1 | Dersin Adı: | LİMNOLOJİ |
2 | Dersin Kodu: | BYL3008 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 6 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Dersin ön şartı yoktur. |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. NURHAYAT DALKIRAN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Dr. öğr. üyesi Didem KARACAOĞLU |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Biyoloji Bölümü Görükle Kampüsü, Nilüfer/BURSA 16059 e-posta: dalkiran@uludag.edu.tr Telefon: 0 224 294 17 86 Uludag University Faculty of Arts and Science Department of Biology Gorukle Campus, Nilufer/BURSA 16059 e-mail: sdere@uludag.edu.tr Phone: 0 224 294 18 86 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Dersin amacı, Limnoloji biliminin anlamını ve çalışma alanını kavramak, sucul ekosistemin fiziksel ve kimyasal özelliklerini tanıtmak ve önemini kavratmak, lentik ve lotik sistemlerin özelliklerini bilmek ve aralarındaki farkları anlatmak, suda yaşayan canlı guruplarını tanıtmak, suda yaşayan canlılarla suyun fiziksel ve kimyasal özellikleri arasındaki ilişkileri kavramak, sucul ekosistemde biyolojik, fiziksel ve kimyasal parametrelerden herhangi birinin bozulmasının oluşturacağı çevresel etkileri anlatmak ve bu konudaki problemleri çözmektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Giriş; Limnolojinin tarihçesi | |
2 | Suyun bazı özellikleri | |
3 | İç suların sınıflandırılması; Göller (lentik sistemler | |
4 | İç suların sınıflandırılması; Göllerin fiziksel özellikleri | |
5 | İç suların sınıflandırılması; Göl suyunun kimyasal özellikleri | |
6 | İç suların sınıflandırılması; Göllerde ekolojik bölgeler | |
7 | İç suların sınıflandırılması; Akarsular (lotik sistemler) | |
8 | Akarsular (lotik sistemler) Akarsuların fizikokimyasal değişkenlikleri | |
9 | Tatlısu canlılarının sınıflandırılması; Monera, Protista, Sucul bitkiler | |
10 | Genel konu tekrarı | |
11 | Tatlısu canlılarının sınıflandırılması; Sucul Hayvanlar | |
12 | İçsularda ekosistem, enerji ve produktivite | |
13 | ARAZİ ÇALIŞMASI Limnolojik araştırma araç ve yöntemleri | |
14 | İç sularda kirlenme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
J.TANYOLAÇ, Limnoloji Tatlı Su Bilimi, Hatipoğlu Yayınevi, 290pp, 2009. R.S.K. BARNES and K.H. MANN (Eds) Fundamentals of Aquatic Ecology, Blackwell Scientific Publications, London, 270pp.,1991. Demirsoy A. (1999). Yaşamın Temel Kuralları; Omurgasızlar=Invertebrata. Böcekler dışında- Cilt II- Kısım I. Meteksan Aş. Ankara Demirsoy A. (1999). Yaşamın Temel Kuralları; Entomoloji Cilt II- Kısım II. Meteksan Aş. Ankara Needham J. G. and P. R. Needham (1962). A Guide to the Study of Fresh-Water Biology, McGraw-Hill Inc., USA, 108pp. Willoughby L. G. (1980). Freshwater Biology, 167pp. Williams G. (1987) Techniques and Fieldwork in Ecology, Harper Collins publ., 156pp. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 3 | 6 | 18 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 19 | 19 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |