Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
EDEBİYAT ve HAYAT
1 Dersin Adı: EDEBİYAT ve HAYAT
2 Dersin Kodu: TDE0509
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. AYŞE ENERGİN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Öğr. Gör. Ayşe Energin ayseenergin@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi: ayseenergin@uludag.edu.tr
19 Dersin Amacı Kültürün önemli bir parçası olan edebiyatın ve edebî eserin ne olduğunun farkına varan öğrencinin, edebî eser ve hayat arasında bağ kurabilmesi böylece edebî metni, farklı metorlarla değerlendirebilmesi.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Edebî eser ve hayat arasında bağ kurabilme;
2 Edebî değerin ne demek olduğunu anlama;
3 Edebî esere farklı metotlarla bakma;
4 Edebiyat tarihinin anlamını kavrama;
5 Edebî eserdeki üslup özelliklerini görme;
6 Türk edebiyatı tarihi hakkında bilgi edinme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Edebiyat
2 Kültür
3 Kültür ve edebiyat
4 Edebî eser
5 Edebî eser ve üslup
6 Edebî değer
7 Edebiyat, edebi eser
8 Edebiyat ve din, örnek metinler
9 Edebiyat ve dil, örnek metinler
10 Edebiyat ve tarih, örnek metinler
11 Edebi eser ve estetik
12 Edebi türler, örnek metinelr
13 Edebi türler, örnek metinler
14 Edebi türler, benzerlik ve farklılıklarıyla
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Şerif Aktaş, Edebiyat ve Edebi Eser Üzerine Yazılar.
Mehmet Kaplan, Edebiyatımızın İçinden.
Mehmet Kaplan, Kültür ve Dil.
Mehmet Kaplan, Nesillerin Ruhu.
Mehmet Kaplan, Şiir Tahlilleri I.
Mehmet Kaplan, Hikâye Tahlilleri.
Nurullah Çetin Roman Çözümleme Yöntemi.
İnci Enginün, Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı.
İsmail Çetişli, Edebiyat Sanatı ve Bilimi.
İsmail Çetişli, Sanat ve Edebiyatta Temel Kavramlar.
İsmail Çetişli, Sanat ve Edebiyatta Temel Kavramlar.
Berna Moran, Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış.
Robert Fulford, Anlatının Gücü, Kitle Kültürü Çağında Hikayecilik.
Wesker Arnold, Yorum Dayatmak mı Açıklamak mı?.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
Ödevler 0
Projeler
Arazi Çalışmaları
Arasınavlar 1
Diğer
Yarıyıl Sonu Sınavları 1
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30 saat
Dersin AKTS Kredisi
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 3 4 5 0 3 2 5 0 0 0 0
OK3 0 0 0 3 4 0 0 5 0 4 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 3 3 4 2 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr