Türkçe English Ders Planı Program Yeterlilikleri Ders Planı Rapor
Beden Eğitimi ve Spor Bölümü
Genel Tanıtım
1
Programın Kısa Geçmişi
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü, 1982 yılında Eğitim Fakültesi bünyesinde eğitim-öğretim faaliyetine başlamıştır. 11.11.2013 tarihli resmi gazetede yayınlanan 2013/5530 sayılı karar ile Uludağ Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi kurulması ile birlikte 2014-2015 eğitim öğretim yılından itibaren Spor Bilimleri Fakültesi’ne bağlı olarak eğitim-öğretim faaliyetini sürdürmektedir.
2
Verilen Derece
Bu bölüm, yüksek öğretimde Beden Eğitimi ve Spor 240 ECTS Kredilik birinci aşama derece sistemine sahiptir.Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği alanında Lisans derecesine sahip olunur.
3
Derecenin Düzeyi
Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak. Beden Eğitimi ve Spor Bölümü her yıl düzenlenen özel yetenek sınavları ile öğrenci almaktadır. Adayların Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS)ye girmeleri zorunludur.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Beden Eğitimi ve Spor alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin ( toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlığı not ortalamasının 4.00 üzerinden an az 2.0 olması gerekir.
7
Program Profili
MİSYON
Beden Eğitimi ve Spor Bölümümüz; Öğrencilerin kendi potansiyellerini ortaya koymalarına, geliştirmelerine ve katılımlarına fırsat verecek bir ortamda, çağdaş bilgiler ile donanmış, yeniliklere açık, kültürel birikimi ve iletişimi önemseyen, araştırma ve sorun çözme yeteneği gelişmiş, evrensel etik değerlere bağlı, çevresine liderlik edebilecek düzeyde öğrenci ve ülkenin gereksinim duyduğu beden eğitimi ve sporla ilgili hizmetleri sunabilecek elemanları yetiştirmeyi ve kalite anlayışıyla paydaşlarına hizmet sunmayı misyon olarak üstlenmiştir.
VİZYON
Beden Eğitimi ve Spor Bölümümüz vizyonunu;
“Nitelikli eğitimi gerçekleştirirken uluslararası düzeyde bilgi üreten, sürekli gelişen, ulusal ve evrensel boyutta katkı sağlayan, yetiştirdiği mezunları ve ürettiği bilgi ile örnek gösterilen, mensubu olmakla gurur duyulan bir bölüm olmak” şeklinde belirlemiştir.
Beden Eğitimi ve Spor Bölümü, kurumsal kalite ilerlemesinde önemli olan sadece misyon ve vizyon ifadelerinin tanımlanması değil, aynı zamanda onların daha somut eğitimsel ve araştırma çıktılarına dönüştürülmesi olduğuna inanmaktadır. Ayrıca, Beden Eğitimi ve Spor Bölümü, eğitim programlarını toplumdaki rolüne entegre etmekte kararlıdır. Bu entegrasyon sadece sürekli değerlendirme ve programlarının yenilenmesine öncülük yapmakla kalmayacak aynı zamanda öğrenciler ve kurum içindeki personel arasında bir kalite kültürü farkındalığı yaratacaktır.
8
Program Yeterlilikleri - TYYÇ - TAY İlişkisi
8.1
Program Yeterlikleri
1. Alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri öğrenme ve öğretebilme
2. Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırarak verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme
3. Öğrencileri gelişim ve öğrenme özelliklerine göre tanıyabilme
4. Beden eğitimi ve spor öğretmenliği temel alan bilgilerine dayanarak ulusal ve evrensel değerler doğrultusunda eğitim-öğretim sürecini tasarlayabilme, program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlayabilme
5. Alanıyla ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini yerinde ve etkin kullanabilme
6. Öğretim sürecine uygun öğretim teknolojilerini ve materyalleri ile iletişim teknolojilerini kullanabilme
7. Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilme
8. Okul ve sınıf öğretim süreçlerinde yaşadığı problemleri bilimsel araştırma yöntemlerine dayalı olarak tanımlayabilme, analiz yapabilme ve çözüm önerileri geliştirebilme
9. Öğrencileri düzenli fiziksel aktivite yapmak ve sağlıklı bir bedene sahip olmak konusunda ve yetenekleri doğrultusunda ilgili spor dallarına yönlendirebilme
10. Mesleki gelişimini önemseme ve bilimsel kaynaklara dayalı olarak sürdürebilme
11. Dış görünüş, davranış ve tutumlarıyla öğrencileri ve toplum için rol model olabilme
12. Anadilinde ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı olmak üzere etkin iletişim kurabilme
13. Alanıyla ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin görüşlerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşabilme
14. Alanıyla ilgili bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alma ve alınan görevi etkin bir biçimde yerine getirebilme; diğer branşlardan meslektaşları ile öğretme, öğrenciyi ve programı değerlendirme konusunda işbirliği yapabilme
15. Türk Milli Eğitim sistemine, öğretmenlik mesleğine ve alanına değer verme
16. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranabilme
8.2
TYYÇ - Program Yeterliği İlişkisi
Program Yeterliliği TYYÇ-1 BİLGİ (Kuramsal - Uygulamalı) TYYÇ-2 BECERİ (Bilişsel - Uygulamalı) TYYÇ-3 YETKİNLİK (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme) TYYÇ-4 YETKİNLİK (Öğrenme Yetkinliği) TYYÇ-5 YETKİNLİK (İletişim ve Sosyal Yetkinlik) TYYÇ-6 YETKİNLİK (Alana Özgü Yetkinlik)
1 Alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri öğrenme ve öğretebilme 1 1,2 1,2,3 1,2,3 1,2
2 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırarak verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme 1 1,2 1,2,3 1,2,3 1,2
3 Öğrencileri gelişim ve öğrenme özelliklerine göre tanıyabilme 1 1,2 1,2,3 1,2,3 1,2
4 Beden eğitimi ve spor öğretmenliği temel alan bilgilerine dayanarak ulusal ve evrensel değerler doğrultusunda eğitim-öğretim sürecini tasarlayabilme, program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlayabilme 1 1,2 1,2,3 1,2,3 2.3,4,5 1,2
5 Alanıyla ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini yerinde ve etkin kullanabilme 1 1,2 1,2,3 1,2,3 1,2
6 Öğretim sürecine uygun öğretim teknolojilerini ve materyalleri ile iletişim teknolojilerini kullanabilme 1 1,2 1,2,3 1,2,3,4 1,2
7 Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilme 1 1,2 1,2,3 1,2,3,4 1,2
8 Okul ve sınıf öğretim süreçlerinde yaşadığı problemleri bilimsel araştırma yöntemlerine dayalı olarak tanımlayabilme, analiz yapabilme ve çözüm önerileri geliştirebilme 1 1,2 1,2,3 1,2,3 1,2,3,4,5 1,2
9 Öğrencileri düzenli fiziksel aktivite yapmak ve sağlıklı bir bedene sahip olmak konusunda ve yetenekleri doğrultusunda ilgili spor dallarına yönlendirebilme 1 1,2 1,2,3 1,2,3 1,2,3,4,5
10 Mesleki gelişimini önemseme ve bilimsel kaynaklara dayalı olarak sürdürebilme 1 1,2 1,2,3 1,2,3 1,2,3,4,5
11 Dış görünüş, davranış ve tutumlarıyla öğrencileri ve toplum için rol model olabilme 1 1,2 1,2,3 1,2,3 1,2,3,4,5 1,2
12 Anadilinde ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı olmak üzere etkin iletişim kurabilme 1 1,2 1,2,3 1,2,3
13 Alanıyla ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin görüşlerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşabilme 1 1,2 1,2,3 1,2,3 1,2,3,4,5
14 Alanıyla ilgili bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alma ve alınan görevi etkin bir biçimde yerine getirebilme; diğer branşlardan meslektaşları ile öğretme, öğrenciyi ve programı değerlendirme konusunda işbirliği yapabilme 1 1,2 1,2,3,4,5
15 Türk Milli Eğitim sistemine, öğretmenlik mesleğine ve alanına değer verme 1 1,2 1,2,3 1,2,3 1,2,3,4,5 1,2
16 Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranabilme 1 1,2 1,2,3,4,5
8.3
PROGRAM YETERLİLİĞİ - TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) İLİŞKİSİ
Program Yeterliliği TAY-1 BİLGİ (Kuramsal - Uygulamalı) TAY-2 BECERİ (Bilişsel - Uygulamalı) TAY-3 YETKİNLİK (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme) TAY-4 YETKİNLİK (Öğrenme Yetkinliği) TAY-5 YETKİNLİK (İletişim ve Sosyal Yetkinlik) TAY-6 YETKİNLİK (Alana Özgü Yetkinlik)
1 Alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri öğrenme ve öğretebilme 1 1,2 1,2,3 1,2,3 1,2
2 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırarak verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme 2 1,2 1,2,3 1,2,3 1,2
3 Öğrencileri gelişim ve öğrenme özelliklerine göre tanıyabilme 1 1,2 1,2,3 1,2,3 1,2
4 Beden eğitimi ve spor öğretmenliği temel alan bilgilerine dayanarak ulusal ve evrensel değerler doğrultusunda eğitim-öğretim sürecini tasarlayabilme, program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlayabilme 1 1,2 1,2,3 1,2,3,4 1,2
5 Alanıyla ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini yerinde ve etkin kullanabilme 1 1,2 1,2,3 1,2,3 2,3,4,5 1,2
6 Öğretim sürecine uygun öğretim teknolojilerini ve materyalleri ile iletişim teknolojilerini kullanabilme 1 1,2 1,2,3 1,2,3,4 1,2
7 Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilme 1 1,2 1,2,3 1,2,3,4 1,2
8 Okul ve sınıf öğretim süreçlerinde yaşadığı problemleri bilimsel araştırma yöntemlerine dayalı olarak tanımlayabilme, analiz yapabilme ve çözüm önerileri geliştirebilme 1 1,2 1,2,3 1,2,3 1,2,3,4 1,2
9 Öğrencileri düzenli fiziksel aktivite yapmak ve sağlıklı bir bedene sahip olmak konusunda ve yetenekleri doğrultusunda ilgili spor dallarına yönlendirebilme 1 1,2 1,2,3 1,2,3 1,2
10 Mesleki gelişimini önemseme ve bilimsel kaynaklara dayalı olarak sürdürebilme 1 1,2 1,2,3 1,2,3 1,2,3,4,5
11 Dış görünüş, davranış ve tutumlarıyla öğrencileri ve toplum için rol model olabilme 1 1,2 1,2,3 1,2,3 1,2,3,4,5 1,2
12 Anadilinde ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı olmak üzere etkin iletişim kurabilme 1 1,2 1,2,3 1,2,3 1,2,3,4,5 1,2
13 Alanıyla ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin görüşlerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşabilme 1 1,2 1,2,3 1,2,3 1,2
14 Alanıyla ilgili bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alma ve alınan görevi etkin bir biçimde yerine getirebilme; diğer branşlardan meslektaşları ile öğretme, öğrenciyi ve programı değerlendirme konusunda işbirliği yapabilme 1 1,2 1,2,3 1,2,3,4 1,2,3,4,5 1,2
15 Türk Milli Eğitim sistemine, öğretmenlik mesleğine ve alanına değer verme 1 1,2 1,2,3 1,2,3 1,2,3,4,5 1,2
16 Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranabilme 1 1,2 1,2,3 1,2,3 1,2,3,4,5
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Beden Eğitimi ve Spor Bölümü mezunları Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda beden eğitimi öğretmeni olarak, ilgili federasyonlardan antrenörlük belgesi alarak, Gençlik Spor Genel Müdürlüğü Eğitim Dairesi ve diğer birimlerinde, Antrenör veya Spor Uzmanı olarak, Üniversitelerin Beden Eğitimi ve Spor Programlarında öğretim elemanı veya araştırma görevlisi olarak çalışabilirler.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan öğrenciler, belirtilen şartları sağlamaları koşuluyla yüksek lisans ve doktora programlarına devam edebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise teorik derslerin en az %70`ine, uygulama derslerin en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve dönem sonu sınavına tabi tutulurlar. Ölçme ve değerlendirmede ara sınav ve dönem sonu sınavı kullanılır. Ara sınavın katkısı %40 dönem sonu sınavının katkısı %60 şeklindedir. Ölçme ve değerlendirmeye ödev, proje vb. değerlendirmeler de dahil edilebilir. Bu durum bilgi paketinde ders bolognasında açıkça ifade edilerek değerlendirmeye katkı oranı da belirtilir. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
12
Mezuniyet Koşulları
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek.
13
Çalışma Şekli
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Bursa Uludağ Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü Görükle/Bursa
Program Başkanı: Prof. Dr. Erkut Tutkun
Email:erkuttutkun@uludag.edu.tr
Bologna Koordinatörü: Doç. Dr. Sadettin Erol
Email:serol@uludag.edu.tr
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Bölümümüz; halen 468  lisans, 23 yüksek lisans ve 17 doktora öğrencisinin yanı sıra, 8 öğretim üyesi, 6 öğretim görevlisi ve 2 araştırma görevlisi ile öğretimine Görükle Kampüsü’ndeki bina ve tesislerinde devam etmektedir.
Öğrencilerimizin kullanımına sunulan 1 adet uluslararası basketbol, voleybol ve hentbol maçlarının oynanabileceği 2000 kişilik salon, 2 adet basketbol ve voleybol antrenman salonu, 1 adet güreş salonu, 1 adet çok amaçlı dövüş sporları salonu, 1 adet okçuluk antrenman salonu, 1 adet halk oyunları salonu, 2 adet futbol sahası, 1 adet Tartan atletizm pisti, 3 adet beton zeminli açık basketbol sahası, 4 adet toprak 2 adet beton zeminli toplam 6 açık tenis kortu, 2 adet kapalı tenis kortu, 1 adet cimnastik salonu, 1 adet kondisyon salonu, 1 adet toplantı salonu ve 10 adet derslik bulunmaktadır.
16
1. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
AE101 BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN TEMELLERİ Zorunlu 2 0 0 5
AE103 İNSAN ANATOMİSİ VE KİNESİYOLOJİ Zorunlu 3 0 0 5
AE105 HAREKET EĞİTİMİ Zorunlu 2 2 0 3
AE107 TAKIM SPORLARI I Zorunlu 1 2 0 3
GK107 BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ Zorunlu 3 0 0 5
GK109 KARİYER PLANLAMA Zorunlu 1 0 0 1
MB101 EĞİTİME GİRİŞ Zorunlu 2 0 0 3
GK101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I Zorunlu 2 0 0 2
GK105 TÜRK DİLİ I Zorunlu 2 0 0 2
YAD101 YABANCI DİL I (İNGİLİZCE) Zorunlu 2 0 0 2
Toplam 31
2. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
AE102 SAĞLIK BİLGİSİ VE İLK YARDIM Zorunlu 2 0 0 5
AE104 CİMNASTİK Zorunlu 1 2 0 5
AE106 ATLETİZM Zorunlu 1 2 0 5
AE108 TAKIM SPORLARI II Zorunlu 1 2 0 3
MB102 EĞİTİM PSİKOLOJİSİ Zorunlu 2 0 0 3
MB104 EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK Zorunlu 2 0 0 3
GK102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II Zorunlu 2 0 0 2
GK106 TÜRK DİLİ II Zorunlu 2 0 0 2
YAD102 YABANCI DİL II (İNGİLİZCE) Zorunlu 2 0 0 2
Toplam 30
3. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
AE-201 HALK OYUNLARI Zorunlu 1 2 0 3
AE-203 BEDEN EĞİTİMİ-SPOR ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI Zorunlu 2 0 0 3
AE-205 MOTOR GELİŞİM Zorunlu 3 0 0 3
AE-207 TAKIM SPORLARI III Zorunlu 1 2 0 4
MB-201 ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ Zorunlu 2 0 0 3
MB-203 ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Zorunlu 2 0 0 3
Seçmeli dersler için tıklayınız. 11
Toplam 30
4. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
AE202 DOĞA SPORLARI I Zorunlu 1 2 0 3
AE-204 BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETİM PROGRAMLARI Zorunlu 2 0 0 3
AE-206 EGZERSİZ FİZYOLOJİSİ Zorunlu 3 0 0 5
AE208 TAKIM SPORLARI IV Zorunlu 1 2 0 3
AE210 FİZİKSEL UYGUNLUK Zorunlu 2 0 0 2
MB-204 EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Zorunlu 2 0 0 3
Toplam 19
5. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
AE-303 ANTRENMAN BİLGİSİ Zorunlu 2 0 0 3
AE305 EGZERSİZ VE BESLENME Zorunlu 2 0 0 2
AE-309 YÜZME Zorunlu 1 2 0 3
AE-310 RAKET SPORU Zorunlu 1 2 0 4
MB-301 SINIF YÖNETİMİ Zorunlu 2 0 0 3
MB303 BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETİMİ I Zorunlu 2 2 0 4
Seçmeli dersler için tıklayınız. 11
Toplam 30
6. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
AE-304 BECERİ ÖĞRENİMİ Zorunlu 3 0 0 3
AE305 ARAŞTIRMA PROJESİ Zorunlu 1 2 0 3
AE306 DOĞA SPORLARI II Zorunlu 1 2 0 3
AE307 RİTİM EĞİTİMİ VE DANS Zorunlu 1 2 0 4
MB-302 EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Zorunlu 2 0 0 3
MB304 BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETİMİ II Zorunlu 2 2 0 3
Toplam 19
7. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
AE-407 EĞİTSEL OYUNLAR Zorunlu 1 2 0 3
GK-403 TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI Zorunlu 1 2 0 3
MB-401 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I Zorunlu 2 6 0 10
MB-403 ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA Zorunlu 2 0 0 3
MB-405 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Zorunlu 2 0 0 3
Seçmeli dersler için tıklayınız. 8
Toplam 30
8. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
AE-404 BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA ORGANİZASYON VE YÖNETİM Zorunlu 2 0 0 3
AE-406 SAĞLIKLI YAŞAM İÇİN EGZERSİZ PROGRAMLAMA Zorunlu 2 0 0 3
AE-408 UYARLANMIŞ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR Zorunlu 1 2 0 3
MB-402 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II Zorunlu 2 6 0 10
MB-404 OKULLARDA REHBERLİK Zorunlu 2 0 0 3
Seçmeli dersler için tıklayınız. 8
Toplam 30
3. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
MB002 ÇOCUK PSİKOLOJİSİ Seçmeli 2 0 0 4
MB007 EĞİTİMDE DRAMA Seçmeli 2 0 0 4
MB008 EĞİTİMDE PROGRAM DIŞI ETKİNLİKLER Seçmeli 2 0 0 4
MB009 TÜRK EĞİTİM TARİHİ Seçmeli 2 0 0 4
MB010 EĞİTİM FELSEFESİ Seçmeli 2 0 0 4
MB013 KAPSAYICI EĞİTİM Seçmeli 2 0 0 4
MB014 KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ Seçmeli 2 0 0 4
MB017 MÜZE EĞİTİMİ Seçmeli 2 0 0 4
MB022 YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME Seçmeli 2 0 0 4
MB023 EĞİTİM SOSYOLOJİSİ Seçmeli 2 0 0 4
MB024 BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA TEKNOLOJİ KULLANIMI VE DİJİTAL ÖĞRENME Seçmeli 2 0 0 4
GK002 BESLENME VE SAĞLIK Seçmeli 2 0 0 3
GK008 İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM Seçmeli 2 0 0 3
GK012 MESLEKİ İNGİLİZCE Seçmeli 2 0 0 3
GK014 TÜRK HALK OYUNLARI Seçmeli 2 0 0 3
GK019 ÇOCUK VE SPOR Seçmeli 2 0 0 3
GK020 YETENEK SEÇİMİ Seçmeli 2 0 0 3
GK022 ANTROPOMETRİ Seçmeli 2 0 0 3
GK024 SPOR FİTNESS VE SAĞLIK Seçmeli 2 0 0 3
GK025 OLİMPİYATLAR VE OLİMPİZM FELSEFESİ Seçmeli 2 0 0 3
GK026 SPORTİF MASAJ EĞİTİMİ Seçmeli 2 0 0 3
GK027 OKULDA OYUNLARLA ATLETİZM Seçmeli 2 0 0 3
GK028 OKULLARDA SAĞLIK VE AKTİF YAŞAM Seçmeli 2 0 0 3
GK029 TÖREN VE KUTLAMALAR Seçmeli 2 0 0 3
GK030 ÇOCUK İSTİSMARI VE SPOR Seçmeli 2 0 0 3
GK031 YAŞLILARDA SPOR Seçmeli 2 0 0 3
AE001 BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETİM MODELLERİ Seçmeli 2 0 0 4
AE002 BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETİMİNDE DRAMA Seçmeli 2 0 0 4
AE003 BEDEN EĞİTİMİ SOSYOLOJİSİ Seçmeli 2 0 0 4
AE004 BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETİMİNDE EYLEM ARAŞTIRMASI Seçmeli 2 0 0 4
AE005 BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR TARİHİ Seçmeli 2 0 0 4
AE006 BİYOMEKANİK Seçmeli 2 0 0 4
AE007 EGZERSİZ PSİKOLOJİSİ Seçmeli 2 0 0 4
AE008 GELENEKSEL TÜRK SPORLARI Seçmeli 2 0 0 4
AE009 SAVUNMA SPORLARI Seçmeli 2 0 0 4
AE010 SERBEST ZAMAN EĞİTİMİ Seçmeli 2 0 0 4
AE012 TEMEL MÜZİK EĞİTİMİ Seçmeli 2 0 0 4
AE013 ATLETİK PERFORMANS VE KONDİSYONERLİK EĞİTİMİ Seçmeli 2 0 0 4
AE014 FLOOR CURLING Seçmeli 2 0 0 4
AE016 SATRANÇ Seçmeli 2 0 0 4
AE017 GÜREŞ Seçmeli 2 0 0 4
AE018 PİLATES Seçmeli 2 0 0 4
AE019 REFORMER Seçmeli 2 0 0 4
5. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
PRJ3001 PROJE KÜLTÜRÜ Seçmeli 1 0 0 1
7. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
AE021 ATLETİZM UZMANLIĞI I Seçmeli 2 2 0 4
AE023 ARTİSTİK CİMNASTİK UZMANLIĞI I Seçmeli 2 2 0 4
AE025 BADMİNTON UZMANLIĞI I Seçmeli 2 2 0 4
AE027 BASKETBOL UZMANLIĞI I Seçmeli 2 2 0 4
AE029 FUTBOL UZMANLIĞI I Seçmeli 2 2 0 4
AE031 GÜREŞ UZMANLIĞI I Seçmeli 2 2 0 4
AE033 HALK OYUNLARI UZMANLIĞI I Seçmeli 2 2 0 4
AE035 HENTBOL UZMANLIĞI I Seçmeli 2 2 0 4
AE037 MASA TENİSİ UZMANLIĞI I Seçmeli 2 2 0 4
AE039 PİLATES- REFORMER PİLATES UZMANLIĞI I Seçmeli 2 2 0 4
AE041 TENİS UZMANLIĞI I Seçmeli 2 2 0 4
AE043 VOLEYBOL UZMANLIĞI I Seçmeli 2 2 0 4
AE045 YÜZME UZMANLIĞI I Seçmeli 2 2 0 4
8. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
AE022 ATLETİZM UZMANLIĞI II Seçmeli 2 2 0 4
AE024 ARTİSTİK CİMNASTİK UZMANLIĞI II Seçmeli 2 2 0 4
AE026 BADMİNTON UZMANLIĞI II Seçmeli 2 2 0 4
AE028 BASKETBOL UZMANLIĞI II Seçmeli 2 2 0 4
AE030 FUTBOL UZMANLIĞI II Seçmeli 2 2 0 4
AE032 GÜREŞ UZMANLIĞI II Seçmeli 2 2 0 4
AE034 HALK OYUNLARI UZMANLIĞI II Seçmeli 2 2 0 4
AE036 HENTBOL UZMANLIĞI II Seçmeli 2 2 0 4
AE038 MASA TENİSİ UZMANLIĞI II Seçmeli 2 2 0 4
AE040 PİLATES- REFORMER PİLATES UZMANLIĞI II Seçmeli 2 2 0 4
AE042 TENİS UZMANLIĞI II Seçmeli 2 2 0 4
AE044 VOLEYBOL UZMANLIĞI II Seçmeli 2 2 0 4
AE046 YÜZME UZMANLIĞI II Seçmeli 2 2 0 4
T1: Teori U2: Uygulama L3: Laboratuvar
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr