Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SANAT KURAMLARI
1 Dersin Adı: SANAT KURAMLARI
2 Dersin Kodu: RES5117
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. RASİM BAŞAK
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: goncae@uludag.edu.tr,
+90 224 29 42575
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı Görükle Kampüsü 16059 Görükle/Bursa TÜRKİYE
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, sanatın doğasını, kapsamını, değerini ve kökenini incelemek ve sanatın evrensel yapısında ortaya konmuş düşünce, araştırma ve deneyimlerle öğrencilerin bu alanda yeni araştırmalar yapmalarını sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Değişik sanat kuramlarını tartışabilme;
2 Sanatın evrensel yapısını açıklayabilme;
3 Sanatın düşünsel temellerini evrensel anlamda araştırabilme ;
4 Farklı kültürlerin sanat yapıtlarında kuram analizleri yapabilme;
5 Sanat kuramcılarının fikirlerini güncel ve bilimsel dilde ifade edebilme;
6 Sanat kuramları alanındaki güncel yayınları analiz edebilme;
7 Sanat araştırmalarında teknolojiyi kullanabilme;
8 Sanatın sorunlarına yönelik çözüm önerileri geliştirebilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Açık Kuram Biçimci kuram
2 İşlevsel kuram Kurumsalcı kuram
3 Yansıtmacı kuram (18.yy-19.yy) Ödev1: Sokrates, Platon ve Aristo’nun düşünsel temellerinin araştırıp yazılması
4 Sanat kuramı ve sanat eleştirisi
5 Anlatımcı kuram (Dışavurumcu kuram)
6 Modern dünya düşüncesi Modernlik Kübizm Ödev2: Kazimir Maleviç ve Pablo Picasso’nunu resimde yeni gerçekçilik ve kübizm açısından karşılaştırılarak yazılması
7 Rasyonalizasyon ve dönüşüm Neo-Klasisizm ve düzene çağrı Uyuşmazlık ve kargaşa
8 Soyutlama ve biçim Yararlılık ve konstrüksiyon
9 Özgürlük, sorumluluk ve güç İdeal olarak modern Figürasyon olarak gerçekçilik
10 Eleştiri olarak gerçekçilik Eleştiri olarak modernizm
11 Bireysel ve toplumsal Amerikan avangardı Avrupa’da bireyselcilik
12 Sanat ve modern yaşam Modernist sanat Ödev3: Geleneksel ve modern sanatın karşılaştırılarak yorumlanması
13 Nesnellik ve indirgemecilik Biçim karşısındaki tutumlar
14 Özgünlüğün eleştirisi Farklılık figürleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: ETİKE, Serap., Sanat Eğitimi Yazıları.,İlke Kitap ve Yay.,Ankara,1995
FISCHNER – RATHUS, Lois., Understanding Art., 4. Edition., Prentis Hall, Inc., New Jersey., U.S.A., 1995.
FREUD, Sigmund., Derleyen: Erkan Çelebi Sanat ve Sanatçılar Üzerine.,Işık Yayınevi, İstanbul,
HARRISON, Charles, Paul Wood, Tercüme: sabri Gürses., Sanat ve Kuram., Küre Yay., 2003
ÖZSOY, Vedat., Görsel Sanatlar Eğitimi, Resim-İş Eğitiminin Tarihsel ve Düşünsel Temelleri., Gündüz Eğitim ve Yay.., Ankara., 2003.
SAN, İnci., Sanat Eğitimi Kuramları., Tan Kitap ve yayın, Ankara, 1983.
SAN, İnci., Sanat ve Eğitim., Ütopya Yay., Ankara, 2008.
ÖZSOY, Vedat., Görsel Sanatlar Eğitimi, Resim-İş Eğitiminin Tarihsel ve Düşünsel Temelleri., Gündüz Eğitim ve Yay.., Ankara., 2003.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 3 50
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 4 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 10 1 24
Ödevler 3 13 39
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 3 15 45
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 14 14
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 1 3 4 0 5 0 0 0 0 0 2
OK2 2 4 4 3 3 5 0 0 0 0 3
OK3 4 4 4 3 5 3 0 3 0 0 4
OK4 5 5 3 4 4 4 0 4 2 0 4
OK5 3 4 5 3 3 3 2 4 3 0 4
OK6 4 4 5 4 4 5 2 4 4 4 5
OK7 3 3 0 0 3 4 3 5 3 3 0
OK8 5 4 4 4 4 4 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr