Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DİNLEME ve SESLETİM II
1 Dersin Adı: DİNLEME ve SESLETİM II
2 Dersin Kodu: ING1006
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AYŞEGÜL AMANDA YEŞİLBURSA
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Lecturer: Philip Smith
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: gsaglam@uludag.edu.tr
Office 0.90.224.2942262
Uludag Universitesi
Egitim Fakultesi
Yabancı Dil Eğitimi Bolumu
İngiliz Dili Eğitimi AB Dalı
B Blok;210
Gorukle Kampusu
Nülifer/Bursa/Türkiye
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Not alama, öngörüde bulunma, belli ve ayrıntılı bilgiye ulaşma, bağlamdan anlam çıkarma, içeriğin özünü anlama gibi dinleme alt-becerileri; fonetik; mülakatlar, filmler, şarkılar, konferanslar, televizyon programları ve haber yayınları gibi çeşitli alanlardan alınan değişik İngilizce aksanlarını içeren özgün dinleme materyalleri.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 -Dersin amaç, içerik, çalışma tekniğini anlar ve ölçütleri kullanarak kendisini değerlendirebilir. ;
2 -Sayıları uygun sesletim ile okuyabilir, -Konuşma ve sohbetlerde ‘be’ fiilini kısaltarak telaffuz edebilir, ;
3 -İngilizce cümlede vurguyu nerede yapabileceğini bilir, -Ulama yapabilir ve bazı sesleri güçsüz çıkarabilir, -İntonasyonu uygun şekilde üretebilir. ;
4 -Geniş zaman soru formunu güçsüz bir şekilde çıkarabilir, -Belirtili ve belirtisiz ekleri uygun şekilde çıkarabilir, ;
5 -Can ve Can’t dilbilgisi terimlerini dogru okuyabilir, -Olumsuz ifadeleri doğru okuyabilir, -Sesletim aracılığıyla kibar olabilir. ;
6 -Kıyaslama ve en üstünlük cümlelerini doğru bir şekilde sesletebilir, -Dilbilgisi yapılarını kısaltarak okuyabilir, -Kelime vurgusunu doğru şekilde üretebilir, -‘to’ güçsüzleştirerek okuyabilir, -Son hecedeki / ? / sesini sesletmeyeceği alanları bilir, ;
7 -Uygun şekilde kelimeleri birbiriyle bağlar, -Aynı sesli sese sahip kelimeleri sesletebilir. ;
8 -Present Perfect yapısını kısaltabilir ve uygun şekilde okuyabilir,;
9 -Katılımcılar pasajlar üzerinde gerekli tüm dinleme yetilerini kullanıp uygulama yaparlar,;
10 -Katılımcılar ölçüt yardımı ile kendilerini değerlendirirler.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 -Dersin içeriğini, işlenişini, kaynaklarını, değerlendirme ölçütlerini ve beklentileri paylaşma
2 -Sayıların okumada vurgu -Çeşitli metinlerde yer alan ‘be’ yapısının kısaltılmış okunuşu üzerine çalışmalar
3 -Çeşitli dil kullanım alanlarında bulunan cümlelerde vurgu çalışması
4 -Ulama ve güçsüz ses çıkarma çalışaması -Ses yükseltme ve alçaltma çalışmaları
5 -Geniş zaman soru formunda ses çalışması -Belirlilik ve belirsizlik eklerinde ses çalışması
6 -Can ve can’t -Olumsuz cümle yapılarının sesletimi -Kibarlık sesletimi
7 -Geçmiş zaman fiil çekimlerini işitme ve sesletme çalışmaları -Wh- sorularında ses yükseltme ve alçaltma çalışmaları
8 -Tarih okuma çalışmaları - ‘of’’ sesinin belirsiz sesletimi -Kibarca istekte bulunma
9 -Birleşik isimlerde vurgu çalışması -Kıyaslama ve en üstünlük yapılarında sesletim -Kısaltmalarda sesletim
10 -Kelimede vurgu (tekrar)
11 -‘to’ sesletimin de güçsüz sesletim -Son hecede bulunan /? / sesinin sesletimi
12 -Ulama(tekrar) -Benzer sesli seslerin bulunduğu kelimelerin sesletimi
13 -Present perfect yapısında kısaltma ve güçsüz sesletim
14 -Değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 6 50
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 7 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 10 7 70
Ödevler 0 10 10
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 5 5
Toplam İş Yükü 127
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,23
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15
OK1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 0 5 0 0 0
OK2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 0 5 0 0 0
OK3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 0 5 0 0 0
OK4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 0 5 0 0 0
OK5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 0 5 0 0 0
OK6 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 0 5 0 0 0
OK7 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 0 5 0 0 0
OK8 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 0 5 0 0 0
OK9 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 0 5 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr