1 | Dersin Adı: | ANA ÇOCUK SAĞLIĞI |
2 | Dersin Kodu: | HEM3206 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 6 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. SEMRA SÜRENLER |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Öğr. Gör. Semra Sürenler e-posta: surenler@uludag.edu.tr Tel:02242942483, Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi Sağlık Bilimleri Faküıtesi, Hemşirelik Bölümü |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Eğitim süresince aldığı temel bilgi ve ilkeleri, sağlık ve eğitim kuruluşlarında, Ana ve Çocuk Sağlığı ile ilgili uygulamalarda görev alabilecek, hemşirelik hizmetlerine ve halkın sağlık eğitimine katkı yapabilecek profesyoneller yetiştirmektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Ana çocuk sağliği hizmetleri | |
2 | Dünyada ve Türkiye’de kadinlarin durumu | |
3 | Maternal mortalite ve morbidite nedenleri | |
4 | Dünya Kadınlar Günü | |
5 | Kadinlarin eğitimi ve aile sağliği | |
6 | Kadinlarin beslenme sorunlari | |
7 | Çalişma hayatinda kadinlar | |
8 | Kadinlarin ruhsal sorunlari | |
9 | Ana sağliği ve aile planlamasi- CYBH | |
10 | Dünyada ve Türkiye’de çocuklarin durumu | |
11 | Aşi ile önlenebilen hastaliklar | |
12 | Çocuklarda ASYE ve akut ishalli hastaliklar | |
13 | Çocuk sağliğini ilgilendiren beslenme sorunlari | |
14 | Güç koşullar altindaki çocuklar ve kadınlar |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: | 1-Bilgel N.(1997),Halk Sağlığı Bakışıyla Ana Çocuk Sağlığı, Nobel Yayın 2-Neyzi O.(1994), Anne Çocuk Sağlığında Öncelikler 3-Atak N.(2003), Ana Çocuk Sağlığı 4-Akın A.,Ermumcu G.,Aytaç U.(1997), Ana Çocuk Sağlığı Ve Aile Planlaması Programları İçin Bilgi -Eğitim -İletişim 5-Törüner e.,Büyükgönenç L.(2012),Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları 6-Taşkın L.(2019),Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 10 | 10 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 96 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |