Bu dersin amacı ingilizce öğretmen adaylarını MEB in kullandığı ve piyasadaki diğer İngilizce öğreten ders kitaplarıyla tanıştırmak, onlardan maximum şekilde etkin kullnmayı öğrenerek faydalanmalarını sağlamaktır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Öğretmen adylarını ders kıtabı kavramını tanırlar ve özelliklerini bilirler;
2
Öğretmen adayları hedef öğrenci kitleleri için nasıl ders kitabı seçeceklerini bilirler;
3
Öğretmen adayları nasıl ders kitabı değerlendirmesi yapacaklarını bilirler;
4
Öğretmen adayları ders kitapları üzerinde nasıl uyarlama yapacaklarını bilirler.;
5
Öğretmen adayları ders kitaplarının parçalarının uygun olmadığı yerlerde nasıl kendi materyallerini hazırlayıp eksikleri gidereceklerini bilirler.;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Dersin tanıtımı ve çalışmaların organizasyonu
2
hedef öğrenci kitlesinin özelliklerinin tanımlanması
3
İngilizce ders kitaplarının tanımlanması
4
Materyal ve öğretim metodlarında güncel yaklaşımlar
5
İngilizce ders kitaplarının değerlendirilmesi
6
İngilizce ders kitabı değerlendirme kriterlerinin oluşturulması
7
İngilizce ders kitabı dğerlendirme çalışması
8
İngilizce ders kitaplarının uyarlanması
9
Ara sınav
10
Ders kitabı uyarlama çalışmaları
11
ders kitaplarında kullanılan teknolojik materyaller
12
Ders kitaplarında kültürün ele alınması
13
Materyal tasarımı ilkeleri
14
tekrar ve pekiştirmece
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Brown, H.D. (1994). Principles of Language Learning and Teaching. 3rd edition. NJ: Prentice Hall. Dudeney, G. & Hockly, N. (2007). How to Teach English with Technology". Pearson Education Ltd. Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching. 4th edition. Essex: Pearson Longman. Hillar, S. P. (2010). Moodle 1.9: English Teacher's Cookbook. Birmingham: Packt Publishing.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
10
Kısa Sınav
0
0
Ödev
2
30
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
4
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
Ödevler
2
Projeler
Arazi Çalışmaları
Arasınavlar
1
Diğer
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30 saat
Dersin AKTS Kredisi
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU