Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
OKULLARDA REHBERLİK
1 Dersin Adı: OKULLARDA REHBERLİK
2 Dersin Kodu: MBZ0013
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. Dr. HACER BELEN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Öğr. Gör. Dr. Hacer Belen
hacerbelen@uludag.edu.tr
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Eğitim Bilimleri Bölümü
Görükle-Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Rehberlik dersinin temel amacı, değişik eğitim kademelerinde görev alacak öğretmen adaylarının kişisel, eğitsel ve mesleki rehberlik konusunda gerekli bilgi, beceri ve tutum kazanmalarına yardım etmektir. Bu ders kapsamında öğrenci kişilik hizmetleri ve rehberliğin bu hizmetler içindeki yeri, rehberliğin tanımı, türleri ve amacı, okullarda rehberlik hizmetleri (psikolojik danışma, oryantasyon, bireyi tanıma, bilgi toplama ve yayma, yöneltme ve yerleştirme, izleme ve değerlendirme, konsültasyon), rehberliğin temel ilkeleri, eğitsel rehberlik, kişisel rehberlik, mesleki rehberlik ve bireyi tanıma teknikleri gibi konular ele alınmaktadır
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Rehberliğin tanımını öğrenme, eğitimdeki yerini ve önemini kavrayabilme;
2 Okullardaki RPD anlayışını ve RPD’deki yanlış anlayışları kavrayabilme;
3 Her eğitim kademesinde öğretmenin PDR hizmetlerindeki rolünü ve önemini bilme;
4 Eğitsel, kişisel ve mesleki rehberlik hizmetlerinin amacını ve bu alanlarda yapılacak hizmetleri açıklayabilme;
5 Bireyi tanıma tekniklerinin neler olduğunu ve nasıl uygulandığını açıklayabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Çağdaş Eğitimde Öğrenci Kişilik Hizmetlerinin Yeri ve Önemi Öğrenci Kişilik Hizmetleri
2 Rehberliğin Amacı, Temeli ve İlkeleri Okullarda Rehberlik Hizmetleri
3 Eğitim Sürecinde Rehberlik Hizmetleri Okulöncesi Eğitimde Rehberlik Hizmetleri
4 İlköğretimde Rehberlik Hizmetleri Ortaöğretimde Rehberlik Hizmetleri
5 Gelişimsel Rehberlik Yaklaşımı ve Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Programları
6 Kapsamlı Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programlarında Unsurlar
7 Rehberlik Türleri Kişisel Rehberlik
8 Çalışma Haftası
9 Eğitim Sürecinde Kişisel Rehberlik Hizmetleri
10 Eğitsel Rehberlik Eğitim Sürecinde Eğitsel Rehberlik Hizmetleri
11 Mesleki Rehberlik Mesleki Gelişim Kuramları
12 Eğitim Sürecinde Mesleki Rehberlik Hizmetleri
13 Bireyi Tanıma Teknikleri
14 Dersin Değerlendirilmesi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: CAN, G. (ed) (2003). Psikolojik danışma ve rehberlik.Pegem Yayıncılık.
KUZGUN, Y. (ed). (2001). İlköğretimde rehberlik. Nobel Yayın Dağıtım.
YEŞİLYAPRAK, B. (2001). Eğitimde rehberlik hizmetleri. Nobel Yayın Dağıtım.
SELÇUK, Z. ve GÜNER, N. (2001) Sınıf içi rehberlik etkinlikleri. Pegem Yayıncılık.
ERKAN, S. (1997). Örnek grup rehberliği etkinlikleri. Pegem Yayıncılık.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 5
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 2 0 0 3
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 2 0 0 5 0 0 5
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3 3 0 3
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3 2 0 4 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr