Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DİLBİLİM II
1 Dersin Adı: DİLBİLİM II
2 Dersin Kodu: ING2106
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi İSMET ÖZTÜRK
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Arş.Gör. Dr. M.Umut SALİHOĞLU
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: iozturk@uludag.edu.tr, Tel.(0224)2942253, Eğitim Fak. A Blok. Görükle, BURSA
18 Dersin Web Adresi: http://egitim.uludag.edu.tr/~iozturk/linguistics2.htm
19 Dersin Amacı İngilizcede sözcük ve cümle yapıları konusunda bilgi ve analiz becerisi kazandırmak
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Morfem kavramını açıklayabilme ve bir kelimedeki morfem sayısını bulabilme;
2 Alamorfem kavramını açıklayabilme ve bir morfeme ait alamorfemlerin kullanımını tanımlayabilme;
3 Morfolojik değişimleri açıklayabilme;
4 Sözcük türetme kuralı yazabilme;
5 Karmaşık sözcükler için ağaç şema çizebilme;
6 Sözcük öbeklerinin türünü bulabilme;
7 Sözcük öbeklerinde temel sözcük, belirteç, tamamlayıcı ve niteleyiciyi bulabilme;
8 Sözcük öbekleri için yapısal kural yazabilme ve ağaç şema çizebilme;
9 Basit cümleler için yapısal kural yazabilme ve ağaç şema çizebilme;
10 Karmaşık cümleler için ağaç şema çizebilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Ders Tanıtımı
2 Giriş
3 Morfolojide Temel Kavramlar
4 Morfolojik Değişimler
5 Morfolojik Değişimler (devamı)
6 Türemiş Sözcükler
7 Birleşik Sözcükler
8 Morfoloji Problemleri
9 Genel Tekrar
10 Sözcük Öbekleri
11 Yapısal Kurallar
12 Karmaşık Yapılar
13 Dönüşümler
14 Genel Değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: -Ders Notları
-Çalışma Kağıtları
-Referanslar
1.Aitchison, J. (1992) (Fourth Edition). Linguistics. Lo ndon: Hodder & Stoughton.
2. Akmajian, A., Demers, R.A., Farmer, A.K. & Harnish, R.M. (1995) (Fourth Edition). Linguistics: An Introduction to Language and Communication. Cambridge, Massachusetts: The MIT Press.
3. Bauer, L.(1988). Introducing Linguistic Morphology. Edinburgh: Edinburgh University Press.
4. Clark, V.P., Eschholz, P.A. & Rosa, A.F. (Eds.) (1998). (Sixth Edition) Language: Readings in Language and Culture. New York: St. Martin’s Press.
5. Fromkin, V. & Rodman, R. (2003) (Seventh Edition). An Introduction to Language. Boston: Thomson-Heinle.
6. Graddol, D., Cheshire, J. & Swann, J. (1987). Describing Language. Milton Keynes: Open University Press.
7. Hudson, G. (2000). Essential Introductory Linguistics. Oxford: Blackwell.
8. Plag, I. (2003). Word-Formation in English. Cambridge: Cambridge University Press.
9. Jannedy, S, Poletto, R & Weldon, T.L. (Eds.) (1994) (Sixth Edition). Language Files: Material for an Introduction to Language & Linguistics. Ohio: Ohio State University Press.
10. Kuiper, K. & Allan, W.S. (1996). An Introduction to English Language: Sound, Word and Sentence. London: MacMillan Press.
11. O’Grady, W., Dobrovolsky, M. & Katamba, F. (1996). (Third Edition) Contemporary Linguistics: An Introduction. London: Longman.
12. Radford, A.(1988). Transformational Grammar: A First Course. Cambridge: Cambridge University Press.

13. Wardhaugh, R. (1993). Investigating Language: Central Problems in Linguistics. Oxford: Blackwell.
14. Yule, G. (1996) (Second Edition). The Study of Language. Cambridge: CUP.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 10 10
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 12 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 0 0 0
Projeler 1 6 6
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 84
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,8
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr