Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KİŞİLİK KURAMLARI
1 Dersin Adı: KİŞİLİK KURAMLARI
2 Dersin Kodu: PSİ3001
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. Dr. BANU DİKEÇ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Öğr.Gör. Banu Elmastaş Dikeç
banudikec@uludag.edu.tr
Tel:02242941875
Uludağ Üniversitesi,Fen- Edebiyat Fakültesi, Psikoloji Bölümü,16059
Görükle Kampüsü / Bursa, Türkiye
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Günümüz psikoloji biliminin felsefi ve fizyolojik kökenleri, bir bilim alanı olarak ortaya çıkışı, gelişimi, alt alanlara ayrışmasüreci hakkında bilgi edinimini sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Kişilik araştırmalarında kullanılan yöntemler hakkında bilgi sahibi olma ;
2 Kişiliği açıklamaya çalışan kuramsal bakış açılarını karşılaştırabilme ;
3 Kişilik ile ilgili kuramları birbirleri ile karşılaştırabilme ;
4 Kişilik kuramlarını ortaya çıktıkları tarihsel bağlamda açıklayabilme;
5 Kişilik kuramlarını sosyo - kültürel faktörleri göz önüne alarak değerlendirebilme. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin tanıtımı: Kapsamı ve önemi
2 Sigmund Freud / Psikanalitik yaklaşım
3 Sigmund Freud / Psikanalitik yaklaşım
4 Alfred Adler / Bireysel psikoloji
5 Carl Jung / Analitik psikoloji
6 Erik H.Erikson / Psikososyal gelişim kuramı
7 Karen Horney / Bütüncü yaklaşım
8 Harry S. Sullivan - İlişkiler kuramı ErichFromm ve kişiliğe yaklaşımı
9 Gordon Allport/ Ayırıcı özellik yaklaşımı
10 Henry Murrayve kişiliğe yaklaşımı Raymond B. Cattell/ Faktör yapısı ve kişilik yapısı anlayışı
11 HansEysenck / Biyolojik yaklaşım
12 Carl Rogers – İnsancıl yaklaşım Abraham Maslow – İnsancıl Yaklaşım
13 J.B. Watson /Davranışsal- sosyal öğrenme yaklaşımı B.F.Skinner /Davranışsal- sosyal öğrenme yaklaşımı Albert Bandura / Davranışsal- sosyal öğrenme yaklaşımı
14 George Kelly/ Bilişsel yaklaşım Albert Ellis / Bilişsel yaklaşım
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Burger, J.M., (2006). Kişilik, Kaknüs Yayınları, İstanbul.
Gençtan, E., (2008). Psikanaliz ve Sonrası, Metis Yayınları, 13. Basım, İstanbul.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 3 23 69
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 185
Toplam İş Yükü / 30 saat 6,13
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr