1 | Dersin Adı: | EDEBİYAT ve HAYAT |
2 | Dersin Kodu: | TDE0509 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. AYŞE ENERGİN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | Öğr. Gör. Ayşe Energin ayseenergin@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | ayseenergin@uludag.edu.tr |
19 | Dersin Amacı | Kültürün önemli bir parçası olan edebiyatın ve edebî eserin ne olduğunun farkına varan öğrencinin, edebî eser ve hayat arasında bağ kurabilmesi böylece edebî metni, farklı metorlarla değerlendirebilmesi. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Edebiyat | |
2 | Kültür | |
3 | Kültür ve edebiyat | |
4 | Edebî eser | |
5 | Edebî eser ve üslup | |
6 | Edebî değer | |
7 | Edebiyat, edebi eser | |
8 | Edebiyat ve din, örnek metinler | |
9 | Edebiyat ve dil, örnek metinler | |
10 | Edebiyat ve tarih, örnek metinler | |
11 | Edebi eser ve estetik | |
12 | Edebi türler, örnek metinelr | |
13 | Edebi türler, örnek metinler | |
14 | Edebi türler, benzerlik ve farklılıklarıyla |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Şerif Aktaş, Edebiyat ve Edebi Eser Üzerine Yazılar. Mehmet Kaplan, Edebiyatımızın İçinden. Mehmet Kaplan, Kültür ve Dil. Mehmet Kaplan, Nesillerin Ruhu. Mehmet Kaplan, Şiir Tahlilleri I. Mehmet Kaplan, Hikâye Tahlilleri. Nurullah Çetin Roman Çözümleme Yöntemi. İnci Enginün, Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı. İsmail Çetişli, Edebiyat Sanatı ve Bilimi. İsmail Çetişli, Sanat ve Edebiyatta Temel Kavramlar. İsmail Çetişli, Sanat ve Edebiyatta Temel Kavramlar. Berna Moran, Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış. Robert Fulford, Anlatının Gücü, Kitle Kültürü Çağında Hikayecilik. Wesker Arnold, Yorum Dayatmak mı Açıklamak mı?. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | |||
Ödevler | 0 | ||
Projeler | |||
Arazi Çalışmaları | |||
Arasınavlar | 1 | ||
Diğer | |||
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | ||
Toplam İş Yükü | |||
Toplam İş Yükü / 30 saat | |||
Dersin AKTS Kredisi |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |