Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TEST DIŞI TEKNİKLER
1 Dersin Adı: TEST DIŞI TEKNİKLER
2 Dersin Kodu: RPD2008
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. NAGİHAN OĞUZ DURAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: nagihan@uludag.edu.tr
0224 294 22 11
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Görükle/BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere bireyi tanıma konusunda temel kavram ve ilkeleri öğretmek ve test dışı tekniklerin kullanımı konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Bireyi tanımada test dışı tekniklerin yerini ve önemini bilme;
2 Testler ve test dışı teknikler arasındaki farklılıkları sayabilme;
3 Test dışı teknikleri sınıflayabilme.;
4 Test dışı teknikleri özelliklerini bilme;
5 Test dışı tekniklerinin teknik niteliklerini kavrayabilme.;
6 Bireyi tanımada uygun test dışı teknikleri seçebilme.;
7 Test dışı tekniklerle ilgili formları hazırlayabilme.;
8 Test dışı teknikleri uygulama ve sonuçlarını yorumlama becerisi kazanabilme.;
9 Test dışı tekniklerin geçerlik ve güvenilirliklerini belirleyebilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Test Dışı Teknikler dersinin içeriği, amaçları, öğrenciden beklentiler, öğrencilerin derse ilişkin ön bilgileri. Okul PDR hizmetleri içinde bireyi tanımanın yeri.
2 Bireyi tanıma: Nasıl ve neden? Bireyi tanımanın tanımı, önemi, amacı ve yöntemleri
3 Testler ve Test Dışı tekniklerle bireyi tanıma: Test ve test-dışı tekniklerin tanımı, ayırımı
4 Okullarda test dışı tekniklerin kullanılması: İlkeler, sorunlar
5 Gözleme Dayalı Teknikler: Gözlem, gözlem listeleri, özellik kayıt çizelgeleri, dereceleme ölçekleri, vaka kaydı, örnek olay
6 Kendini Anlatmaya Dayalı Teknikler: Problem Tarama Envanteri, Otobiyografi
7 Çalışma haftası
8 Kendini Anlatmaya Dayalı Teknikler: Arzu İstek Listesi, Cümle Tamamlama, Anket
9 Kendini Anlatmaya Dayalı Teknikler (Devamı): Anı defterleri, Zaman Çizelgeleri
10 Grubun Kanısına Dayalı Teknikler: Sosyometri, Kimdir Bu?
11 Diğer Teknikler: Psikodrama, Sosyodrama, Oyun, Ev ziyaretleri
12 Diğer Teknikler: Resim
13 Diğer Teknikler: Görüşme, Bibliyoterapi
14 Dersin değerlendirilmesi, finale hazırlık
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Balcı, S.( 2004). Psikolojik Danısma ve Rehberlik. (Ed. A. Kaya). Ankara: Anı Yayıncılık.
Kepceoğlu, M. (l999). Psikolojik Danısma ve Rehberlik. Istanbul: Alkım Yayınları.
Kuzgun, Y. (2002) Rehberlik ve Psikolojik Danısma (Genisletilmis 7. Baskı). Ankara: ÖSYM Yayınları.
Koçer, D. (2005). İlköğretim ve ortaöğretim kurumları için Okulda Uygulamalı rehberlik. Ankara: Piramit Yayıncılık.
Özguven, I. E. (2000). Bireyi Tanıma Teknikleri. Ankara: PDRM Yayınları.
_____. (2004). Gorusme Ilke ve Teknikleri (3. Baskı). Ankara: PDRM Yayınları.
Tan, H. ve Baloğlu, M. (2006). Psikolojik Danisma ve Rehberlik. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 30 30
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 20 20
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 25 25
Toplam İş Yükü 145
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,83
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 4 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 4 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 4 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 4 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr