Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
MİLLİ EDEBİYAT DÖNEMİ METİNLERİ
1 Dersin Adı: MİLLİ EDEBİYAT DÖNEMİ METİNLERİ
2 Dersin Kodu: TDE3032
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu ...
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi MUSTAFA ÜSTÜNOVA
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yard. Doç.Dr. Mustafa ÜSTÜNOVA
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: E- Posta: ustunovam@yahoo.com
Tel: 0 224 294 18 15
Adres: Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü E Blok Kat: 2 Oda Nu: 140 P.K.: 16059 Görükle / Nilüfer / Bursa / TÜRKİYE
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin amacı, I. ve II. Meşrutiyet dönemi düşünce hareketlerini öğrenmek, düşünce hareketleri ile edebiyat arasındaki ilgiyi kurabilmek, Milliyetçilik (Ulusçuluk) akımının edebiyatımıza etkilerini kavramak, “Yeni Lisan” hareketinin edebiyatımıza ve Türk diline katkılarını görmek, M. Emin Yurdakul’un şiirlerindeki toplumsallığı kavramak, Ziya Gökalp’in dil ve edebiyat anlayışını doğru yorumlamak, Ulusçuluk akımına katkı sağlayanları şiir örnekleriyle değerlendirmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 XIX. yy. sonu ile XX. yy. başlarında siyasî, sosyal ve düşünce hayatında tartışılan Batıcılık, Osmanlıcılık, İslâmcılık, Türkçülük cereyanlarının ortaya çıkış sebeplerini, amaçlarını, temsilcilerini, kaynaklarını, temel düşüncelerini açıklar.;
2 Batıcılık, Osmanlıcılık, İslâmcılık ve Türkçülüğe ait düşünce, etkinlik ve arayışların millî devlet fikri ve endişesi etrafında kendiliğinden oluştuğunu sezer.;
3 1911 sonrası Türk edebiyatının millî devlet ve milletleşme çevresinde ileri sürülen fikirler, başvurulan anlatım ve metin türleri etrafında geliştiğini sezer.;
4 Sosyal, tarihsel düşünsel ve bilimsel temaların sade bir dille doğal bir söyleyiş ve anlatımla ifade edildiğini keşfeder.;
5 Milliyetçi edebiyatın sade dil, hece vezni ve Türkçülük hareketi çevresinde oluştuğunu keşfeder.;
6 Şiirin temasıyla dönemin sosyal hayatı ve gerçekliği arasındaki ilişkiyi tartışır.;
7 Şiiri yorumlar.;
8 Şiir dilinin özelliklerini belirler.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 I. ve II Meşrutiyet yılları arasındaki fikir hareketleri.
2 Yeni Lisan hareketi; Millî Edebiyatın doğuşu.
3 Millî Edebiyat şiiri.
4 Millî Edebiyat şiirinin tutunduğu yıllarda Türk şiirinin genel görüntüsü.
5 Ali Canip Yöntem: ‘Ân-ı Meftur’, ‘Sokak Feneri’ şiirlerinin incelenmesi.
6 M. Emin Yurdakul:’Biz Nasıl şiir İsteriz’ şiirinin incelenmesi.
7 M. Emin Yurdakul :’Anadolu’dan Bir Ses Yahut Cenge Giderken’ şiirinin incelenmesi.
8 M. Emin Yurdakul: ‘Benim Şiirlerim’ şiirinin incelenmesi. Ara sınav
9 M. Emin Yurdakul: ‘Bırak Beni Haykırayım’ şiirinin incelenmesi.
10 M. Emin Yurdakul: ‘Anadolu’ şiirinin incelenmesi.
11 Ziya Gökalp: ‘Altun Destan’ şiirinin incelenmesi.
12 Ziya Gökalp: ‘Lisan’ şiirinin incelenmesi.
13 Ziya Gökalp:’ Millet’ şiirinin incelenmesi.
14 Fuat Köprülü: ‘Nisyân’ şiirinin incelenmesi.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: İ. Çetişli, N.Çetin,A.Doğan, A.Gür, Ş.Demir, C. KaratayII. Meşrutiyet Dönemi Türk Edebiyatı
Orhan Okay, Meşrutiyet Dönemi Türk Edebiyatı,
A.İhsan. Kolcu, Milli Edebiyat I (şiir)
İ. Engünün, Yeni Türk Edebiyatı Tanzimat’tan Cumhuriyet’e
K. Akyüz, Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 0 6 12
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 25 25
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 30 30
Toplam İş Yükü 119
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,97
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0
OK8 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr