Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TENİS UZMANLIK II
1 Dersin Adı: TENİS UZMANLIK II
2 Dersin Kodu: AEB3114
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. GÜNAYDIN KIRCI
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı; Öğrencilere Tenis antrenörlüğün etik unsurlarını kavratmak, İletişim becerileri yeteneğini geliştirmek, tenis oyununu analiz etme becerilerini kazandırmak ve teknik hataların düzeltilmesini ve doğru teknikleri uygulamayı sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Antrenörün rolü ve iletişim becerilerini kavrayabilmek.;
2 Tenis antrenörlüğün etik unsurlarını kavrayabilmek.;
3 Tenis oyunun analizini yapabilme becerileri kazandırabilmek.;
4 Düzeltme tekniklerini kavrayabilmek.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Antrenörün rolü ve stilleri Genel tenis uygulamaları
2 Antrenman kalitesini arttırmak. Genel tenis uygulamaları
3 Yetişkinler tenisi ve tenis okulların yapılandırılması. Genel tenis uygulamaları
4 Antrenör etiği ve öz gelişim. Genel tenis uygulamaları
5 Tenis antrenörlüğünde etik unsurlar. Genel tenis uygulamaları
6 Meslek olarak antrenörlük ve uygulamaları/ Antrenörün rolü. Genel tenis uygulamaları
7 İletişim Becerileri Genel tenis uygulamaları
8 Gençlerde Fizyolojik ve Zihinsel Gelişim. Genel tenis uygulamaları
9 Tenis oyunun analizleri. Konunun uygulanması
10 Tenis oyunun analizleri ve strateji / Taktik uygulamalar. Konunun uygulanması
11 Maçı etkileyen faktörler. Konunun uygulanması
12 Beş oyun durumunda kullanılan taktikler. Konunun uygulanması
13 Teknik hataların düzeltilmesi. Konunun uygulanması
14 Düzeltme teknikleri ve metodolojisi Konunun uygulanması
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: DERS KİTAPLARI USTA, TENNİS TACTICS. JOE DİNOFFER, TENNİS PRACTİCE GAMES,2003. TİNA HOSKİNS, THE TENNİS DRİLL BOOK, PAUL ROETERT, WORLD CLASS TENNİS TECHNIQUE MACHAR REID, ANN QUINN, STRENGTH AND CONDITIONING FOR TENNİS, 2007 ULUSLAR ARASI TENİS FEDERASYONU, İLERİ SEVİYE ANTRENÖRLÜK ELKİTABI,2009 MIQUEL CRESPO, APPLIED SPORTS SCIENCE FOR HIGH PERFORMANCE TENNİS MACHAR REİD, ANN QUİNN, STRENGTH AND CONDTİONİNG FOR TENNİS, 2004 Türkiye Tenis Federasyonu “Tenis Kuralları” Jim Brown Tennis , leisure pres,1989 Brow,Jim Teaching tennis leisure pres 1989. Tina Hoskins 1001 incredible tennis games, drills&tips first edition, 1996. Jim Courier Tenis tactics U.S. tenis association. Stan Smith Coaching tennis successfully, U.S. tenis association.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
Uygulamalı Dersler
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
Ödevler 0
Projeler
Arazi Çalışmaları
Arasınavlar
Diğer
Yarıyıl Sonu Sınavları
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30 saat
Dersin AKTS Kredisi
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 4 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 4 0 3 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr