sgulec@uludag.edu.tr 42292 Uludağ Üni. Eğitim Fak. Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Bu ders boyunca öğrenciler iletişimin tanımını, önemini, kişiler arası ilişkiler ile ilgili kuramsal çerçeveleri, iletişimde etkili olan faktörleri, etkili iletişim becerilerini, iletişim engellerini, kişiler arası ilişkilerde çatışma nedenlerini ve başa çıkma yollarını, öğrenme ve öğretme sürecinde iletişim dinamiklerini öğrenmektedirler.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Etkili iletişim kurabilme ve iletişim çatışmalarına engel tutumları tanımlayabilme;
2
İletişim sürecini sınıf içi rol ve etkinliklerde etkin şekilde kullanabilme;
3
Açık ben dili kullanabilme, empatik, kabul edici iletişim yaklaşımlarını bilme ve sergileyebilme.;
4
Sözlü ve yazılı ifade yöntemleri ile beden dilini sınıf ve eğitici uygulamalarda etkin kullanabilme.;
5
İletişim sürecine duygu, düşünce, bilgi ve davranış kavramlarının katkısını bilme.;
6
İletişim becerilerini geliştirmede iletişim teknolojinin mesleki gelişimine katkısını bilme;
7
Etkili öğretmen-öğrenci ilişkisinin davranışsal özelliklerini alışkanlık edinme.;
8
Veli- öğretmen-öğrenci etkileşiminde iletişimin önemini kavrama.;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
İnsanlar arası ilişkilerin tanımı ve sınıflandırılması
2
İnsanlar arası ilişkilerle ilgili kuramsal yaklaşımlar (psikanalitik, bağlanma, çağdaş teoriler)
3
Kişilerarası ilişkilerle ilgili kuramsal yaklaşımlar (sosyal, psikolojik, bilişsel kuramlar)
4
Gelişimsel süreç olarak kişilerarası ilişkiler (bebeklik ve çocukluk dönemleri, ergenlik ve yetişkinlik dönemleri)
5
İnsanlar arası ilişkilerde etkili olan faktörler
6
Cinsiyet, cinsiyet rolleri ve kişilerarası ilişkiler
7
Kişilerarası ilişkilerde kendini uyarlama
8
Ara Sınav
9
Kişilerarası ilişkilerde kendini uyarlama ve kendini açma
10
İletişim ve iletişim hataları
11
Etkili iletişim becerileri
12
Kişilerarası problemler ve çatışma
13
Çatışma çözüm yaklaşımları
14
Kültürler arası farklılaşma yönünden insan ilişkileri
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
1. Thomas, Gordon, Aile İletişim Dili, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 1996 2. Thomas, Gordon, Etkili Öğretmenlik Eğitimi, Sistem Yay., 9.Baskı, İstanbul, 2000. 3. Demiray,Uğur. (2008); Etkili İletişim,Ankara:Pegem Akademi 4. Tutar Hasan vd., Genel İletişim, Seçkin Yayınları, Ankara, 2005.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
1
14
14
Ödevler
0
14
14
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
18
18
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
18
18
Toplam İş Yükü
92
Toplam İş Yükü / 30 saat
3,07
Dersin AKTS Kredisi
3
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU