1 | Dersin Adı: | FELSEFE-DİN İLİŞKİLERİ |
2 | Dersin Kodu: | İLA4316 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. İSMAİL ÇETİN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Öğrencilere felsefe ve din arasında, bilgi ve iman arasında ne tür ilişkilerin olabileceği konusunda bir nosyon ve tartışma becerisi kazandırmak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Felsefenin doğuşu | |
2 | Dinin tanımı ve farklı dinlerin varlığı | |
3 | İnsandaki din duygusunun kaynağı | |
4 | Felsefi bilginin nitelikleri | |
5 | Din ve dini bilgi | |
6 | Bilgide hakikat problemi | |
7 | İnanma, bilme ve sanma | |
8 | Bilgi-inanç ilişkisi | |
9 | İnanmadan imana geçişin şartları | |
10 | İmana ulaşmada bilginin rolü ve değeri | |
11 | İmanın mahiyeti | |
12 | İmanın dereceleri | |
13 | İmanda dönüşüm problemi | |
14 | Dinin ve aklın öğrettiği Tanrı |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Hanefi Özcan, Epistemolojik Açıdan İman, Mar. Ü. İ. Fak. Vak. Yay. İst. 2000. Prichard, Knowledge and Belief, Oxford üniv. Press, England 1998. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | |||
Uygulamalı Dersler | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | |||
Ödevler | 0 | ||
Projeler | |||
Arazi Çalışmaları | |||
Arasınavlar | |||
Diğer | |||
Yarıyıl Sonu Sınavları | |||
Toplam İş Yükü | |||
Toplam İş Yükü / 30 saat | |||
Dersin AKTS Kredisi |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |