1 | Dersin Adı: | YABANCI DİL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ |
2 | Dersin Kodu: | ING5103 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 7 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. AYŞEGÜL AMANDA YEŞİLBURSA |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | ayesilbursa@uludag.edu.tr, (0224) 294 2196, U.Ü, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, 16059- Görükle/ Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Yüksek Lisans öğrencilerinin, yabancı dil (özellikle İngilizce dilinin) öğretim yöntemleri üzerine yapılan önemli ve güncel araştırmaları ve gelişmeleri takip ederek bilgilerini artırmak ve bu alanda eleştirel düşünme, sentezleme, araştırma ve analiz etme becerilerini geliştirmek |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dersin tanıtımı | |
2 | "Yöntem Sonrası Dönemi" | |
3 | Yöntemler ve dil öğrencisi: Öğrenme kuramları ve yöntemleri | |
4 | Yöntemler ve dil öğrencisi: Öğrencinin yeri | |
5 | Yöntemlerde dilin yeri: Dil bilgisi | |
6 | Yöntemlerde dilin yeri: Sözcük bilgisi | |
7 | Yöntemlerde dilin yeri: 4 dil becerilerin öğretimi ve öğretmen bilgisi | |
8 | Yöntemlerde dilin yeri: Bütünleşik dil becerileri öğretiminin yöntemler ve ilkeleri | |
9 | Yabancı dil sınıfında Dünya: çoklu okuryazarlılıkları | |
10 | Yabancı dil sınıfında Dünya: kültürel yeterlilikleri | |
11 | TESOL sınıflarına bakan pencereler: Türkiye'de ne yapıyoruz? Nereye gidiyoruz? | |
12 | Devamlı Mesleki Gelişimi | |
13 | Makale tartışma grupları | |
14 | Makale tartışma grupları |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Aşık, G. et al. (2015). Türkiye’de yüksek öğretim kurumlarındaki İngilizce eğitimi. Ankara: British Council-TEPAV. Available: http://www.britishcouncil.org.tr/sites/default/files/20160211_english_he_baseline_study_final_tr.pdf Brown, H.D. (2007). Teaching by principles: An interactive approach to language pedagogy. 3rd edition. White Plains, NY: Pearson Education, Inc. Özen, E.N., Alparslan, İ.P., Çağlı, A., Özdoğan, İ., Sancak, M., Dizman, A.O., & Sökmen, A. (2013). Turkey national needs assessment of state school English language teaching. Ankara: British Council-TEPAV. Available: http://www.britishcouncil.org.tr/sites/default/files/turkey_national_needs_assessment_of_state_school_english_language_teaching.pdf Richards, J.C. & Renandya, W.A. (2002). Methodology in language teaching: An anthology of current practice. Cambridge: CUP. Richards, J. & Rodgers, T.S. (2014). Approaches and methods in language teaching. 3rd edition. Cambridge: CUP. Spiro, J. (2013). Changing methodologies in TESOL. Edinburgh: Edinburgh University Press Ltd. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 25 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 3 | 45 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 30 |
Toplam | 5 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 70 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 30 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Ödevler | 3 | 15 | 45 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 19 | 19 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 210 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 7 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |