Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
AÇIK ve UZAKTAN ÖĞRENME
1 Dersin Adı: AÇIK ve UZAKTAN ÖĞRENME
2 Dersin Kodu: mbs0001
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi SALİH BİRİŞCİ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu derste uzaktan eğitim süreci tüm bileşenleri ile birlikte hem kuramsal hem de uygulamalı olarak ele alınacaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Uzaktan eğitime ilişkin temel kavramları, türleri ve yaklaşımları bilir.;
2 Uzaktan eğitimin tarihçesine ilişkin süreci kavrar.;
3 Uzaktan öğretim sürecinde öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl kullanacağını öğrenme kuramlarına dayalı olarak açıklar.;
4 Uzaktan öğretim için tasarım yapar.;
5 Uzaktan öğretim sürecinde farklı amaçlar ilişkin kullanılan yazılımları kullanır.;
6 Uzaktan öğretim içeriği geliştirir.;
7 Uzaktan öğretimde kalite ve değerlendirmenin nasıl yapılacağını bilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Ders tanıtımı-genel planlama
2 Uzaktan eğitim nedir? Uzaktan eğitimin tarihçesi.
3 Uzaktan eğitimin yarar ve sınırlılıkları. Uzaktan eğitim kuramları.
4 Uzaktan eğitim modelleri? Uzaktan eğitim yapı ve işleyişi.
5 Uzaktan eğitim ve öğretim tasarımı.
6 Uzaktan eğitimde öğreten ve öğrenen rolleri
7 Uzaktan eğitimde internet tabanlı uygulamalar.
8 E-öğrenme’nin temelleri ve tarihine bir bakış.
9 e-içerik, e-öğrenci, e-öğretmen
10 Açık erişim ve kitlesel açık çevrimiçi dersler (MOOC)
11 Uzaktan eğitimde değerlendirme
12 Öğrenci sunumları
13 Öğrenci sunumları
14 Öğrenci sunumları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: • Anderson, T. (2008).The Theory and Practice of Online Learning, Second Edition (Issues in Distance Education).
• Gülbahar, Y. (2017). e-Öğrenme (3. baskı). Pegem Akademi Yayıncılık: Ankara.
• Tekinarslan, E., & Gürer, M.D. (2018). Uzaktan Eğitim. Pegem Akademi Yayıncılık: Ankara.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 40
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 60
Finalin BAşarıya Oranı 40
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
Uygulamalı Dersler
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
Ödevler 1
Projeler
Arazi Çalışmaları
Arasınavlar
Diğer
Yarıyıl Sonu Sınavları
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30 saat
Dersin AKTS Kredisi
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr