1 | Dersin Adı: | AZERİ DİLİ ve EDEBİYATI |
2 | Dersin Kodu: | TDE3038 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 6 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. CENGİZ ALYILMAZ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. Cengiz ALYILMAZ |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. Cengiz ALYILMAZ Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü E Blok P.K.: 16059 Görükle / Nilüfer I Bursa / TÜRKİYE |
18 | Dersin Web Adresi: | calyilmaz@uludag.edu.tr |
19 | Dersin Amacı | Türk dillerinin Azerbaycan Türkçesinin alfabesini, ses ve biçim bilgisini öğretmek, Azerbaycan edebiyatını tanıtmak Kiril ve Latin alfabesi esasındaki Azerbaycan Türkçesine ait metinleri okuyarak bu dil ile ilgili bilgileri pekiştirmek |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Azerbaycan adı, coğrafyası, ana hatlarıyla tarihi. | |
2 | Azerbaycan dilinin Türk dilleri içindeki yeri ve gelişimi. | |
3 | Azerbaycan sahasında tarih boyunca kullanılan alfabeler. | |
4 | Kiril alfabesi ve Kiril harfli örnek metinlerin okunması. | |
5 | Başlangıçtan 18. yüzyılın sonuna kadar Azerbaycan edebiyatı. | |
6 | 19. yüzyıl Azerbaycan edebiyatı ve modernleşme hareketleri. | |
7 | Azerbaycan'da tiyatronun doğuşu ve gelişmesi; matbuat hareketleri. | |
8 | 20. yüzyıl Azerbaycan edebiyatı. | |
9 | Azerbaycan Türkçesinin ses bilgisi, Türkçe ile benzerlikleri ve farklılıkları. | |
10 | Azerbaycan Türkçesinin şekil bilgisi, Türkçe ile benzerlikleri ve farklılıkları. | |
11 | Dil bilgisi konuları dikkate alınarak Latin harfli metinlerin okunması. | |
12 | Dil bilgisi konuları dikkate alınarak Kiril harfli metinlerin okunması | |
13 | Düz Yazı ve Şiir Parçaları Üzerinde Çalışma. | |
14 | Sovyet dönemi Azerbaycan edebiyatı. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Yavuz Akpınar, Azeri Edebiyatı Araştırmaları, İstaabul 1994. Efrasiyap Gemalmaz, “Azeri Türkçesinin Ses Bilgisi ve Şekil Bilgisi”, Çağdaş Azeri Türkçesi Metinleri Antolojisi, Erzurum 1986:I-XXIV. Yavuz Akpınar, Çağdaş Türk Şiveleri Azeri Türkçesi ve Edebiyatı Metinleri, İzmir 1988. Muharrem Ergin, Azeri Türkçesi, İstanbul 1971. Fuad Köprülü, “Âzerî”, İslâm Ansiklopedisi, 2. cilt, 5. baskı, Eskişehir 1997: 118-150. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 15 | 2 | 30 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |