Beden Eğitimi ve Spor Bölümü
Genel Tanıtım
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü, 1982 yılında Eğitim Fakültesi bünyesinde eğitim-öğretim faaliyetine başlamıştır. 11.11.2013 tarihli resmi gazetede yayınlanan 2013/5530 sayılı karar ile Uludağ Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi kurulması ile birlikte 2014-2015 eğitim öğretim yılından itibaren Spor Bilimleri Fakültesi’ne bağlı olarak eğitim-öğretim faaliyetini sürdürmektedir.
Bu bölüm, yüksek öğretimde Beden Eğitimi ve Spor 240 ECTS Kredilik birinci aşama derece sistemine sahiptir.Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği alanında Lisans derecesine sahip olunur.
Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca
onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve
yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını
sağlamış olmak.
YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim
kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları
için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı
almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
Beden Eğitimi ve Spor Bölümü her yıl düzenlenen özel yetenek sınavları ile öğrenci almaktadır. Adayların Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS)ye girmeleri zorunludur.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Beden Eğitimi ve Spor alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin ( toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlığı not ortalamasının 4.00 üzerinden an az 2.0 olması gerekir.
MİSYON
Beden Eğitimi ve Spor Bölümümüz; Öğrencilerin kendi potansiyellerini ortaya koymalarına, geliştirmelerine ve katılımlarına fırsat verecek bir ortamda, çağdaş bilgiler ile donanmış, yeniliklere açık, kültürel birikimi ve iletişimi önemseyen, araştırma ve sorun çözme yeteneği gelişmiş, evrensel etik değerlere bağlı, çevresine liderlik edebilecek düzeyde öğrenci ve ülkenin gereksinim duyduğu beden eğitimi ve sporla ilgili hizmetleri sunabilecek elemanları yetiştirmeyi ve kalite anlayışıyla paydaşlarına hizmet sunmayı misyon olarak üstlenmiştir.
VİZYON
Beden Eğitimi ve Spor Bölümümüz vizyonunu;
“Nitelikli eğitimi gerçekleştirirken uluslararası düzeyde bilgi üreten, sürekli gelişen, ulusal ve evrensel boyutta katkı sağlayan, yetiştirdiği mezunları ve ürettiği bilgi ile örnek gösterilen, mensubu olmakla gurur duyulan bir bölüm olmak” şeklinde belirlemiştir.
Beden Eğitimi ve Spor Bölümü, kurumsal kalite ilerlemesinde önemli olan sadece misyon ve vizyon ifadelerinin tanımlanması değil, aynı zamanda onların daha somut eğitimsel ve araştırma çıktılarına dönüştürülmesi olduğuna inanmaktadır. Ayrıca, Beden Eğitimi ve Spor Bölümü, eğitim programlarını toplumdaki rolüne entegre etmekte kararlıdır. Bu entegrasyon sadece sürekli değerlendirme ve programlarının yenilenmesine öncülük yapmakla kalmayacak aynı zamanda öğrenciler ve kurum içindeki personel arasında bir kalite kültürü farkındalığı yaratacaktır.
8
Program Yeterlilikleri - TYYÇ - TAY İlişkisi
8.1
1.
Alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri öğrenme ve öğretebilme
|
2.
Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırarak verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme
|
3.
Öğrencileri gelişim ve öğrenme özelliklerine göre tanıyabilme
|
4.
Beden eğitimi ve spor öğretmenliği temel alan bilgilerine dayanarak ulusal ve evrensel değerler doğrultusunda eğitim-öğretim sürecini tasarlayabilme, program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlayabilme
|
5.
Alanıyla ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini yerinde ve etkin kullanabilme
|
6.
Öğretim sürecine uygun öğretim teknolojilerini ve materyalleri ile iletişim teknolojilerini kullanabilme
|
7.
Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilme
|
8.
Okul ve sınıf öğretim süreçlerinde yaşadığı problemleri bilimsel araştırma yöntemlerine dayalı olarak tanımlayabilme, analiz yapabilme ve çözüm önerileri geliştirebilme
|
9.
Öğrencileri düzenli fiziksel aktivite yapmak ve sağlıklı bir bedene sahip olmak konusunda ve yetenekleri doğrultusunda ilgili spor dallarına yönlendirebilme
|
10.
Mesleki gelişimini önemseme ve bilimsel kaynaklara dayalı olarak sürdürebilme
|
11.
Dış görünüş, davranış ve tutumlarıyla öğrencileri ve toplum için rol model olabilme
|
12.
Anadilinde ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı olmak üzere etkin iletişim kurabilme
|
13.
Alanıyla ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin görüşlerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşabilme
|
14.
Alanıyla ilgili bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alma ve alınan görevi etkin bir biçimde yerine getirebilme; diğer branşlardan meslektaşları ile öğretme, öğrenciyi ve programı değerlendirme konusunda işbirliği yapabilme
|
15.
Türk Milli Eğitim sistemine, öğretmenlik mesleğine ve alanına değer verme
|
16.
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranabilme
|
8.2
TYYÇ - Program Yeterliği İlişkisi
1 |
Alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri öğrenme ve öğretebilme |
1 |
1,2 |
1,2,3 |
1,2,3 |
|
1,2 |
2 |
Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırarak verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme |
1 |
1,2 |
1,2,3 |
|
1,2,3 |
1,2 |
3 |
Öğrencileri gelişim ve öğrenme özelliklerine göre tanıyabilme |
1 |
1,2 |
1,2,3 |
1,2,3 |
|
1,2 |
4 |
Beden eğitimi ve spor öğretmenliği temel alan bilgilerine dayanarak ulusal ve evrensel değerler doğrultusunda eğitim-öğretim sürecini tasarlayabilme, program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlayabilme |
1 |
1,2 |
1,2,3 |
1,2,3 |
2.3,4,5 |
1,2 |
5 |
Alanıyla ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini yerinde ve etkin kullanabilme |
1 |
1,2 |
1,2,3 |
1,2,3 |
|
1,2 |
6 |
Öğretim sürecine uygun öğretim teknolojilerini ve materyalleri ile iletişim teknolojilerini kullanabilme |
1 |
1,2 |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
|
1,2 |
7 |
Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilme |
1 |
1,2 |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
|
1,2 |
8 |
Okul ve sınıf öğretim süreçlerinde yaşadığı problemleri bilimsel araştırma yöntemlerine dayalı olarak tanımlayabilme, analiz yapabilme ve çözüm önerileri geliştirebilme |
1 |
1,2 |
1,2,3 |
1,2,3 |
1,2,3,4,5 |
1,2 |
9 |
Öğrencileri düzenli fiziksel aktivite yapmak ve sağlıklı bir bedene sahip olmak konusunda ve yetenekleri doğrultusunda ilgili spor dallarına yönlendirebilme |
1 |
1,2 |
1,2,3 |
1,2,3 |
1,2,3,4,5 |
|
10 |
Mesleki gelişimini önemseme ve bilimsel kaynaklara dayalı olarak sürdürebilme |
1 |
1,2 |
1,2,3 |
1,2,3 |
1,2,3,4,5 |
|
11 |
Dış görünüş, davranış ve tutumlarıyla öğrencileri ve toplum için rol model olabilme |
1 |
1,2 |
1,2,3 |
1,2,3 |
1,2,3,4,5 |
1,2 |
12 |
Anadilinde ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı olmak üzere etkin iletişim kurabilme |
1 |
1,2 |
1,2,3 |
1,2,3 |
|
|
13 |
Alanıyla ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin görüşlerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşabilme |
1 |
1,2 |
1,2,3 |
1,2,3 |
1,2,3,4,5 |
|
14 |
Alanıyla ilgili bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alma ve alınan görevi etkin bir biçimde yerine getirebilme; diğer branşlardan meslektaşları ile öğretme, öğrenciyi ve programı değerlendirme konusunda işbirliği yapabilme |
1 |
1,2 |
|
|
1,2,3,4,5 |
|
15 |
Türk Milli Eğitim sistemine, öğretmenlik mesleğine ve alanına değer verme |
1 |
1,2 |
1,2,3 |
1,2,3 |
1,2,3,4,5 |
1,2 |
16 |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranabilme |
1 |
1,2 |
|
|
1,2,3,4,5 |
|
8.3
PROGRAM YETERLİLİĞİ - TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) İLİŞKİSİ
1 |
Alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri öğrenme ve öğretebilme |
1 |
1,2 |
1,2,3 |
1,2,3 |
|
1,2 |
2 |
Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırarak verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme |
2 |
1,2 |
1,2,3 |
1,2,3 |
|
1,2 |
3 |
Öğrencileri gelişim ve öğrenme özelliklerine göre tanıyabilme |
1 |
1,2 |
1,2,3 |
1,2,3 |
|
1,2 |
4 |
Beden eğitimi ve spor öğretmenliği temel alan bilgilerine dayanarak ulusal ve evrensel değerler doğrultusunda eğitim-öğretim sürecini tasarlayabilme, program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlayabilme |
1 |
1,2 |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
|
1,2 |
5 |
Alanıyla ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini yerinde ve etkin kullanabilme |
1 |
1,2 |
1,2,3 |
1,2,3 |
2,3,4,5 |
1,2 |
6 |
Öğretim sürecine uygun öğretim teknolojilerini ve materyalleri ile iletişim teknolojilerini kullanabilme |
1 |
1,2 |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
|
1,2 |
7 |
Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilme |
1 |
1,2 |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
|
1,2 |
8 |
Okul ve sınıf öğretim süreçlerinde yaşadığı problemleri bilimsel araştırma yöntemlerine dayalı olarak tanımlayabilme, analiz yapabilme ve çözüm önerileri geliştirebilme |
1 |
1,2 |
1,2,3 |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
1,2 |
9 |
Öğrencileri düzenli fiziksel aktivite yapmak ve sağlıklı bir bedene sahip olmak konusunda ve yetenekleri doğrultusunda ilgili spor dallarına yönlendirebilme |
1 |
1,2 |
1,2,3 |
|
1,2,3 |
1,2 |
10 |
Mesleki gelişimini önemseme ve bilimsel kaynaklara dayalı olarak sürdürebilme |
1 |
1,2 |
1,2,3 |
1,2,3 |
1,2,3,4,5 |
|
11 |
Dış görünüş, davranış ve tutumlarıyla öğrencileri ve toplum için rol model olabilme |
1 |
1,2 |
1,2,3 |
1,2,3 |
1,2,3,4,5 |
1,2 |
12 |
Anadilinde ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı olmak üzere etkin iletişim kurabilme |
1 |
1,2 |
1,2,3 |
1,2,3 |
1,2,3,4,5 |
1,2 |
13 |
Alanıyla ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin görüşlerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşabilme |
1 |
1,2 |
1,2,3 |
1,2,3 |
|
1,2 |
14 |
Alanıyla ilgili bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alma ve alınan görevi etkin bir biçimde yerine getirebilme; diğer branşlardan meslektaşları ile öğretme, öğrenciyi ve programı değerlendirme konusunda işbirliği yapabilme |
1 |
1,2 |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
1,2,3,4,5 |
1,2 |
15 |
Türk Milli Eğitim sistemine, öğretmenlik mesleğine ve alanına değer verme |
1 |
1,2 |
1,2,3 |
1,2,3 |
1,2,3,4,5 |
1,2 |
16 |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranabilme |
1 |
1,2 |
1,2,3 |
1,2,3 |
1,2,3,4,5 |
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Beden Eğitimi ve Spor Bölümü mezunları Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda beden eğitimi öğretmeni olarak, ilgili federasyonlardan antrenörlük belgesi alarak, Gençlik Spor Genel Müdürlüğü Eğitim Dairesi ve diğer birimlerinde, Antrenör veya Spor Uzmanı olarak, Üniversitelerin Beden Eğitimi ve Spor Programlarında öğretim elemanı veya araştırma görevlisi olarak çalışabilirler.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan öğrenciler, belirtilen şartları sağlamaları koşuluyla yüksek lisans ve doktora programlarına devam edebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise teorik derslerin en az %70`ine, uygulama derslerin en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir.
Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve dönem sonu sınavına tabi tutulurlar.
Ölçme ve değerlendirmede ara sınav ve dönem sonu sınavı kullanılır. Ara sınavın katkısı %40 dönem sonu sınavının katkısı %60 şeklindedir.
Ölçme ve değerlendirmeye ödev, proje vb. değerlendirmeler de dahil edilebilir. Bu durum bilgi paketinde ders bolognasında açıkça ifade edilerek değerlendirmeye katkı oranı da belirtilir.
Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not
verme sistemleri kullanılır.
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Bursa Uludağ Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü Görükle/Bursa
Program Başkanı: Prof. Dr. Erkut Tutkun
Email:erkuttutkun@uludag.edu.tr
Bologna Koordinatörü: Doç. Dr. Sadettin Erol
Email:serol@uludag.edu.tr
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Bölümümüz; halen 468 lisans, 23 yüksek lisans ve 17 doktora öğrencisinin yanı sıra, 8 öğretim üyesi, 6 öğretim görevlisi ve 2 araştırma görevlisi ile öğretimine Görükle Kampüsü’ndeki bina ve tesislerinde devam etmektedir.
Öğrencilerimizin kullanımına sunulan 1 adet uluslararası basketbol, voleybol ve hentbol maçlarının oynanabileceği 2000 kişilik salon, 2 adet basketbol ve voleybol antrenman salonu, 1 adet güreş salonu, 1 adet çok amaçlı dövüş sporları salonu, 1 adet okçuluk antrenman salonu, 1 adet halk oyunları salonu, 2 adet futbol sahası, 1 adet Tartan atletizm pisti, 3 adet beton zeminli açık basketbol sahası, 4 adet toprak 2 adet beton zeminli toplam 6 açık tenis kortu, 2 adet kapalı tenis kortu, 1 adet cimnastik salonu, 1 adet kondisyon salonu, 1 adet toplantı salonu ve 10 adet derslik bulunmaktadır.
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
AE101 |
BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN TEMELLERİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
5 |
AE103 |
İNSAN ANATOMİSİ VE KİNESİYOLOJİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
AE105 |
HAREKET EĞİTİMİ |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
3 |
AE107 |
TAKIM SPORLARI I |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
3 |
GK107 |
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
GK109 |
KARİYER PLANLAMA |
Zorunlu |
1 |
0 |
0 |
1 |
MB101 |
EĞİTİME GİRİŞ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
GK101 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
GK105 |
TÜRK DİLİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
YAD101 |
YABANCI DİL I (İNGİLİZCE) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
Toplam |
|
31 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
AE102 |
SAĞLIK BİLGİSİ VE İLK YARDIM |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
5 |
AE104 |
CİMNASTİK |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
5 |
AE106 |
ATLETİZM |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
5 |
AE108 |
TAKIM SPORLARI II |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
3 |
MB102 |
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MB104 |
EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
GK102 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
GK106 |
TÜRK DİLİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
YAD102 |
YABANCI DİL II (İNGİLİZCE) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
AE-201 |
HALK OYUNLARI |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
3 |
AE-203 |
BEDEN EĞİTİMİ-SPOR ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
AE-205 |
MOTOR GELİŞİM |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
AE-207 |
TAKIM SPORLARI III |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
4 |
MB-201 |
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MB-203 |
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
11 |
Toplam |
|
30 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
AE202 |
DOĞA SPORLARI I |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
3 |
AE-204 |
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETİM PROGRAMLARI |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
AE-206 |
EGZERSİZ FİZYOLOJİSİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
AE208 |
TAKIM SPORLARI IV |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
3 |
AE210 |
FİZİKSEL UYGUNLUK |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
MB-204 |
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
Toplam |
|
19 |
5. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
AE-303 |
ANTRENMAN BİLGİSİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
AE305 |
EGZERSİZ VE BESLENME |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
AE-309 |
YÜZME |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
3 |
AE-310 |
RAKET SPORU |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
4 |
MB-301 |
SINIF YÖNETİMİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MB303 |
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETİMİ I |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
4 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
11 |
Toplam |
|
30 |
6. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
AE-304 |
BECERİ ÖĞRENİMİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
AE305 |
ARAŞTIRMA PROJESİ |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
3 |
AE306 |
DOĞA SPORLARI II |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
3 |
AE307 |
RİTİM EĞİTİMİ VE DANS |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
4 |
MB-302 |
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MB304 |
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETİMİ II |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
3 |
Toplam |
|
19 |
7. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
AE-407 |
EĞİTSEL OYUNLAR |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
3 |
GK-403 |
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
3 |
MB-401 |
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I |
Zorunlu |
2 |
6 |
0 |
10 |
MB-403 |
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MB-405 |
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
8 |
Toplam |
|
30 |
8. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
AE-404 |
BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA ORGANİZASYON VE YÖNETİM |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
AE-406 |
SAĞLIKLI YAŞAM İÇİN EGZERSİZ PROGRAMLAMA |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
AE-408 |
UYARLANMIŞ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
3 |
MB-402 |
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II |
Zorunlu |
2 |
6 |
0 |
10 |
MB-404 |
OKULLARDA REHBERLİK |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
8 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
MB002 |
ÇOCUK PSİKOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MB007 |
EĞİTİMDE DRAMA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MB008 |
EĞİTİMDE PROGRAM DIŞI ETKİNLİKLER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MB009 |
TÜRK EĞİTİM TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MB010 |
EĞİTİM FELSEFESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MB013 |
KAPSAYICI EĞİTİM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MB014 |
KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MB017 |
MÜZE EĞİTİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MB022 |
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MB023 |
EĞİTİM SOSYOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MB024 |
BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA TEKNOLOJİ KULLANIMI VE DİJİTAL ÖĞRENME |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
GK002 |
BESLENME VE SAĞLIK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GK008 |
İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GK012 |
MESLEKİ İNGİLİZCE |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GK014 |
TÜRK HALK OYUNLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GK019 |
ÇOCUK VE SPOR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GK020 |
YETENEK SEÇİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GK022 |
ANTROPOMETRİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GK024 |
SPOR FİTNESS VE SAĞLIK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GK025 |
OLİMPİYATLAR VE OLİMPİZM FELSEFESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GK026 |
SPORTİF MASAJ EĞİTİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GK027 |
OKULDA OYUNLARLA ATLETİZM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GK028 |
OKULLARDA SAĞLIK VE AKTİF YAŞAM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GK029 |
TÖREN VE KUTLAMALAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GK030 |
ÇOCUK İSTİSMARI VE SPOR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GK031 |
YAŞLILARDA SPOR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
AE001 |
BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETİM MODELLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
AE002 |
BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETİMİNDE DRAMA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
AE003 |
BEDEN EĞİTİMİ SOSYOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
AE004 |
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETİMİNDE EYLEM ARAŞTIRMASI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
AE005 |
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
AE006 |
BİYOMEKANİK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
AE007 |
EGZERSİZ PSİKOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
AE008 |
GELENEKSEL TÜRK SPORLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
AE009 |
SAVUNMA SPORLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
AE010 |
SERBEST ZAMAN EĞİTİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
AE012 |
TEMEL MÜZİK EĞİTİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
AE013 |
ATLETİK PERFORMANS VE KONDİSYONERLİK EĞİTİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
AE014 |
FLOOR CURLING |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
AE016 |
SATRANÇ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
AE017 |
GÜREŞ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
AE018 |
PİLATES |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
AE019 |
REFORMER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
5. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
PRJ3001 |
PROJE KÜLTÜRÜ |
Seçmeli |
1 |
0 |
0 |
1 |
7. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
AE021 |
ATLETİZM UZMANLIĞI I |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
4 |
AE023 |
ARTİSTİK CİMNASTİK UZMANLIĞI I |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
4 |
AE025 |
BADMİNTON UZMANLIĞI I |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
4 |
AE027 |
BASKETBOL UZMANLIĞI I |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
4 |
AE029 |
FUTBOL UZMANLIĞI I |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
4 |
AE031 |
GÜREŞ UZMANLIĞI I |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
4 |
AE033 |
HALK OYUNLARI UZMANLIĞI I |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
4 |
AE035 |
HENTBOL UZMANLIĞI I |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
4 |
AE037 |
MASA TENİSİ UZMANLIĞI I |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
4 |
AE039 |
PİLATES- REFORMER PİLATES UZMANLIĞI I |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
4 |
AE041 |
TENİS UZMANLIĞI I |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
4 |
AE043 |
VOLEYBOL UZMANLIĞI I |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
4 |
AE045 |
YÜZME UZMANLIĞI I |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
4 |
8. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
AE022 |
ATLETİZM UZMANLIĞI II |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
4 |
AE024 |
ARTİSTİK CİMNASTİK UZMANLIĞI II |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
4 |
AE026 |
BADMİNTON UZMANLIĞI II |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
4 |
AE028 |
BASKETBOL UZMANLIĞI II |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
4 |
AE030 |
FUTBOL UZMANLIĞI II |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
4 |
AE032 |
GÜREŞ UZMANLIĞI II |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
4 |
AE034 |
HALK OYUNLARI UZMANLIĞI II |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
4 |
AE036 |
HENTBOL UZMANLIĞI II |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
4 |
AE038 |
MASA TENİSİ UZMANLIĞI II |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
4 |
AE040 |
PİLATES- REFORMER PİLATES UZMANLIĞI II |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
4 |
AE042 |
TENİS UZMANLIĞI II |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
4 |
AE044 |
VOLEYBOL UZMANLIĞI II |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
4 |
AE046 |
YÜZME UZMANLIĞI II |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
4 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |