Ders Öğretim Planı
Proteinlerin Yapısı ve Fonksiyonları
1
Dersin Adı:
Proteinlerin Yapısı ve Fonksiyonları
2
Dersin Kodu:
TBK6001
3
Dersin Türü:
Zorunlu
4
Dersin Seviyesi:
Doktora
5
Dersin Verildiği Yıl:
1
6
Dersin Verildiği Yarıyıl:
1
7
Dersin AKTS Kredisi:
9
8
Teorik Ders Saati (saat/hafta):
2
9
Uygulama Ders Saati (saat/hafta):
2
10
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta):
0
11
Dersin Önkoşulu
-
12
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
13
Dersin Dili:
Türkçe
14
Dersin Veriliş Şekli
Yüz yüze
15
Dersin Koordinatörü:
Prof. Dr. ESMA S. GÜR
16
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
-
17
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
esma@uludag.edu.tr (224) 2953911 U.Ü. Tıp Fakültesi, Tıbbi Biyokimya AD, Görükle- BURSA
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Canlı organizmalarda yapı taşı ve fonksiyonel elemanlar olarak proteinler önemli fonksiyonlara sahiptir. Vücuttaki temel yapıların ve işleyişlerin anlaşılması ve aralarındaki ilişkinin kavranması için protein yapı ve fonksiyonlarının iyi anlaşılması gereklidir. Bu ders insan vücudunda proteinlerin işlevlerini ve yapılarını üst düzeyde anlatmayı amaçlamaktadır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Protein yapılarını üst düzeyde açıklayabilme;
2
Protein fonksiyonlarını sıralayabilme;
3
Protein denatürasyonunun mekanizmasını tarif edebilme;
4
Protein yapıtaşı amino asitlerin yapısını açıklayabilme;
5
Amino asitlerin endojen sentez yollarını anlatabilme;
6
Amino asitlerin yıkım yollarını anlatabilme;
7
Amino asitlerin sentez ve yıkım yollarına ait aksaklıkları sebep-sonuç ilişkisiyle anlatabilme;
8
Plazma proteinlerini elektroforez mobilitelerine göre sayabilme;
9
Plazma proteinlerinin konsantrasyon değişikliklerinin klinikle bağlantısını kurabilme;
Hafta
Teori
Uygulama
1
Amino asitlerin kimyasal özellikleri (I)
Kaynatma deneyi ile protein varlığını gösterme
2
Amino asitlerin kimyasal özellikleri (II)
İdrarda protein analizleri
3
Amino asitlerin protein yapısındaki yeri
Esbach deneyi
4
Protein yapıları (I)
Brom Crezol Yeşili reaksiyonu
5
Protein yapıları (II)
Biüret reaksiyonu
6
Protein yapıları (III)
Protein denatürasyonu
7
Proteinlerin denatürasyonu
İmmuno metrik protein tayini yöntemleri
8
Amino asitlerin endojen sentezi (I)
RID
9
Amino asitlerin endojen sentezi (II)
İdrarda Melanin
10
Amino asitlerin katabolizmasıve özel ürünlere dönüşümü (I)
Protein elektroforezi
11
Amino asitlerin katabolizması ve özel ürünlere dönüşümü (II)
Üre tayini
12
Amino asitlerin katabolizması ve özel ürünlere dönüşümü (III)
İdrarda 5-HIAA
13
Plazma proteinleri (I)
Olgu bazlı elektroforez değerlendirme
14
Plazma proteinleri (II)
Olgu bazlı elektroforez değerlendirme
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
1. Harper’s Biochemistry.Murray, Grammer, Mayes, Rodwell. Appleton &Lange 2. Tietz textbook of Clinical Chemistry. Ashwood. Saunders. 3. Color Atlas of Biochemistry. Koolman, Röhm. Thieme.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
0
0
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
100
Toplam
1
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
0
Finalin BAşarıya Oranı
100
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
14
2
28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
10
140
Ödevler
0
10
50
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
0
0
0
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
20
20
Toplam İş Yükü
266
Toplam İş Yükü / 30 saat
8,87
Dersin AKTS Kredisi
9
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1
PY2
PY3
PY4
PY5
PY6
PY7
PY8
PY9
PY10
PY11
PY12
OK1
5
0
0
0
0
0
5
0
3
0
0
0
OK2
5
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
OK3
5
0
0
0
0
0
4
0
0
0
0
0
OK4
5
5
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
OK5
5
5
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
OK6
5
5
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
OK7
5
5
0
0
0
0
2
3
0
0
0
0
OK8
5
5
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
OK9
5
5
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
ÖK: Öğrenme Kazanımları
PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi:
1 Çok Düşük
2 Düşük
3 Orta
4 Yüksek
5 Çok Yüksek