Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
YABANCI DİL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
1 Dersin Adı: YABANCI DİL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
2 Dersin Kodu: ING5103
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 7
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AYŞEGÜL AMANDA YEŞİLBURSA
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: ayesilbursa@uludag.edu.tr, (0224) 294 2196, U.Ü, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, 16059- Görükle/ Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Yüksek Lisans öğrencilerinin, yabancı dil (özellikle İngilizce dilinin) öğretim yöntemleri üzerine yapılan önemli ve güncel araştırmaları ve gelişmeleri takip ederek bilgilerini artırmak ve bu alanda eleştirel düşünme, sentezleme, araştırma ve analiz etme becerilerini geliştirmek
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Yabancı dil öğretim yöntemleri alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimini geliştirmek ve derinleştirmek;
2 Yabancı dil öğretiminin sosyal, psikolojik, ve uygulama boyutlarında bilgi ve becerileri geliştirmek ;
3 Yabancı dil öğretim yöntemleri alanında uluslararası alanyazını araştırmak, anlayabilmek ve yorumlayabilmek;
4 Yabancı dil öğretim yöntemleri alanında kazanılan bilgi birikimini, yabancı dil olarak İngiliz dili öğretimine akademik düzeyde hâkim olarak uygulama bilgi ve becerilerini kazanmak ;
5 Yabancı dil öğretimi alanındaki güncel bilgiye ulaşma ve bilgi üretme için gerekli olan dil becerilerine üst düzeyde hâkim olmak ;
6 Yabancı dil öğretim sürecinde gözlemlenen sorunları neden-sonuç ilişkisi çerçevesinde analiz etmek ve güncel alanyazılarını yorumlayarak çözüm önerileri geliştirmek ;
7 Yabancı dil öğretim sürecinin etkinliğini artırmak için teknolojiyi ve Internet kaynaklarını kullanma becerisini geliştirmek ;
8 Yabancı dil öğretimi yöntemlerini, sınıf içi araştırmalar ve mesleki gelişim boyutunda değerlendirmek, yorumlayabilmek ve kendine mesleki hedefler koyabilmek;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin tanıtımı
2 "Yöntem Sonrası Dönemi"
3 Yöntemler ve dil öğrencisi: Öğrenme kuramları ve yöntemleri
4 Yöntemler ve dil öğrencisi: Öğrencinin yeri
5 Yöntemlerde dilin yeri: Dil bilgisi
6 Yöntemlerde dilin yeri: Sözcük bilgisi
7 Yöntemlerde dilin yeri: 4 dil becerilerin öğretimi ve öğretmen bilgisi
8 Yöntemlerde dilin yeri: Bütünleşik dil becerileri öğretiminin yöntemler ve ilkeleri
9 Yabancı dil sınıfında Dünya: çoklu okuryazarlılıkları
10 Yabancı dil sınıfında Dünya: kültürel yeterlilikleri
11 TESOL sınıflarına bakan pencereler: Türkiye'de ne yapıyoruz? Nereye gidiyoruz?
12 Devamlı Mesleki Gelişimi
13 Makale tartışma grupları
14 Makale tartışma grupları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Aşık, G. et al. (2015). Türkiye’de yüksek öğretim kurumlarındaki İngilizce eğitimi. Ankara: British Council-TEPAV.
Available: http://www.britishcouncil.org.tr/sites/default/files/20160211_english_he_baseline_study_final_tr.pdf
Brown, H.D. (2007). Teaching by principles: An interactive approach to language pedagogy. 3rd edition. White Plains, NY: Pearson Education, Inc.
Özen, E.N., Alparslan, İ.P., Çağlı, A., Özdoğan, İ., Sancak, M., Dizman, A.O., & Sökmen, A. (2013). Turkey national needs assessment of state school English language teaching. Ankara: British Council-TEPAV.
Available: http://www.britishcouncil.org.tr/sites/default/files/turkey_national_needs_assessment_of_state_school_english_language_teaching.pdf
Richards, J.C. & Renandya, W.A. (2002). Methodology in language teaching: An anthology of current practice. Cambridge: CUP.
Richards, J. & Rodgers, T.S. (2014). Approaches and methods in language teaching. 3rd edition. Cambridge: CUP.
Spiro, J. (2013). Changing methodologies in TESOL. Edinburgh: Edinburgh University Press Ltd.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 25
Kısa Sınav 0 0
Ödev 3 45
Yıl sonu Sınavı 1 30
Toplam 5 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 70
Finalin BAşarıya Oranı 30
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 3 15 45
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 19 19
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 210
Toplam İş Yükü / 30 saat 7
Dersin AKTS Kredisi 7
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 5 5 4 3 5 4 4 4 4 3 5
OK2 5 5 5 4 3 5 5 4 4 4 3 5
OK3 5 5 5 4 3 5 4 5 4 4 3 5
OK4 5 5 5 4 3 5 5 4 4 4 3 5
OK5 5 5 5 4 3 5 4 4 4 4 3 5
OK6 5 5 5 5 5 5 4 4 4 4 4 5
OK7 5 5 5 3 3 3 4 4 5 4 3 5
OK8 5 5 5 4 3 5 4 4 4 4 5 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr