Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
YENİDOĞAN HEMŞİRELİĞİ
1 Dersin Adı: YENİDOĞAN HEMŞİRELİĞİ
2 Dersin Kodu: SHE5022
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Nurcan Özyazıcıoğlu
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Nurcan Özyazıcıoğlu
e-posta:nurcanoz@uludag.edu.tr, tlf:02242942470, 40665,40666
Bursa Uludağ Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü, Bursa.
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, riskli ve normal yeni doğanın hastanede ve evde profesyonel bakımı - izlemi ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Yenidoğanın hemşirelik bakımını bilir ;
2 Normal ve riskli yenidoğanın bakımını bilir ;
3 Normal ve riskli yenidoğanın bakımını planlar ve uygular;
4 Yenidoğan hemşirelik bakımı ile ilgili sorunları saptar;
5 Yenidoğanın hemşirelik bakımı ile ilgili konularda araştırma yapar;
6 Yenidoğanın evdeki bakımını planlar;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dünyada ve Türkiye’de yenidoğan hemşireliği
2 Yenidoğan yoğun bakım ünitelerinin organizasyonu
3 Yenidoğanın transportu
4 Yenidoğanda ağrı değerlendirmesi
5 Genetik değerlendirme
6 Solunuma ilişkin sorunlarda hemşirelik bakımı
7 Kardiyak sorunlarda hemşirelik bakımı
8 Gastrointestinal sistem sorunlarında hemşirelik bakımı
9 Beslenme, beslenme sorunlarına yaklaşım
10 Yenidoğan enfeksiyonları
11 Endokrin-metabolik sorunlara ilişkin hemşirelik bakımı
12 Hematolojik-nörolojik sorunlara ilişkin hemşirelik bakımı
13 Gelişimsel bakım
14 Taburculuk ve evde bakımın planlanması
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1-Dağoğlu T, Görak G (2002). Temel Neonatoloji ve Hemşirelik İlkeleri.
2- Törüner E.K, Büyükgönenç L.(2012). Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Göktuğ Yayıncılık.
3-Yiğit R.(2009). Çocukluk Dönemlerinde Büyüme ve Gelişme.Sistem Ofset, Ankara.
4- Çavuşoğlu H (2015). Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği. 1-2 cilt. Sistem Ofset,Ankara.
5.Savaşer S, Yıldız S (2009).Hemşireler için Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi. İstanbul Medikal Yayıncılık., İstanbul
6. Marilyn J Hockenberry, David Wilson, Catherine Jackson (Editor). Wong's Nursing Care of Infants and Children (Mosby) – Hardcover (2006).
7- Conk Z, Başbakkal Z, Bal Yılmaz H, Bolışık B. editörler. (2013). Pediatri Hemşireliği. Akademisyen Kitabevi.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 10 10
Projeler 1 10 10
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 96
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,2
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİM KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 3 3 4 0 0 0 3 2 0 0
OK2 5 5 5 0 0 0 0 0 0 0
OK3 3 3 3 0 0 0 4 0 0 0
OK4 0 0 0 5 0 0 0 0 0 5
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5
OK6 2 3 4 0 0 0 0 4 5 3
ÖK: Öğrenim Kazanımları PY: Program Yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr