Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
MİMARLIKTA TASARLA/ YAP UYGULAMALARI
1 Dersin Adı: MİMARLIKTA TASARLA/ YAP UYGULAMALARI
2 Dersin Kodu: MIM4049
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. YASEMİN ERBİL
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: yaseminerbil@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, mimarlık pratiği içerisinde “tasarlama ve yapma”nın birlikteliğini ve eşzamanlılığını ele alan tasarla/yap (design/built) pratiklerinin bir metodoloji olarak ele alınarak, deneysel ve işbirlikçi süreç ve ürünlerin incelenmesidir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 İhtiyaç sahibi kişi veya topluluklara yönelik sosyal sorumluluğu ön plana çıkaran tasarım önerilerinin stüdyo çalışmaları ile geliştirilmesi;
2 Öğrencilerin mimarlık alanında getirecekleri öneriler ile sosyal sorunların çözümlenmesinde insiyatif almalarını teşvik etmek.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin genel tanıtımı
2 Mimarlıkta Tasarla/Yap Uygulama Örnekleri
3 Mimarlıkta Tasarla/Yap Uygulama Örnekleri
4 Mimarlıkta Tasarla/Yap Uygulama Örnekleri
5 Mimarlıkta Tasarla/Yap Uygulama Örnekleri
6 Öğrenci sunumları
7 Öğrenci sunumları
8 Mikro mekanlar
9 Mikro mekanlar
10 Stüdyo çalışması
11 Stüdyo çalışması
12 Stüdyo çalışması
13 Stüdyo çalışması
14 Stüdyo çalışması
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Architecture for Humanity, (2006) Design Like You Give A Damn: Architectural Responses to Humanitarian Crises, Distrubuted Art Publishers, New York.
Bell, B. (2004) Good Deeds, Good Design: Community Service Through Architecture, Princeton Architectural Press, New York.
Carpenter, W. J. (1997) Learning by Building: Design and Construction in Architectural Education, Van Nostrand Reinhold, New York.
Dean, A. O. (2002) Rural Studio: Samuel Mockbee and Architecture of Decency, Princeton Architectural Press, New York.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 14 14
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 1 10 10
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 84
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,8
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 5 5 5 4 4 0 5 0 0 0 0
OK2 0 0 5 5 4 0 5 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr