1 | Dersin Adı: | DİLBİLİM II |
2 | Dersin Kodu: | ING2106 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi İSMET ÖZTÜRK |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Arş.Gör. Dr. M.Umut SALİHOĞLU |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | iozturk@uludag.edu.tr, Tel.(0224)2942253, Eğitim Fak. A Blok. Görükle, BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | http://egitim.uludag.edu.tr/~iozturk/linguistics2.htm |
19 | Dersin Amacı | İngilizcede sözcük ve cümle yapıları konusunda bilgi ve analiz becerisi kazandırmak |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Ders Tanıtımı | |
2 | Giriş | |
3 | Morfolojide Temel Kavramlar | |
4 | Morfolojik Değişimler | |
5 | Morfolojik Değişimler (devamı) | |
6 | Türemiş Sözcükler | |
7 | Birleşik Sözcükler | |
8 | Morfoloji Problemleri | |
9 | Genel Tekrar | |
10 | Sözcük Öbekleri | |
11 | Yapısal Kurallar | |
12 | Karmaşık Yapılar | |
13 | Dönüşümler | |
14 | Genel Değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
-Ders Notları -Çalışma Kağıtları -Referanslar 1.Aitchison, J. (1992) (Fourth Edition). Linguistics. Lo ndon: Hodder & Stoughton. 2. Akmajian, A., Demers, R.A., Farmer, A.K. & Harnish, R.M. (1995) (Fourth Edition). Linguistics: An Introduction to Language and Communication. Cambridge, Massachusetts: The MIT Press. 3. Bauer, L.(1988). Introducing Linguistic Morphology. Edinburgh: Edinburgh University Press. 4. Clark, V.P., Eschholz, P.A. & Rosa, A.F. (Eds.) (1998). (Sixth Edition) Language: Readings in Language and Culture. New York: St. Martin’s Press. 5. Fromkin, V. & Rodman, R. (2003) (Seventh Edition). An Introduction to Language. Boston: Thomson-Heinle. 6. Graddol, D., Cheshire, J. & Swann, J. (1987). Describing Language. Milton Keynes: Open University Press. 7. Hudson, G. (2000). Essential Introductory Linguistics. Oxford: Blackwell. 8. Plag, I. (2003). Word-Formation in English. Cambridge: Cambridge University Press. 9. Jannedy, S, Poletto, R & Weldon, T.L. (Eds.) (1994) (Sixth Edition). Language Files: Material for an Introduction to Language & Linguistics. Ohio: Ohio State University Press. 10. Kuiper, K. & Allan, W.S. (1996). An Introduction to English Language: Sound, Word and Sentence. London: MacMillan Press. 11. O’Grady, W., Dobrovolsky, M. & Katamba, F. (1996). (Third Edition) Contemporary Linguistics: An Introduction. London: Longman. 12. Radford, A.(1988). Transformational Grammar: A First Course. Cambridge: Cambridge University Press. 13. Wardhaugh, R. (1993). Investigating Language: Central Problems in Linguistics. Oxford: Blackwell. 14. Yule, G. (1996) (Second Edition). The Study of Language. Cambridge: CUP. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 10 | 10 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 12 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 3 | 30 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 6 | 6 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 84 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |