Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
NEY I
1 Dersin Adı: NEY I
2 Dersin Kodu: İLA2281
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 8
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi Muhammet Zinnur Kanık
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: ibenlioglu@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencilere genel nota bilgilerini öğretmek, ney hakkında genel bilgi vermek ve basit düzeyde bazı eserleri icra edebilme becerisi kazandırmak
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Neyin Türk Musikisindeki önemini tanır.;
2 Türk Müziğinde kullanılan işaretleri neyde tatbikini bilir.;
3 Bemol ve diyezleri neyde öğrenir.;
4 Türk Müziği perdelerini neyde öğrenir.;
5 Rast ve Neva arası sesleri çıkartır ve bilir.;
6 İkinci ve üçüncü kademe sesleri öğrenir.;
7 Öğrendiği ses ve perdeleri eser üzerinde uygular.;
8 Makamlara ait bilgileri öğrenir.;
9 Dörtlü beşli kavramlarını neyde uygular.;
10 Makamları anlamaya başlar.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Notaların zamanları, yerleri ve isimleri
2 Müzikal işaretler
3 Türk müziğinde bemol ve diyezler, Türk müziği aralıkları.
4 Ney’den ses çıkarma
5 Ney’de Rast ve Neva arası ana seslerin yerleri ve bu seslerin çıkarılması
6 Rast ve Neva arasındaki ana seslerden oluşan örnek bir eserin icrası
7 Ney’de Neva ve Muhayyer arasındaki ana seslerin yerleri ve bu seslerin çıkarılması
8 Neva ve Muhayyer arasındaki ana sesleri temsil eden bir eserin icra edilmesi
9 Ney’de Muhayyer ve Tiz Neva arasındaki ana seslerin yerleri ve bu seslerin çıkarılması
10 Muhayyer ve Tiz Neva arasındaki ana sesleri temsil eden bir eserin icra edilmesi
11 Muhayyer ve Tiz Neva arasındaki ana sesleri temsil eden bir eserin icra edilmesi
12 Türk müziğinde Basit Makamları oluşturan dörtlüler ve bunların ney üzerinde gösterilmesi
13 Türk müziğinde Basit Makamları oluşturan beşliler ve bunların ney üzerinde gösterilmesi
14 Örnek ney icraları ve bu icraların genel eleştirisi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Özkan, İsmail Hakkı (1984), Türk Musikisi Nazariyatı ve Usûlleri, Ötüken Neşriyat, İstanbul.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 114
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,8
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0
OK3 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0
OK10 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr