4 5 5 5 5 5 5
OK3 2 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
OK4 1 3 4 5 5 5 3 5 3 5 5 5 5 5 5 5
OK5 1 4 5 5 5 5 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr