Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TÜRK İSLAM EDEBİYATI ŞEKİL ve NEVİLER
1 Dersin Adı: TÜRK İSLAM EDEBİYATI ŞEKİL ve NEVİLER
2 Dersin Kodu: ITS5114
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Bilal Kemikli
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: bkemikli@uludag.edu.tr
2431066 (60241) U.Ü. İlahiyat Fakültesi
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, Türk İslam Edebiyatında kullanılmış milli ve klasik şekilleri, türleri ve tarzları öğretmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Türk-İslam edebiyatı metinlerini şekil özellikleri açısından tasnif edebilme;
2 Milli şeklin temel kavramlarını tanımlayabilme ;
3 Milli şekille yazılmış edebi metinleri tespit edebilme;
4 Arap ve Fars şiirinden intikal eden klasik şekilleri ve nevileri fark edebilme;
5 Klasik şekil ve nevilerle alakalı temel terimleri tanımlayabilme ;
6 Nazire geleneğini fark edebilme ve nazire mecmualarını inceleyebilme;
7 Tahmis, terbi ve taştir gibi şiir yazma tekniklerini inceleyebilme;
8 Şekil ve tür ilişkisini oluşturabilme;
9 Türk-İslam edebiyatında tür ve tarz ilişkisini görebilme;
10 Dini edebi türlerin kaynaklarına ulaşabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Türk İslam Edebiyatında şekil: Milli ve İslami şekillerin birliği
2 Klasik nazım şekilleri: Mısra, beyit ve bend
3 Beyitlerden oluşan nazım şekilleri
4 Bendlerden oluşan nazım şekilleri-I: Tek bendli nazım şekilleri
5 Bendlerden oluşan nazım şekilleri-II: Çok bendli nazım şekilleri
6 Halk şiiri nazım şekilleri: Mâni, türkü, koşma, destan ve diğerleri
7 İz sürmek: Nazire, terbi’, tahmis ve taştîr geleneği
8 Divan edebiyatında neviler-I: Tevhid ve münâcât
9 Divan edebiyatında neviler-I: Na’t
10 Divan edebiyatında neviler-I: Mersiye
11 Divan edebiyatında neviler-I: Mehdiye, fahriye ve hicviye
12 Tasavvuf edebiyatında neviler-I: İlahi, nefes ve nutuk
13 Tasavvuf edebiyatında neviler-II: Şathiye
14 Tasavvuf edebiyatında neviler-III: Devriye
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Recaizâde Mahmud Ekrem, Ta’lim-i Edebiyât
2. Haluk İpekten vd., Eski Türk Edebiyatı: Nazım Şekilleri ve Aruz, İstanbul 2006.
3. Necla Pekolcay vd., İslâmî Türk Edebiyatında Şekil ve Nev’îlere Giriş
4. C. Kurnaz-M. Tatcı, Türk Edebiyatında Şathiyye, Ankara 2001.
5. Cem Dilçin, Türk Şiir Bilgisi, Ankara 2004.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 9 126
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 12 12
Toplam İş Yükü 180
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 1 1 1 2 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 2 1 2 2 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 1 1 3 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 1 2 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 1 2 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 1 1 2 2 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 1 0 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 1 0 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 1 0 1 2 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 1 0 2 2 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr