1 | Dersin Adı: | TENİS UZMANLIK II |
2 | Dersin Kodu: | AEB3114 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 6 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. GÜNAYDIN KIRCI |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı; Öğrencilere Tenis antrenörlüğün etik unsurlarını kavratmak, İletişim becerileri yeteneğini geliştirmek, tenis oyununu analiz etme becerilerini kazandırmak ve teknik hataların düzeltilmesini ve doğru teknikleri uygulamayı sağlamaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Antrenörün rolü ve stilleri | Genel tenis uygulamaları |
2 | Antrenman kalitesini arttırmak. | Genel tenis uygulamaları |
3 | Yetişkinler tenisi ve tenis okulların yapılandırılması. | Genel tenis uygulamaları |
4 | Antrenör etiği ve öz gelişim. | Genel tenis uygulamaları |
5 | Tenis antrenörlüğünde etik unsurlar. | Genel tenis uygulamaları |
6 | Meslek olarak antrenörlük ve uygulamaları/ Antrenörün rolü. | Genel tenis uygulamaları |
7 | İletişim Becerileri | Genel tenis uygulamaları |
8 | Gençlerde Fizyolojik ve Zihinsel Gelişim. | Genel tenis uygulamaları |
9 | Tenis oyunun analizleri. | Konunun uygulanması |
10 | Tenis oyunun analizleri ve strateji / Taktik uygulamalar. | Konunun uygulanması |
11 | Maçı etkileyen faktörler. | Konunun uygulanması |
12 | Beş oyun durumunda kullanılan taktikler. | Konunun uygulanması |
13 | Teknik hataların düzeltilmesi. | Konunun uygulanması |
14 | Düzeltme teknikleri ve metodolojisi | Konunun uygulanması |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: | DERS KİTAPLARI USTA, TENNİS TACTICS. JOE DİNOFFER, TENNİS PRACTİCE GAMES,2003. TİNA HOSKİNS, THE TENNİS DRİLL BOOK, PAUL ROETERT, WORLD CLASS TENNİS TECHNIQUE MACHAR REID, ANN QUINN, STRENGTH AND CONDITIONING FOR TENNİS, 2007 ULUSLAR ARASI TENİS FEDERASYONU, İLERİ SEVİYE ANTRENÖRLÜK ELKİTABI,2009 MIQUEL CRESPO, APPLIED SPORTS SCIENCE FOR HIGH PERFORMANCE TENNİS MACHAR REİD, ANN QUİNN, STRENGTH AND CONDTİONİNG FOR TENNİS, 2004 Türkiye Tenis Federasyonu “Tenis Kuralları” Jim Brown Tennis , leisure pres,1989 Brow,Jim Teaching tennis leisure pres 1989. Tina Hoskins 1001 incredible tennis games, drills&tips first edition, 1996. Jim Courier Tenis tactics U.S. tenis association. Stan Smith Coaching tennis successfully, U.S. tenis association. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | |||
Uygulamalı Dersler | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | |||
Ödevler | 0 | ||
Projeler | |||
Arazi Çalışmaları | |||
Arasınavlar | |||
Diğer | |||
Yarıyıl Sonu Sınavları | |||
Toplam İş Yükü | |||
Toplam İş Yükü / 30 saat | |||
Dersin AKTS Kredisi |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |