1 | Dersin Adı: | AİLE PLANLAMASI ve CİNSEL EĞİTİM |
2 | Dersin Kodu: | HEM3209 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 5 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. PAKİZE CİNDAŞ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
U.Ü Sağlık Yüksekokulu Bursa e-mail:pogur@uludağ.edu.tr tel:02242942457 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Cinselliğin fiziksel, duygusal, sosyal ve entelektüel yönlerinin kişiliği ve iletişimi geliştirecek yönde bütünleştirilerek cinsel sağlığın korunması bilgi ve anlayışının kazanılmasını amaçlar. Aile Planlaması konusunda bilgi kazanarak,insan yaşamındaki ve toplumdaki önemini kavrayarak danışmanlık ve eğitim yapabilme bilgi ve becerisini kazandırmak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dersin tanıtımı, içerik ve amaçların açıklanması | |
2 | Cinsel Sağlık Eğitimine Giriş | |
3 | Toplumlarda cinselliğe bakış- Cinsellik Hakkında Değer Oluşturma | |
4 | Üreme Sağlığı –Cinsel Sağlık Hakları | |
5 | Cinsel kimlik gelişimi -Ergenlik dönemindeki bedensel ve ruhsal değişiklikler | |
6 | Üreme ve Cinsel Fonksiyon anatomi ve Fizyolojisi ve Bozuklukları | |
7 | Aile Planlaması | |
8 | Aile Planlaması | |
9 | Aile Planlaması | |
10 | İnfertilite -Yardımcı -Üreme Teknikleri | |
11 | Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyonlar | |
12 | Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyonlar | |
13 | Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyonlar | |
14 | Cinsel İstismar, Cinsellikle İlgili Yanlış Bilgi ve İnanışlar |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Taşkın L (2009). Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği. Genişletilmiş VIII. Baskı, Sistem Ofset Matbaacılık, Ankara. Coşkun A, Karanisoğlu H (1992). Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği. Seçim H (Ed). Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları No:556, Eskişehir. Coşkun A, İnanç N, Ekizler H ve Ark. (1996). Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı. Coşkun A (Ed). Vehbi Koç Vakfı Yayınları No:11, İstanbul. Kişnişçi H, Gökşin E ve Ark. (1996). Temel Kadın Hastalıkları ve Doğum Bilgisi. Güneş Kitabevi, Ankara, Berek JS, Adashi EY, Hillard PA (1998). Novak Jinekoloji. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul. Ulusal Aile Planlaması Hizmet Rehberi, Aile Planlaması Ve Üreme Sağlığı, TC Sağlık Bakanlığı Ana Çocuk Sağlığı Ve Aile Planlaması Genel Müdürlüğü, Ankara,2005 Şirin A.,(ed)Kadın Sağlığı,Bedray Yayıncılık,İstanbul,2008 Öğretmen Ve Öğretmen Adayları İçin Cinsel Sağlık Eğitimi, İnsan Kaynağını Geliştirme Vakfı, Ceren Yayın Dağıtım, İstanbul,2006 Taşcı A İ.,Cinsel Eğitim,İz Yayıcılık,İstanbul ,2003 Ulusal Aile Planlaması Hizmet Rehberi, Kontraseptif Yöntemler, TC Sağlık Bakanlığı Ana Çocuk Sağlığı Ve Aile Planlaması Genel Müdürlüğü, Ankara,2005 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 50 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 12 | 12 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 22 | 22 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |