Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
İNGİLİZCE DERS KİTABI İNCELEMESİ
1 Dersin Adı: İNGİLİZCE DERS KİTABI İNCELEMESİ
2 Dersin Kodu: ING0004
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi DERYA DÖNER YILMAZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: dyilmaz@uludagçeduçtr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı ingilizce öğretmen adaylarını MEB in kullandığı ve piyasadaki diğer İngilizce öğreten ders kitaplarıyla tanıştırmak, onlardan maximum şekilde etkin kullnmayı öğrenerek faydalanmalarını sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğretmen adylarını ders kıtabı kavramını tanırlar ve özelliklerini bilirler;
2 Öğretmen adayları hedef öğrenci kitleleri için nasıl ders kitabı seçeceklerini bilirler;
3 Öğretmen adayları nasıl ders kitabı değerlendirmesi yapacaklarını bilirler;
4 Öğretmen adayları ders kitapları üzerinde nasıl uyarlama yapacaklarını bilirler.;
5 Öğretmen adayları ders kitaplarının parçalarının uygun olmadığı yerlerde nasıl kendi materyallerini hazırlayıp eksikleri gidereceklerini bilirler.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin tanıtımı ve çalışmaların organizasyonu
2 hedef öğrenci kitlesinin özelliklerinin tanımlanması
3 İngilizce ders kitaplarının tanımlanması
4 Materyal ve öğretim metodlarında güncel yaklaşımlar
5 İngilizce ders kitaplarının değerlendirilmesi
6 İngilizce ders kitabı değerlendirme kriterlerinin oluşturulması
7 İngilizce ders kitabı dğerlendirme çalışması
8 İngilizce ders kitaplarının uyarlanması
9 Ara sınav
10 Ders kitabı uyarlama çalışmaları
11 ders kitaplarında kullanılan teknolojik materyaller
12 Ders kitaplarında kültürün ele alınması
13 Materyal tasarımı ilkeleri
14 tekrar ve pekiştirmece
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Brown, H.D. (1994). Principles of Language Learning and Teaching. 3rd edition. NJ: Prentice Hall.
Dudeney, G. & Hockly, N. (2007). How to Teach English with Technology". Pearson Education Ltd.
Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching. 4th edition. Essex: Pearson Longman.
Hillar, S. P. (2010). Moodle 1.9: English Teacher's Cookbook. Birmingham: Packt Publishing.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 10
Kısa Sınav 0 0
Ödev 2 30
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 4 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
Ödevler 2
Projeler
Arazi Çalışmaları
Arasınavlar 1
Diğer
Yarıyıl Sonu Sınavları 1
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30 saat
Dersin AKTS Kredisi
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15
OK1 4 4 4 4 4 4 4 4 4 0 0 0 0 0 0
OK2 4 4 4 4 4 4 4 4 4 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr