Türkçe English Ders Planı Program Yeterlilikleri Ders Planı Rapor
Beden Eğitimi ve Spor Bölümü
Genel Tanıtım
1
Programın Kısa Geçmişi
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü, 1982 yılında Eğitim Fakültesi bünyesinde eğitim-öğretim faaliyetine başlamıştır. 11.11.2013 tarihli resmi gazetede yayınlanan 2013/5530 sayılı karar ile Uludağ Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi kurulması ile birlikte 2014-2015 eğitim öğretim yılından itibaren Spor Bilimleri Fakültesi’ne bağlı olarak eğitim-öğretim faaliyetini sürdürmektedir.
2
Verilen Derece
Bu bölüm, yüksek öğretimde Beden Eğitimi ve Spor 240 ECTS Kredilik birinci aşama derece sistemine sahiptir.Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği alanında Lisans derecesine sahip olunur.
3
Derecenin Düzeyi
Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak. Beden Eğitimi ve Spor Bölümü her yıl düzenlenen özel yetenek sınavları ile öğrenci almaktadır. Adayların Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS)ye girmeleri zorunludur.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Beden Eğitimi ve Spor alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin ( toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlığı not ortalamasının 4.00 üzerinden an az 2.0 olması gerekir.
7
Program Profili
MİSYON
Beden Eğitimi ve Spor Bölümümüz; Öğrencilerin kendi potansiyellerini ortaya koymalarına, geliştirmelerine ve katılımlarına fırsat verecek bir ortamda, çağdaş bilgiler ile donanmış, yeniliklere açık, kültürel birikimi ve iletişimi önemseyen, araştırma ve sorun çözme yeteneği gelişmiş, evrensel etik değerlere bağlı, çevresine liderlik edebilecek düzeyde öğrenci ve ülkenin gereksinim duyduğu beden eğitimi ve sporla ilgili hizmetleri sunabilecek elemanları yetiştirmeyi ve kalite anlayışıyla paydaşlarına hizmet sunmayı misyon olarak üstlenmiştir.
VİZYON
Beden Eğitimi ve Spor Bölümümüz vizyonunu;
“Nitelikli eğitimi gerçekleştirirken uluslararası düzeyde bilgi üreten, sürekli gelişen, ulusal ve evrensel boyutta katkı sağlayan, yetiştirdiği mezunları ve ürettiği bilgi ile örnek gösterilen, mensubu olmakla gurur duyulan bir bölüm olmak” şeklinde belirlemiştir.
Beden Eğitimi ve Spor Bölümü, kurumsal kalite ilerlemesinde önemli olan sadece misyon ve vizyon ifadelerinin tanımlanması değil, aynı zamanda onların daha somut eğitimsel ve araştırma çıktılarına dönüştürülmesi olduğuna inanmaktadır. Ayrıca, Beden Eğitimi ve Spor Bölümü, eğitim programlarını toplumdaki rolüne entegre etmekte kararlıdır. Bu entegrasyon sadece sürekli değerlendirme ve programlarının yenilenmesine öncülük yapmakla kalmayacak aynı zamanda öğrenciler ve kurum içindeki personel arasında bir kalite kültürü farkındalığı yaratacaktır.
8
Program Yeterlilikleri - TYYÇ - TAY İlişkisi
8.1
Program Yeterlikleri
1. Alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri öğrenme ve öğretebilme
2. Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırarak verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme
3. Öğrencileri gelişim ve öğrenme özelliklerine göre tanıyabilme
4. Beden eğitimi ve spor öğretmenliği temel alan bilgilerine dayanarak ulusal ve evrensel değerler doğrultusunda eğitim-öğretim sürecini tasarlayabilme, program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlayabilme
5. Alanıyla ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini yerinde ve etkin kullanabilme
6. Öğretim sürecine uygun öğretim teknolojilerini ve materyalleri ile iletişim teknolojilerini kullanabilme
7. Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilme
8. Okul ve sınıf öğretim süreçlerinde yaşadığı problemleri bilimsel araştırma yöntemlerine dayalı olarak tanımlayabilme, analiz yapabilme ve çözüm önerileri geliştirebilme
9. Öğrencileri düzenli fiziksel aktivite yapmak ve sağlıklı bir bedene sahip olmak konusunda ve yetenekleri doğrultusunda ilgili spor dallarına yönlendirebilme
10. Mesleki gelişimini önemseme ve bilimsel kaynaklara dayalı olarak sürdürebilme
11. Dış görünüş, davranış ve tutumlarıyla öğrencileri ve toplum için rol model olabilme
12. Anadilinde ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı olmak üzere etkin iletişim kurabilme
13. Alanıyla ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin görüşlerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşabilme
14. Alanıyla ilgili bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alma ve alınan görevi etkin bir biçimde yerine getirebilme; diğer branşlardan meslektaşları ile öğretme, öğrenciyi ve programı değerlendirme konusunda işbirliği yapabilme
15. Türk Milli Eğitim sistemine, öğretmenlik mesleğine ve alanına değer verme
16. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranabilme
8.2
TYYÇ - Program Yeterliği İlişkisi
Program Yeterliliği TYYÇ-1 BİLGİ (Kuramsal - Uygulamalı) TYYÇ-2 BECERİ (Bilişsel - Uygulamalı) TYYÇ-3 YETKİNLİK (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme) TYYÇ-4 YETKİNLİK (Öğrenme Yetkinliği) TYYÇ-5 YETKİNLİK (İletişim ve Sosyal Yetkinlik) TYYÇ-6 YETKİNLİK (Alana Özgü Yetkinlik)
1 Alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri öğrenme ve öğretebilme 1 1,2 1,2,3 1,2,3 1,2
2 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırarak verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme 1 1,2 1,2,3 1,2,3 1,2
3 Öğrencileri gelişim ve öğrenme özelliklerine göre tanıyabilme 1 1,2 1,2,3 1,2,3 1,2
4 Beden eğitimi ve spor öğretmenliği temel alan bilgilerine dayanarak ulusal ve evrensel değerler doğrultusunda eğitim-öğretim sürecini tasarlayabilme, program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlayabilme 1 1,2 1,2,3 1,2,3 2.3,4,5 1,2
5 Alanıyla ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini yerinde ve etkin kullanabilme 1 1,2 1,2,3 1,2,3 1,2
6 Öğretim sürecine uygun öğretim teknolojilerini ve materyalleri ile iletişim teknolojilerini kullanabilme 1 1,2 1,2,3 1,2,3,4 1,2
7 Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilme 1 1,2 1,2,3 1,2,3,4 1,2
8 Okul ve sınıf öğretim süreçlerinde yaşadığı problemleri bilimsel araştırma yöntemlerine dayalı olarak tanımlayabilme, analiz yapabilme ve çözüm önerileri geliştirebilme 1 1,2 1,2,3 1,2,3 1,2,3,4,5 1,2
9 Öğrencileri düzenli fiziksel aktivite yapmak ve sağlıklı bir bedene sahip olmak konusunda ve yetenekleri doğrultusunda ilgili spor dallarına yönlendirebilme 1 1,2 1,2,3 1,2,3 1,2,3,4,5
10 Mesleki gelişimini önemseme ve bilimsel kaynaklara dayalı olarak sürdürebilme 1 1,2 1,2,3 1,2,3 1,2,3,4,5
11 Dış görünüş, davranış ve tutumlarıyla öğrencileri ve toplum için rol model olabilme 1 1,2 1,2,3 1,2,3 1,2,3,4,5 1,2
12 Anadilinde ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı olmak üzere etkin iletişim kurabilme 1 1,2 1,2,3 1,2,3
13 Alanıyla ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin görüşlerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşabilme 1 1,2 1,2,3 1,2,3 1,2,3,4,5
14 Alanıyla ilgili bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alma ve alınan görevi etkin bir biçimde yerine getirebilme; diğer branşlardan meslektaşları ile öğretme, öğrenciyi ve programı değerlendirme konusunda işbirliği yapabilme 1 1,2 1,2,3,4,5
15 Türk Milli Eğitim sistemine, öğretmenlik mesleğine ve alanına değer verme 1 1,2 1,2,3 1,2,3 1,2,3,4,5 1,2
16 Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranabilme 1 1,2 1,2,3,4,5
8.3
PROGRAM YETERLİLİĞİ - TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) İLİŞKİSİ
Program Yeterliliği TAY-1 BİLGİ (Kuramsal - Uygulamalı) TAY-2 BECERİ (Bilişsel - Uygulamalı) TAY-3 YETKİNLİK (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme) TAY-4 YETKİNLİK (Öğrenme Yetkinliği) TAY-5 YETKİNLİK (İletişim ve Sosyal Yetkinlik) TAY-6 YETKİNLİK (Alana Özgü Yetkinlik)
1 Alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri öğrenme ve öğretebilme 1 1,2 1,2,3 1,2,3 1,2
2 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırarak verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme 2 1,2 1,2,3 1,2,3 1,2
3 Öğrencileri gelişim ve öğrenme özelliklerine göre tanıyabilme 1 1,2 1,2,3 1,2,3 1,2
4 Beden eğitimi ve spor öğretmenliği temel alan bilgilerine dayanarak ulusal ve evrensel değerler doğrultusunda eğitim-öğretim sürecini tasarlayabilme, program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlayabilme 1 1,2 1,2,3 1,2,3,4 1,2
5 Alanıyla ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini yerinde ve etkin kullanabilme 1 1,2 1,2,3 1,2,3 2,3,4,5 1,2
6 Öğretim sürecine uygun öğretim teknolojilerini ve materyalleri ile iletişim teknolojilerini kullanabilme 1 1,2 1,2,3 1,2,3,4 1,2
7 Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilme 1 1,2 1,2,3 1,2,3,4 1,2
8 Okul ve sınıf öğretim süreçlerinde yaşadığı problemleri bilimsel araştırma yöntemlerine dayalı olarak tanımlayabilme, analiz yapabilme ve çözüm önerileri geliştirebilme 1 1,2 1,2,3 1,2,3 1,2,3,4 1,2
9 Öğrencileri düzenli fiziksel aktivite yapmak ve sağlıklı bir bedene sahip olmak konusunda ve yetenekleri doğrultusunda ilgili spor dallarına yönlendirebilme 1 1,2 1,2,3 1,2,3 1,2
10 Mesleki gelişimini önemseme ve bilimsel kaynaklara dayalı olarak sürdürebilme 1 1,2 1,2,3 1,2,3 1,2,3,4,5
11 Dış görünüş, davranış ve tutumlarıyla öğrencileri ve toplum için rol model olabilme 1 1,2 1,2,3 1,2,3 1,2,3,4,5 1,2
12 Anadilinde ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı olmak üzere etkin iletişim kurabilme 1 1,2 1,2,3 1,2,3 1,2,3,4,5 1,2
13 Alanıyla ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin görüşlerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşabilme 1 1,2 1,2,3 1,2,3 1,2
14 Alanıyla ilgili bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alma ve alınan görevi etkin bir biçimde yerine getirebilme; diğer branşlardan meslektaşları ile öğretme, öğrenciyi ve programı değerlendirme konusunda işbirliği yapabilme 1 1,2 1,2,3 1,2,3,4 1,2,3,4,5 1,2
15 Türk Milli Eğitim sistemine, öğretmenlik mesleğine ve alanına değer verme 1 1,2 1,2,3 1,2,3 1,2,3,4,5 1,2
16 Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranabilme 1 1,2 1,2,3 1,2,3 1,2,3,4,5
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Beden Eğitimi ve Spor Bölümü mezunları Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda beden eğitimi öğretmeni olarak, ilgili federasyonlardan antrenörlük belgesi alarak, Gençlik Spor Genel Müdürlüğü Eğitim Dairesi ve diğer birimlerinde, Antrenör veya Spor Uzmanı olarak, Üniversitelerin Beden Eğitimi ve Spor Programlarında öğretim elemanı veya araştırma görevlisi olarak çalışabilirler.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan öğrenciler, belirtilen şartları sağlamaları koşuluyla yüksek lisans ve doktora programlarına devam edebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise teorik derslerin en az %70`ine, uygulama derslerin en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve dönem sonu sınavına tabi tutulurlar. Ölçme ve değerlendirmede ara sınav ve dönem sonu sınavı kullanılır. Ara sınavın katkısı %40 dönem sonu sınavının katkısı %60 şeklindedir. Ölçme ve değerlendirmeye ödev, proje vb. değerlendirmeler de dahil edilebilir. Bu durum bilgi paketinde ders bolognasında açıkça ifade edilerek değerlendirmeye katkı oranı da belirtilir. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
12
Mezuniyet Koşulları
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek.
13
Çalışma Şekli
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Bursa Uludağ Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü Görükle/Bursa
Program Başkanı: Prof. Dr. Erkut Tutkun
Email:erkuttutkun@uludag.edu.tr
Bologna Koordinatörü: Doç. Dr. Sadettin Erol
Email:serol@uludag.edu.tr
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Bölümümüz; halen 468  lisans, 23 yüksek lisans ve 17 doktora öğrencisinin yanı sıra, 8 öğretim üyesi, 6 öğretim görevlisi ve 2 araştırma görevlisi ile öğretimine Görükle Kampüsü’ndeki bina ve tesislerinde devam etmektedir.
Öğrencilerimizin kullanımına sunulan 1 adet uluslararası basketbol, voleybol ve hentbol maçlarının oynanabileceği 2000 kişilik salon, 2 adet basketbol ve voleybol antrenman salonu, 1 adet güreş salonu, 1 adet çok amaçlı dövüş sporları salonu, 1 adet okçuluk antrenman salonu, 1 adet halk oyunları salonu, 2 adet futbol sahası, 1 adet Tartan atletizm pisti, 3 adet beton zeminli açık basketbol sahası, 4 adet toprak 2 adet beton zeminli toplam 6 açık tenis kortu, 2 adet kapalı tenis kortu, 1 adet cimnastik salonu, 1 adet kondisyon salonu, 1 adet toplantı salonu ve 10 adet derslik bulunmaktadır.
16
1. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
AE-101 BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN TEMELLERİ Zorunlu 2 0 0 2
AE-103 İNSAN ANATOMİSİ VE KİNESİYOLOJİ Zorunlu 3 0 0 3
AE-105 HAREKET EĞİTİMİ Zorunlu 2 2 0 3
GK-107 BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ Zorunlu 3 0 0 5
MB-101 EĞİTİME GİRİŞ Zorunlu 2 0 0 3
MB-103 EĞİTİM SOSYOLOJİSİ Zorunlu 2 0 0 3
GK-101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I Zorunlu 2 0 0 3
GK-103 YABANCI DİL I Zorunlu 2 0 0 3
GK-105 TÜRK DİLİ I Zorunlu 3 0 0 5
Toplam 30
2. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
AE-102 SAĞLIK BİLGİSİ VE İLK YARDIM Zorunlu 2 0 0 2
AE-104 CİMNASTİK Zorunlu 1 2 0 4
AE-106 ATLETİZM Zorunlu 1 2 0 4
AE-108 TAKIM SPORLARI I Zorunlu 1 2 0 3
MB-102 EĞİTİM PSİKOLOJİSİ Zorunlu 2 0 0 3
MB-104 EĞİTİM FELSEFESİ Zorunlu 2 0 0 3
GK-102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II Zorunlu 2 0 0 3
GK-104 YABANCI DİL II Zorunlu 2 0 0 3
GK-106 TÜRK DİLİ II Zorunlu 3 0 0 5
Toplam 30
3. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
AE-203 BEDEN EĞİTİMİ-SPOR ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI Zorunlu 2 0 0 3
AE-205 MOTOR GELİŞİM Zorunlu 3 0 0 3
AE-207 TAKIM SPORLARI II Zorunlu 1 2 0 4
GK-203 TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI Zorunlu 1 2 0 3
MB-201 ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ Zorunlu 2 0 0 3
MB-203 ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Zorunlu 2 0 0 3
Seçmeli dersler için tıklayınız. 11
Toplam 30
4. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
AE-204 BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETİM PROGRAMLARI Zorunlu 2 0 0 3
AE-206 EGZERSİZ FİZYOLOJİSİ Zorunlu 3 0 0 5
AE-208 RİTİM EĞİTİMİ VE DANS Zorunlu 1 2 0 5
MB-202 TÜRK EĞİTİM TARİHİ Zorunlu 2 0 0 3
MB-204 EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Zorunlu 2 0 0 3
Toplam 19
5. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
AE-303 ANTRENMAN BİLGİSİ Zorunlu 2 0 0 3
AE-305 BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETİMİ Zorunlu 2 2 0 4
AE-307 TAKIM SPORLARI III Zorunlu 1 2 0 3
AE-309 YÜZME Zorunlu 1 2 0 3
MB-301 SINIF YÖNETİMİ Zorunlu 2 0 0 3
MB-303 EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK Zorunlu 2 0 0 3
Toplam 19
6. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
AE-304 BECERİ ÖĞRENİMİ Zorunlu 3 0 0 3
AE-306 FİZİKSEL UYGUNLUK Zorunlu 3 0 0 3
AE-308 DOĞA SPORLARI Zorunlu 1 2 0 3
AE-310 RAKET SPORU Zorunlu 1 2 0 4
MB-302 EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Zorunlu 2 0 0 3
MB-304 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Zorunlu 2 0 0 3
Toplam 19
7. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
AE-403 HALK OYUNLARI Zorunlu 1 2 0 3
AE-405 EGZERSİZ VE BESLENME Zorunlu 2 0 0 3
AE-407 EĞİTSEL OYUNLAR Zorunlu 1 2 0 3
MB-401 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I Zorunlu 2 6 0 10
MB-403 ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA Zorunlu 2 0 0 3
Toplam 22
8. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
AE-404 BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA ORGANİZASYON VE YÖNETİM Zorunlu 2 0 0 3
AE-406 SAĞLIKLI YAŞAM İÇİN EGZERSİZ PROGRAMLAMA Zorunlu 2 0 0 3
AE-408 UYARLANMIŞ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR Zorunlu 1 2 0 3
MB-402 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II Zorunlu 2 6 0 10
MB-404 OKULLARDA REHBERLİK Zorunlu 2 0 0 3
Toplam 22
3. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
MB001 AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME Seçmeli 2 0 0 4
MB002 ÇOCUK PSİKOLOJİSİ Seçmeli 2 0 0 4
MB003 DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU Seçmeli 2 0 0 4
MB004 EĞİTİM HUKUKU Seçmeli 2 0 0 4
MB005 EĞİTİM ANTROPOLOJİSİ Seçmeli 2 0 0 4
MB006 EĞİTİM TARİHİ Seçmeli 2 0 0 4
MB007 EĞİTİMDE DRAMA Seçmeli 2 0 0 4
MB008 EĞİTİMDE PROGRAM DIŞI ETKİNLİKLER Seçmeli 2 0 0 4
MB009 EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME Seçmeli 2 0 0 4
MB010 EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMA Seçmeli 2 0 0 4
MB011 ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME Seçmeli 2 0 0 4
MB012 HASTANEDE YATAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ Seçmeli 2 0 0 4
MB013 KAPSAYICI EĞİTİM Seçmeli 2 0 0 4
MB014 KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ Seçmeli 2 0 0 4
MB015 KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM Seçmeli 2 0 0 4
MB016 MİKRO ÖĞRETİM Seçmeli 2 0 0 4
MB017 MÜZE EĞİTİMİ Seçmeli 2 0 0 4
MB018 OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI Seçmeli 2 0 0 4
MB019 ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ Seçmeli 2 0 0 4
MB020 ÖĞRETİMİ BİREYSELLEŞTİRME VE UYARLAMA Seçmeli 2 0 0 4
MB021 SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİM Seçmeli 2 0 0 4
MB022 YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME Seçmeli 2 0 0 4
GK001 BAĞIMLILIK VE BAĞIMLILIKLA MÜCADELE Seçmeli 2 0 0 3
GK002 BESLENME VE SAĞLIK Seçmeli 2 0 0 3
GK003 BİLİM TARİHİ VE FELSEFESİ Seçmeli 2 0 0 3
GK004 BİLİM VE ARAŞTIRMA ETİĞİ Seçmeli 2 0 0 3
GK005 EKONOMİ VE GİRİŞİMCİLİK Seçmeli 2 0 0 3
GK006 GELENEKSEL TÜRK EL SANATLARI Seçmeli 2 0 0 3
GK007 İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ Seçmeli 2 0 0 3
GK008 İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM Seçmeli 2 0 0 3
GK009 KARİYER PLANLAMA VE GELİŞTİRME Seçmeli 2 0 0 3
GK010 KÜLTÜR VE DİL Seçmeli 2 0 0 3
GK011 MEDYA OKURYAZARLIĞI Seçmeli 2 0 0 3
GK012 MESLEKİ İNGİLİZCE Seçmeli 2 0 0 3
GK013 SANAT VE ESTETİK Seçmeli 2 0 0 3
GK014 TÜRK HALK OYUNLARI Seçmeli 2 0 0 3
GK015 TÜRK İŞARET DİLİ Seçmeli 2 0 0 3
GK016 TÜRK KÜLTÜR COĞRAFYASI Seçmeli 2 0 0 3
GK017 TÜRK MUSİKİSİ Seçmeli 2 0 0 3
GK018 TÜRK SANATI TARİHİ Seçmeli 2 0 0 3
GK019 ÇOCUK VE SPOR Seçmeli 2 0 0 3
GK020 YETENEK SEÇİMİ Seçmeli 2 0 0 3
GK021 SPOR VE LİDERLİK Seçmeli 2 0 0 3
GK022 ANTROPOMETRİ Seçmeli 2 0 0 3
GK023 SPOR VE PERFORMANS PSİKOLOJİSİ Seçmeli 2 0 0 3
GK024 SPOR FİTNESS VE SAĞLIK Seçmeli 2 0 0 3
GK025 OLİMPİYATLAR VE OLİMPİZM FELSEFESİ Seçmeli 2 0 0 3
GK026 SPORTİF MASAJ EĞİTİMİ Seçmeli 2 0 0 3
GK027 OKULDA OYUNLARLA ATLETİZM Seçmeli 2 0 0 3
GK028 OKULLARDA SAĞLIK VE AKTİF YAŞAM Seçmeli 2 0 0 3
GK029 TÖREN VE KUTLAMALAR Seçmeli 2 0 0 3
GK030 TAKIM SPORLARINDA YÖNETİM UYGULAMALARI Seçmeli 2 0 0 3
GK031 RAKETLİ SPORLARDA YÖNETİM UYGULAMALARI Seçmeli 2 0 0 3
GK032 BİREYSEL SPORLARDA YÖNETİM UYGULAMALARI Seçmeli 2 0 0 3
AE001 BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETİM MODELLERİ Seçmeli 2 0 0 4
AE002 BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETİMİNDE DRAMA Seçmeli 2 0 0 4
AE003 BEDEN EĞİTİMİ SOSYOLOJİSİ Seçmeli 2 0 0 4
AE004 BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETİMİNDE EYLEM ARAŞTIRMASI Seçmeli 2 0 0 4
AE005 BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR TARİHİ Seçmeli 2 0 0 4
AE006 BİYOMEKANİK Seçmeli 2 0 0 4
AE007 EGZERSİZ PSİKOLOJİSİ Seçmeli 2 0 0 4
AE008 GELENEKSEL TÜRK SPORLARI Seçmeli 2 0 0 4
AE009 SAVUNMA SPORLARI Seçmeli 2 0 0 4
AE010 SERBEST ZAMAN EĞİTİMİ Seçmeli 2 0 0 4
AE011 SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ Seçmeli 2 0 0 4
AE012 TEMEL MÜZİK EĞİTİMİ Seçmeli 2 0 0 4
T1: Teori U2: Uygulama L3: Laboratuvar
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr