Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
AZERİ DİLİ ve EDEBİYATI
1 Dersin Adı: AZERİ DİLİ ve EDEBİYATI
2 Dersin Kodu: TDE3038
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. CENGİZ ALYILMAZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. Cengiz ALYILMAZ
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Cengiz ALYILMAZ
Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve
Edebiyatı Bölümü E Blok P.K.: 16059 Görükle / Nilüfer I
Bursa / TÜRKİYE
18 Dersin Web Adresi: calyilmaz@uludag.edu.tr
19 Dersin Amacı Türk dillerinin Azerbaycan Türkçesinin alfabesini, ses ve biçim bilgisini öğretmek, Azerbaycan edebiyatını tanıtmak Kiril ve Latin alfabesi esasındaki Azerbaycan Türkçesine ait metinleri okuyarak bu dil ile ilgili bilgileri pekiştirmek
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Azerbaycan dilinin Türk dilleri içerisindeki yerini kavrar.;
2 Azerbaycan Türklerin kullandıkları alfabeleri öğrenir.;
3 Azerbaycan ediplerin edebî mahsullerini okuyup değerlendirmek.;
4 Azerbaycan’ı tanımak.;
5 Azerbaycan edebiyatının dünya edebiyatları arasındaki yerini bilmek.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Azerbaycan adı, coğrafyası, ana hatlarıyla tarihi.
2 Azerbaycan dilinin Türk dilleri içindeki yeri ve gelişimi.
3 Azerbaycan sahasında tarih boyunca kullanılan alfabeler.
4 Kiril alfabesi ve Kiril harfli örnek metinlerin okunması.
5 Başlangıçtan 18. yüzyılın sonuna kadar Azerbaycan edebiyatı.
6 19. yüzyıl Azerbaycan edebiyatı ve modernleşme hareketleri.
7 Azerbaycan'da tiyatronun doğuşu ve gelişmesi; matbuat hareketleri.
8 20. yüzyıl Azerbaycan edebiyatı.
9 Azerbaycan Türkçesinin ses bilgisi, Türkçe ile benzerlikleri ve farklılıkları.
10 Azerbaycan Türkçesinin şekil bilgisi, Türkçe ile benzerlikleri ve farklılıkları.
11 Dil bilgisi konuları dikkate alınarak Latin harfli metinlerin okunması.
12 Dil bilgisi konuları dikkate alınarak Kiril harfli metinlerin okunması
13 Düz Yazı ve Şiir Parçaları Üzerinde Çalışma.
14 Sovyet dönemi Azerbaycan edebiyatı.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Yavuz Akpınar, Azeri Edebiyatı Araştırmaları, İstaabul 1994.
Efrasiyap Gemalmaz, “Azeri Türkçesinin Ses Bilgisi ve Şekil Bilgisi”, Çağdaş Azeri Türkçesi Metinleri Antolojisi, Erzurum 1986:I-XXIV.
Yavuz Akpınar, Çağdaş Türk Şiveleri Azeri Türkçesi ve Edebiyatı Metinleri, İzmir 1988.
Muharrem Ergin, Azeri Türkçesi, İstanbul 1971.
Fuad Köprülü, “Âzerî”, İslâm Ansiklopedisi, 2. cilt, 5. baskı, Eskişehir 1997: 118-150.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 15 2 30
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 5 5 0 2 5 4 0 0 4 0
OK2 4 4 5 0 5 2 3 0 0 5
OK3 3 0 0 2 0 3 0 3 4 0
OK4 5 5 0 4 0 0 5 0 3 4
OK5 0 5 5 5 5 0 0 0 5 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr