Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DEĞERLER PSİKOLOJİSİ
1 Dersin Adı: DEĞERLER PSİKOLOJİSİ
2 Dersin Kodu: FDB6157
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 7
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç.Dr. AHMET ALBAYRAK
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Dr. Ahmet ALBAYRAK
ahmetalbayrak1@gmail.com
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı İnsanın bireysel ve toplumsal gelişim sürecinde varoluşsal boyutla benliğinin ve kimliğinin farkındalığını sağlayacak değer duygusu ve bilincinin vurgulanması
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 İnsan varlığı ve değer ilişkisinin dinamiklerini öğrenebilme;
2 Benlik ve kişilik yapılanmasında değer faktörünün etkilerini ayırt edebilme;
3 Psikolojik bunalımlarda başa çıkmada değerlerin rolünü belirleyebilme;
4 Değer ve duygu eğitiminin psikolojik temellerini kavrayabilme;
5 Sosyal ve kültürel değişmelerin değerler üzerindeki etkilerini izleyebilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Değer Üzerine Kavramsal Analizler
2 İnsan ve Değer İlişkisini Belirleyen Ontolojik ve Kozmolojik Dinamikler
3 Psikolojik Perspektifli Ahlâk ve Değer Teorileri (Piaget & Kohlberg)
4 Psikolojik Perspektifli Ahlâk ve Değer Teorileri (Psikanalitik ve Sosyal Öğrenme)
5 Değerlerin Sınıflandırılması ve Hiyerarşisi
6 Çocuk ve Ergenlik Psikolojisi Açısından Yaş ve Cinsiyet Faktörüne Göre Değerler
7 Bireyde Kişiliğin ve Benliğin Yeniden Yapılanmasında Değer Faktörü
8 İçsel ve Dışsal-Araçsal Değerlerin Diyalektiği ve İnsan Bütünlüğü Açısından Psikolojik Rolleri
9 İnanç Gelişimi Teorisi’ne Göre İnanç-Değer İlişkisi
10 Dindarlık Düzeyleri İle Değer ve Davranış İlişkileri
11 Psikolojik Problemlerle “Başa Çıkma”da Değerlerin Rolü
12 Fizikötesi Boyutuyla Değer ve Duygu Eğitiminin Psikolojik Temelleri
13 Sosyo-Kültürel Değişmelerde Evrensel ve/veya Geleneksel Değerlerin Farklılaşması
14 Modernleştirilmiş Dünya İnsanının Bunalımına Çözüm Sürecinde Dinî ve Manevî Değerlerin Rolü
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1) Donald S. Lopez, “Value”, Critical Terms for Religious Studies içinde, Mark C. Taylor (ed.), Chicago 1998, The University of Chicago Press, pp. 365-382.
2) Erich Fromm, Erdem ve Mutluluk (Ahlak Psikolojisi Üzerine Bir İnceleme), çev. A. Yörükan, İst. 1993, Türkiye İş Bankasi Yay.; Farklı Basım: Kendini Savunan İnsan (Ahlak Felsefesinin Psikolojisine İlişkin Bir Araştırma), çev. Necla Arat, İst. 2002, Say Yay.
3) Abraham H. Maslow, Dinler, Değerler ve Doruk Deneyimler, çev. H. K. Sönmez, İst. 1996, Kuraldışı Yay.
4) Öznur Özdoğan, “Din Psikolojisi ve Manevi Değerler”, SDÜ, İlahiyat Fak. Dergisi, sy. 15 (2005), ss. 159-180.
5) Rainer Funk, “Psychoanalysis and Human Values”, Int. Forum Psychoanal, vol. 11 (2002), pp.18-26.
6) Erol Güngör, Değerler Psikolojisi Üzerine Araştırmalar (Ahlak Psikolojisi, Ahlaki Değerler Ve Ahlaki Gelişme), Amsterdam 1993, Hollanda Türk Akademisyenler Birliği Vakfi Yay.; İst. 1998, Ötüken Neşriyat.
7) Erol Güngör, Ahlak Psikolojisi ve Sosyal Ahlak, İst. 1995, Ötüken Neşriyat.
8) Hayati Hökelekli, Psikoloji, Din ve Eğitim Yönüyle İnsanî Değerler, İst. 2013, DEM Yay.
9) Hayati Hökelekli, Değerler Psikolojisi ve Eğitim (Ailede, Okulda, Toplumda), İst. 2011, Timaş Yay.
10) Aliye Çınar, Değerler Felsefesi ve Psikolojisi, Bursa 2013, Emin Yay.
11) Hayati Hökelekli (ed.), Gençlik, Din ve Değerler Psikolojisi, Ankara 2002, Ankara Okulu Yay.; İst. 2006, DEM Yay.
12) Cavit Ünal, Genel Tutumların veya Değerlerin Psikolojisi Üzerine Bir Araştırma, Ankara 1981, Ankara Üniversitesi, Dil Ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Yay.
13) R. Kaymakcan, H. Hökelekli ve dğr., Değerler ve Eğitimi (Uluslararası Sempozyum Bildirileri; İst. 26-28 Kasım 2004), İst. 2007, DEM Yay.
14) Nermin Çiftçi, “Ahlak Psikolojisi”, Felsefe Ansiklopedisi içinde, Ed. Ahmet Cevizci, İst. 2003, Etik Yay., c. I, ss. 105-112.
15) Meral Çileli, Ahlak Psikolojisi ve Eğitimi, Ankara 1986, V Yay.
16) Meral Çileli, Gençlik Değerleri Üzerine Bir Araştırma, İst. 1990, Ara Yay.
17) İoanna Kuçuradi, İnsan ve Değerleri, Değer Problemi, Ankara 1998, Türkiye Felsefe Kurumu Yay.
18) Takiyettin Mengüşoğlu, Değişmez Değerler ve Değişen Davranışlar (Felsefi Ethik İçin Kritik Bir Hazırlık), İst. 1965, İstanbul Ün. Edebiyat Fakültesi Yay.
19) Hilmi Ziya Ülken, Değerler, Kültür ve Sanat, İst. 1965, İstanbul Teknik Üniversitesi Rektörlüğü Yay.
20) Seyyid Hüseyin Nasr, İslam'ın Kalbi (İnsanlık İçin Bâkî Kalan Değerler), çev. A. Demirhan, İst. 2002, Gelenek Yay.
21) Toshihiko İzutsu, Kur’an’da Dini ve Ahlâkî Kavramlar, çev. Selahattin Ayaz, İstanbul 1991 (2. bs.), Pınar Yay.
22) Değerler Eğitimi Dergileri, DEM Yay.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
Uygulamalı Dersler
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
Ödevler 0
Projeler
Arazi Çalışmaları
Arasınavlar
Diğer
Yarıyıl Sonu Sınavları
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30 saat
Dersin AKTS Kredisi
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 1 5 2 4 4 0 0 0 0 0 0 0
OK2 4 5 3 3 1 0 0 0 0 0 0 0
OK3 1 2 3 4 5 0 0 0 0 0 0 0
OK4 4 5 3 3 1 0 0 0 0 0 0 0
OK5 5 3 5 2 2 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr