nurhant@uludag.edu.tr, 0 224 543 10 15, U.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi Mudanya/Bursa
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Dramatik Yazarlık öğrencisini “dramatik oyun yazma eylemi”yle tanıştırmayı ve yazma eyleminin temelini oluşturan içerik ve biçime ait bilgilerin teorik olarak anlatılması ve uygulamalarla beslenmesiyle oyun yazarlığı alanındaki temel öğelerin verilmesi amaçlanır. İzlenen yol öğrencinin yaratıcılığını desteklemek, teknik bilgiyle yön bulmasını sağlamaktır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Tür ayrımına göre sahneler yazabilmek
;
2
Belirli bir tema için sahne oluşturmak
;
3
Kişiye uygun konuşma yazmak
;
4
Diyalog oluşturmak
;
5
Diyalogu başlatıp belirli bir sona doğru akmasını sağlamak
;
6
Bütünlüklü sahne yazabilmek
;
7
Oluşturulan olay örgüsü ve öyküyü sahneye dökebilmek
;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Dramatik Öykünün Bileşenleri
Dramatik öykü oluşturma
2
Olay Örgüsü: Gelişimin Sergilenmesi
Öyküyü olay örgüsüne dönüştürme
3
Klasik Dramın Özellikleri
Temadan hareketle sahne yazma
4
Kişileştirme/Karakter Hazırlığı
Karakter oluşturma
5
Hayat Hikayeleri
Karakterlerin hayat hikayelerini yazma
6
Diyalog/Kim kime ne diyor, niçin?
Karakterleri konuşturma
7
Diyalog temrinleri
Diyalog yazma
8
Ders tekrarı ve Ara Sınav
İki-üç sahneden oluşan bütünlüklü bir oyun yazma
9
Parçaları birleştirme,
Sahne yazma pratikleri
10
Yoğunlaştırma
Belirli bir türe yönelik sahne yazma
11
Biçimlendirme Teknikleri
Bir dramatik öğeyi odağa alarak sahne yazma
12
Odak Problemi
Çatışma kurma pratikleri
13
Çatışma
Değerlendirmelere göre sahneleri düzenleme
14
Gelişimlerin Değerlendirilmesi
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
- Lajos EGRI, “Piyes Yazma Sanatı”, Çev: Suat TAŞER,Yazko Yayınları, İstanbul 1982. - Hülya NUTKU, “Oyun Yazmak”, Mitos Boyut Yayınları,İstanbul 1998. - Özdemir NUTKU, “Tiyatro Ve Yazar”, Gim.Yayınları, Ankara 1960. - Turgut ÖZAKMAN, “Oyun ve Senaryo Yazma Tekniği”, Bilgi Yayınevi, Ankara 1988.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
4
56
Uygulamalı Dersler
14
4
56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
25
1
25
Ödevler
0
2
50
Projeler
5
1
5
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
5
5
Diğer
8
1
8
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
5
5
Toplam İş Yükü
210
Toplam İş Yükü / 30 saat
7
Dersin AKTS Kredisi
7
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU