Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
İNSAN İLİŞKİLERİ ve İLETİŞİM
1 Dersin Adı: İNSAN İLİŞKİLERİ ve İLETİŞİM
2 Dersin Kodu: GKS0008
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi SELMA GÜLEÇ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Dr. Öğr. Üyesi Selma Güleç
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: sgulec@uludag.edu.tr 42292
Uludağ Üni. Eğitim Fak. Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu ders boyunca öğrenciler iletişimin tanımını, önemini, kişiler arası ilişkiler ile ilgili kuramsal çerçeveleri, iletişimde etkili olan faktörleri, etkili iletişim becerilerini, iletişim engellerini, kişiler arası ilişkilerde çatışma nedenlerini ve başa çıkma yollarını, öğrenme ve öğretme sürecinde iletişim dinamiklerini öğrenmektedirler.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Etkili iletişim kurabilme ve iletişim çatışmalarına engel tutumları tanımlayabilme;
2 İletişim sürecini sınıf içi rol ve etkinliklerde etkin şekilde kullanabilme;
3 Açık ben dili kullanabilme, empatik, kabul edici iletişim yaklaşımlarını bilme ve sergileyebilme.;
4 Sözlü ve yazılı ifade yöntemleri ile beden dilini sınıf ve eğitici uygulamalarda etkin kullanabilme.;
5 İletişim sürecine duygu, düşünce, bilgi ve davranış kavramlarının katkısını bilme.;
6 İletişim becerilerini geliştirmede iletişim teknolojinin mesleki gelişimine katkısını bilme;
7 Etkili öğretmen-öğrenci ilişkisinin davranışsal özelliklerini alışkanlık edinme.;
8 Veli- öğretmen-öğrenci etkileşiminde iletişimin önemini kavrama.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 İnsanlar arası ilişkilerin tanımı ve sınıflandırılması
2 İnsanlar arası ilişkilerle ilgili kuramsal yaklaşımlar (psikanalitik, bağlanma, çağdaş teoriler)
3 Kişilerarası ilişkilerle ilgili kuramsal yaklaşımlar (sosyal, psikolojik, bilişsel kuramlar)
4 Gelişimsel süreç olarak kişilerarası ilişkiler (bebeklik ve çocukluk dönemleri, ergenlik ve yetişkinlik dönemleri)
5 İnsanlar arası ilişkilerde etkili olan faktörler
6 Cinsiyet, cinsiyet rolleri ve kişilerarası ilişkiler
7 Kişilerarası ilişkilerde kendini uyarlama
8 Ara Sınav
9 Kişilerarası ilişkilerde kendini uyarlama ve kendini açma
10 İletişim ve iletişim hataları
11 Etkili iletişim becerileri
12 Kişilerarası problemler ve çatışma
13 Çatışma çözüm yaklaşımları
14 Kültürler arası farklılaşma yönünden insan ilişkileri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Thomas, Gordon, Aile İletişim Dili, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 1996
2. Thomas, Gordon, Etkili Öğretmenlik Eğitimi, Sistem Yay., 9.Baskı, İstanbul, 2000.
3. Demiray,Uğur. (2008); Etkili İletişim,Ankara:Pegem Akademi
4. Tutar Hasan vd., Genel İletişim, Seçkin Yayınları, Ankara, 2005.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 1 14 14
Ödevler 0 14 14
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 18 18
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 18 18
Toplam İş Yükü 92
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,07
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0
OK6 0 0 5 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr