Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
FELSEFE-DİN İLİŞKİLERİ
1 Dersin Adı: FELSEFE-DİN İLİŞKİLERİ
2 Dersin Kodu: İLA4316
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 8
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. İSMAİL ÇETİN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencilere felsefe ve din arasında, bilgi ve iman arasında ne tür ilişkilerin olabileceği konusunda bir nosyon ve tartışma becerisi kazandırmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Felsefenin tanımı ve amacı hakkında kısa bilgi;
2 Dinin tanımı ve dinler;
3 Felsefi bilginin özellikleri;
4 Din inancı ve insandaki yeri;
5 Bilgi çeşitleri ve bilginin değeri;
6 İnanmanın tanımı ve bilgi açısından önemi;
7 Bilgi-inanç ilişkisi;
8 İnanma ve imanın benzerlik ve farkları;
9 İmana ulaşmada bilginin rolü;
10 İmanın mahiyeti;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Felsefenin doğuşu
2 Dinin tanımı ve farklı dinlerin varlığı
3 İnsandaki din duygusunun kaynağı
4 Felsefi bilginin nitelikleri
5 Din ve dini bilgi
6 Bilgide hakikat problemi
7 İnanma, bilme ve sanma
8 Bilgi-inanç ilişkisi
9 İnanmadan imana geçişin şartları
10 İmana ulaşmada bilginin rolü ve değeri
11 İmanın mahiyeti
12 İmanın dereceleri
13 İmanda dönüşüm problemi
14 Dinin ve aklın öğrettiği Tanrı
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Hanefi Özcan, Epistemolojik Açıdan İman, Mar. Ü. İ. Fak. Vak. Yay. İst. 2000.
Prichard, Knowledge and Belief, Oxford üniv. Press, England 1998.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
Uygulamalı Dersler
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
Ödevler 0
Projeler
Arazi Çalışmaları
Arasınavlar
Diğer
Yarıyıl Sonu Sınavları
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30 saat
Dersin AKTS Kredisi
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr