1 | Dersin Adı: | HEMŞİRELİKTE LİDERLİK |
2 | Dersin Kodu: | HEM2207 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. NEJLA AYDINOĞLU |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
e-posta:nejla@uludag.edu.tr tlf: 02242942482 Uludağ Üniversitesi, Sağlık Yüksekokulu, Bursa. |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Hemşirelikte liderlik kavramını öğretmek, analitik düşünme ve problem çözme becerilerini kazandırmak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Liderlik ve tanımı | |
2 | Liderlik rolü ve profili | |
3 | Liderlik modelleri ve liderlik teorileri | |
4 | Lider ve yönetici kavramları | |
5 | Hemşirelikte liderliğin gelişimi | |
6 | Hemşirelikte güç | |
7 | Personel seçimi ve program geliştirme | |
8 | İş yerinde takım ruhu geliştirme ve motivasyon | |
9 | Hemşirelikte zaman yönetiminin önemi | |
10 | İşyerinde güç durumlarla yüzleşme ve negatiflikle baş etme | |
11 | Toplam kalite yönetimi | |
12 | Stratejik düşünme ve planlama ilkeleri | |
13 | Kriz yönetimi | |
14 | Sağlık kurumlarında mobbing |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Clark CC (2008) Creative Nursing Leadership and Management, Jones and Barlett Publishers, USA. 2. Feldman HR, Greenberg MJ, JAffe Ruiz M (2011) Nursing Leadership: A concise Encyclopedia 2nd edition, Springer Publishing Company,USA 3. Klaingerberg M Dirschel KM (2010) Today’s Nursing Leade; Managing Suceeding and Excelling, Jones and Barlett Publishers, USA. 4. Pitino R (Çeviri: Tuncer Büyükonat, Selim Yeniçeri) (1997) Başarılı olmak bir tercihtir, Beyaz Yayınları, İstanbul 5. Schuster PM, Nykolyn L(2010) Communications for Nurses, Davis company, Philedelphia,USA. 6. Tutar H (2004) Kriz ve Stres Yönetimi, Seçkin Yayınevi, Ankara. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |