Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
FİZİKSEL AKTİVİTE ve PSİKOLOJİK ZİNDELİK
1 Dersin Adı: FİZİKSEL AKTİVİTE ve PSİKOLOJİK ZİNDELİK
2 Dersin Kodu: AEB0044
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Nimet HAŞIL KORKMAZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Egzersiz ve fiziksel aktivitenin yararlarını anlar;
2 Egzersiz ve fiziksel aktiviteye nasıl katılım sağlanacağını açıklar;
3 Büyüme, gelişme ve kaliteli yaşam hakkında bilgi edinir;
4 Fiziksel aktivite ve zindelik arasındaki ilişkiyi öğrenir;
5 Fiziksel aktivite ve bilişsel fonksiyonu arasında ilişki kurar;
6 Fiziksel aktivitenin uyku, üzerinde olan etkilerini öğrenir;
7 Fiziksel aktiviteninstres, kaygı ve acı üzerinde olan etkilerini öğrenir;
8 Fiziksel aktivite ve psikolojik zindelik arasındaki ilişkiyi açıklar;
9 Fiziksel aktivite ve psikolojik zindelik arasındaki ilişkiyi teorik bakımdan analiz eder;
10 Beden İmgesi ve Egzersiz ilişkisini açıklar.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Egzersiz psikolojisine giriş
2 Fiziksel aktivite epidemiyoloji
3 Fiziksel aktivite epidemiyoloji araştırmaları
4 Egzersiz psikolojisi teorileri
5 Egzersiz davranışı model ve teorileri 1
6 Egzersiz davranışı model ve teorileri
7 Kişilik ve egzersiz
8 Benlik kavramı, benlik saygısı ve egzersiz
9 Egzersiz, stres ve kaygı
10 Egzersiz ve duygusal zindelik
11 Sağlıklı yaşam ve egzersiz
12 Beden imgesi ve egzersiz
13 Egzersizin psikolojik etkileri
14 Öğrenci sunumları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Biddle, S. & Mutrie, N. (1991). Psychology of Physical Activity and Exercise. London: Springer - Verlag.
Hagger, M. & Chatzisarantis, N. (2005). The Social Psychology of Exercise and Sport. Glasgow: Mc Graw Hill Company
Leith, L. M. (1994). Foundations of Exercise and Mental Health. Morgantown: Fitness Information Technology.
Buckworth, J. & Dishman, R. K. (2002). Exercise Psychology. Illinois Champaign: Human Kinetics.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 30
Yıl sonu Sınavı 1 40
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 60
Finalin BAşarıya Oranı 40
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
Ödevler 1
Projeler
Arazi Çalışmaları
Arasınavlar 1
Diğer
Yarıyıl Sonu Sınavları 1
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30 saat
Dersin AKTS Kredisi
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr