Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
LİMNOLOJİ
1 Dersin Adı: LİMNOLOJİ
2 Dersin Kodu: BYL3008
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Dersin ön şartı yoktur.
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. NURHAYAT DALKIRAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
Dr. öğr. üyesi Didem KARACAOĞLU
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Biyoloji Bölümü
Görükle Kampüsü, Nilüfer/BURSA 16059
e-posta: dalkiran@uludag.edu.tr
Telefon: 0 224 294 17 86
Uludag University Faculty of Arts and Science Department of Biology
Gorukle Campus, Nilufer/BURSA 16059
e-mail: sdere@uludag.edu.tr
Phone: 0 224 294 18 86
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin amacı, Limnoloji biliminin anlamını ve çalışma alanını kavramak, sucul ekosistemin fiziksel ve kimyasal özelliklerini tanıtmak ve önemini kavratmak, lentik ve lotik sistemlerin özelliklerini bilmek ve aralarındaki farkları anlatmak, suda yaşayan canlı guruplarını tanıtmak, suda yaşayan canlılarla suyun fiziksel ve kimyasal özellikleri arasındaki ilişkileri kavramak, sucul ekosistemde biyolojik, fiziksel ve kimyasal parametrelerden herhangi birinin bozulmasının oluşturacağı çevresel etkileri anlatmak ve bu konudaki problemleri çözmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Limnoloji biliminin anlamını ve önemini açıklar.;
2 İnsan ve sucul ekosistem arasındaki ilişkiyi ve önemi açıklar.;
3 Canlıların içinde yaşadığı suyun bazı özelliklerini tanımlar.;
4 Göllerin (lentik sistemler) fiziksel, kimyasal, biyolojik ve ekolojik özelliklerini açıklar.;
5 Akarsuların (lentik sistemler) fiziksel, kimyasal, biyolojik ve ekolojik özelliklerini açıklar.;
6 Suyun fiziksel, biyolojik ve kimyasal özelliklerini, suda yaşayan canlı gruplarını, bu canlı grupları arasındaki ilişkiyi açıklar. ;
7 Sucul ekosistemi bir bütün olarak açıklar. ;
8 Sucul ekosistemdeki besin zinciri ve enerji akışını, biyomas ve produktivite kavramlarını açıklar.;
9 Limnolojik araştırma araç ve yöntemlerini değerlendirir;
10 Sucul ekosistemde oluşabilecek organik ve inorganik çevre kirliliğinin nedenlerini, canlılar üzerinde kirliliğin etkilerini analiz eder.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Giriş; Limnolojinin tarihçesi
2 Suyun bazı özellikleri
3 İç suların sınıflandırılması; Göller (lentik sistemler
4 İç suların sınıflandırılması; Göllerin fiziksel özellikleri
5 İç suların sınıflandırılması; Göl suyunun kimyasal özellikleri
6 İç suların sınıflandırılması; Göllerde ekolojik bölgeler
7 İç suların sınıflandırılması; Akarsular (lotik sistemler)
8 Akarsular (lotik sistemler) Akarsuların fizikokimyasal değişkenlikleri
9 Tatlısu canlılarının sınıflandırılması; Monera, Protista, Sucul bitkiler
10 Genel konu tekrarı
11 Tatlısu canlılarının sınıflandırılması; Sucul Hayvanlar
12 İçsularda ekosistem, enerji ve produktivite
13 ARAZİ ÇALIŞMASI Limnolojik araştırma araç ve yöntemleri
14 İç sularda kirlenme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: J.TANYOLAÇ, Limnoloji Tatlı Su Bilimi, Hatipoğlu Yayınevi, 290pp, 2009.
R.S.K. BARNES and K.H. MANN (Eds) Fundamentals of Aquatic Ecology, Blackwell Scientific Publications, London, 270pp.,1991.
Demirsoy A. (1999). Yaşamın Temel Kuralları; Omurgasızlar=Invertebrata. Böcekler dışında- Cilt II- Kısım I. Meteksan Aş. Ankara
Demirsoy A. (1999). Yaşamın Temel Kuralları; Entomoloji Cilt II- Kısım II. Meteksan Aş. Ankara
Needham J. G. and P. R. Needham (1962). A Guide to the Study of Fresh-Water Biology, McGraw-Hill Inc., USA, 108pp.
Willoughby L. G. (1980). Freshwater Biology, 167pp.
Williams G. (1987) Techniques and Fieldwork in Ecology, Harper Collins publ., 156pp.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 3 6 18
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 19 19
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 25 25
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 0 0 0 0 2 2 3 0 3 2
OK2 2 0 2 2 0 4 2 3 3 0 3 2
OK3 2 0 2 3 0 3 3 3 3 0 3 2
OK4 2 0 3 4 0 3 3 2 3 3 3 2
OK5 2 0 3 4 0 4 4 3 3 3 3 2
OK6 4 0 3 4 0 5 4 3 3 3 3 2
OK7 4 0 4 3 0 5 3 3 3 2 3 2
OK8 3 0 4 3 0 5 3 4 3 2 3 2
OK9 2 0 2 3 0 3 5 3 3 5 4 2
OK10 2 0 5 3 0 5 4 3 3 4 3 2
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr