Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SOSYAL BİLGİLERDE SÖZLÜ ve YAZILI EDEBİYAT
1 Dersin Adı: SOSYAL BİLGİLERDE SÖZLÜ ve YAZILI EDEBİYAT
2 Dersin Kodu: SOS3204
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 2
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ÖMER DÜZBAKAR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Ömer DÜZBAKAR
Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi A Blok 16059/BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu ders öğrencilere sözlü ve yazılı edebiyat hakkında bilgi vermeyi amaçlar.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Türk kültürüne ait terimleri bilir.;
2 Sözlü geleneği tanır.;
3 Yazılı geleneği tanır.;
4 Sözlü geleneğe ait metinleri tanır.;
5 Yazılı geleneğe ait metinleri tanır.;
6 Her iki geleneğe ait metinleri inceleyerek değerlendirebilir.;
7 Her iki geleneğe ait edebi ürünleri Sosyal Bilgiler öğretiminde kullanabilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Türk kültürüne ait terimler nelerdir?
2 Yazılı ve sözlü gelenek ürünleri ve buna bağlı olarak yazılı edebiyat ve sözlü edebiyat nedir?
3 Orhun abideleri
4 Mit, destan, efsane nedir?
5 Yaratılış mitleri
6 Oğuz Kağan Destanı
7 Ergenekon Destanı
8 Dede Korkut Destanı
9 Menakıb-nameler, velayetnameler, gazavatnameler vs.
10 Masal ve masal incelemeleri
11 Türk halk şiirinden örnekler mani koşma, destan, türkü vs.
12 Klasik şiirden örnekler
13 Yeni edebiyattan örneklerler
14 Bilmeceler, atasözleri vs.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Tokcan, H. (Ed.) (2016). Sosyal Bilgilerde Sözlü Yazı Edebiyat İncelemeleri, Ankara: Pegem.
Öztürk, C. ve Otluoğlu, R. (2005). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Edebî Ürünler ve Yazılı Materyaller. (3. Baskı). Ankara: Pegem.
Boratav, P. N. (2015). 100 Soruda Türk Halk Edebiyatı (3. Baskı), Ankara: BilgeSu.
Oğuz, M. Ö. (Ed.) (2005). Türk Halk Edebiyatı El Kitabı (12. Baskı), Ankara: Grafiker.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 15 15
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 63
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,1
Dersin AKTS Kredisi 2
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 4 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr