1 | Dersin Adı: | KENTLEŞME ve GÖÇ |
2 | Dersin Kodu: | SOS5105 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi ENES BATTAL KESKİN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | - |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü Tel:0224-295-50-81 E-posta:eneskeskin@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | http://sosyoloji.uludag.edu.tr/lisans/default.html. |
19 | Dersin Amacı | Bu ders yüksek lisans öğrencilerine dünyada ve Türkiye'de göç olgusuyla kentleşme hareketlerinin ilişkisini aktarmak ve kentselleşme sorunsalı üzerinden farklı toplumsal bağlamları anlayabilme yeteneği kazandırmayı amaçlar. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Kırsal toplumların sonu, sanayileşme, kentleşme ve göç | |
2 | Köylülük ve köylülüğün çözülüşü | |
3 | Kırdan kente göç: vakalar ve çalışmalar | |
4 | Kent ve muteber modernizmler | |
5 | Üçüncü dünya ve azgelişmişliğin sosyolojisi | |
6 | Türkiye'de göç ve kentleşme | |
7 | İthal ikameci büyüme ve Türkiye'de kentleşme | |
8 | Uluslararası göç: vakalar ve çalışmalar | |
9 | İhracat odaklı büyüme ve Türkiye | |
10 | Yoksulluk çalışmaları | |
11 | Neoliberalizm ve kentli yoksullar | |
12 | Toplumsal cinsiyet ve kentleşme | |
13 | Yeni orta sınıflar, beyaz yakalılar ve kentleşme | |
14 | İdeoloji ve göç: Sonuçlar |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Ferdinand Tönnies, Cemaat ve Cemiyet, Vakıfbank Kültür Yayınları, 2019. Mustafa Aydın(Ed.), Aile Sosyolojisi Yazıları, Açılım Kitap, 2014. Francis Fukuyama, Büyük Çözülme, Profil Yayıncılık, 2009. Ahmet Murat Aytaç, Ailenin Serencamı: Türkiye'de Modern Aile Fikrinin Oluşması, Dipnot Yayınları, 2015. Paul Dumont-François Georgeon(Ed.), Modernleşme Sürecinde Osmanlı Kentleri, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, 1999. Alan Duben, Kent, Aile, Tarih, İletişim Yayınları, 2002. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | |||
Ödevler | 0 | ||
Projeler | |||
Arazi Çalışmaları | |||
Arasınavlar | |||
Diğer | |||
Yarıyıl Sonu Sınavları | |||
Toplam İş Yükü | |||
Toplam İş Yükü / 30 saat | |||
Dersin AKTS Kredisi |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |