Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DRAMATİK YAZARLIK TEKNİĞİ
1 Dersin Adı: DRAMATİK YAZARLIK TEKNİĞİ
2 Dersin Kodu: GSY1002
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 7
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 4
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 4
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi İBRAHIM İ. ÖZTAHTALI
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: nurhant@uludag.edu.tr, 0 224 543 10 15, U.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi Mudanya/Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dramatik Yazarlık öğrencisini “dramatik oyun yazma eylemi”yle tanıştırmayı ve yazma eyleminin temelini oluşturan içerik ve biçime ait bilgilerin teorik olarak anlatılması ve uygulamalarla beslenmesiyle oyun yazarlığı alanındaki temel öğelerin verilmesi amaçlanır. İzlenen yol öğrencinin yaratıcılığını desteklemek, teknik bilgiyle yön bulmasını sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Tür ayrımına göre sahneler yazabilmek ;
2 Belirli bir tema için sahne oluşturmak ;
3 Kişiye uygun konuşma yazmak ;
4 Diyalog oluşturmak ;
5 Diyalogu başlatıp belirli bir sona doğru akmasını sağlamak ;
6 Bütünlüklü sahne yazabilmek ;
7 Oluşturulan olay örgüsü ve öyküyü sahneye dökebilmek ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dramatik Öykünün Bileşenleri Dramatik öykü oluşturma
2 Olay Örgüsü: Gelişimin Sergilenmesi Öyküyü olay örgüsüne dönüştürme
3 Klasik Dramın Özellikleri Temadan hareketle sahne yazma
4 Kişileştirme/Karakter Hazırlığı Karakter oluşturma
5 Hayat Hikayeleri Karakterlerin hayat hikayelerini yazma
6 Diyalog/Kim kime ne diyor, niçin? Karakterleri konuşturma
7 Diyalog temrinleri Diyalog yazma
8 Ders tekrarı ve Ara Sınav İki-üç sahneden oluşan bütünlüklü bir oyun yazma
9 Parçaları birleştirme, Sahne yazma pratikleri
10 Yoğunlaştırma Belirli bir türe yönelik sahne yazma
11 Biçimlendirme Teknikleri Bir dramatik öğeyi odağa alarak sahne yazma
12 Odak Problemi Çatışma kurma pratikleri
13 Çatışma Değerlendirmelere göre sahneleri düzenleme
14 Gelişimlerin Değerlendirilmesi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: - Lajos EGRI, “Piyes Yazma Sanatı”, Çev: Suat TAŞER,Yazko Yayınları, İstanbul 1982.
- Hülya NUTKU, “Oyun Yazmak”, Mitos Boyut Yayınları,İstanbul 1998.
- Özdemir NUTKU, “Tiyatro Ve Yazar”, Gim.Yayınları, Ankara 1960.
- Turgut ÖZAKMAN, “Oyun ve Senaryo Yazma Tekniği”, Bilgi Yayınevi, Ankara 1988.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 4 56
Uygulamalı Dersler 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 25 1 25
Ödevler 0 2 50
Projeler 5 1 5
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 5 5
Diğer 8 1 8
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 5 5
Toplam İş Yükü 210
Toplam İş Yükü / 30 saat 7
Dersin AKTS Kredisi 7
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 5 2 3 4 4 0 0 0 0 0 0
OK2 3 5 2 3 3 4 0 0 0 0 0 0
OK3 3 5 3 3 2 3 0 0 0 0 0 0
OK4 4 5 4 3 5 3 0 0 0 0 0 0
OK5 3 5 2 3 4 5 0 0 0 0 0 0
OK6 4 5 5 3 5 2 0 0 0 0 0 0
OK7 3 5 3 3 5 4 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr