1 | Dersin Adı: | AÇIK ve UZAKTAN ÖĞRENME |
2 | Dersin Kodu: | mbs0001 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi SALİH BİRİŞCİ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu derste uzaktan eğitim süreci tüm bileşenleri ile birlikte hem kuramsal hem de uygulamalı olarak ele alınacaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Ders tanıtımı-genel planlama | |
2 | Uzaktan eğitim nedir? Uzaktan eğitimin tarihçesi. | |
3 | Uzaktan eğitimin yarar ve sınırlılıkları. Uzaktan eğitim kuramları. | |
4 | Uzaktan eğitim modelleri? Uzaktan eğitim yapı ve işleyişi. | |
5 | Uzaktan eğitim ve öğretim tasarımı. | |
6 | Uzaktan eğitimde öğreten ve öğrenen rolleri | |
7 | Uzaktan eğitimde internet tabanlı uygulamalar. | |
8 | E-öğrenme’nin temelleri ve tarihine bir bakış. | |
9 | e-içerik, e-öğrenci, e-öğretmen | |
10 | Açık erişim ve kitlesel açık çevrimiçi dersler (MOOC) | |
11 | Uzaktan eğitimde değerlendirme | |
12 | Öğrenci sunumları | |
13 | Öğrenci sunumları | |
14 | Öğrenci sunumları |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
• Anderson, T. (2008).The Theory and Practice of Online Learning, Second Edition (Issues in Distance Education). • Gülbahar, Y. (2017). e-Öğrenme (3. baskı). Pegem Akademi Yayıncılık: Ankara. • Tekinarslan, E., & Gürer, M.D. (2018). Uzaktan Eğitim. Pegem Akademi Yayıncılık: Ankara. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 20 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 60 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | |||
Uygulamalı Dersler | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | |||
Ödevler | 1 | ||
Projeler | |||
Arazi Çalışmaları | |||
Arasınavlar | |||
Diğer | |||
Yarıyıl Sonu Sınavları | |||
Toplam İş Yükü | |||
Toplam İş Yükü / 30 saat | |||
Dersin AKTS Kredisi |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |