1 | Dersin Adı: | SANAT KURAMLARI |
2 | Dersin Kodu: | RES5117 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. RASİM BAŞAK |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | - |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
goncae@uludag.edu.tr, +90 224 29 42575 Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı Görükle Kampüsü 16059 Görükle/Bursa TÜRKİYE |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, sanatın doğasını, kapsamını, değerini ve kökenini incelemek ve sanatın evrensel yapısında ortaya konmuş düşünce, araştırma ve deneyimlerle öğrencilerin bu alanda yeni araştırmalar yapmalarını sağlamaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Açık Kuram Biçimci kuram | |
2 | İşlevsel kuram Kurumsalcı kuram | |
3 | Yansıtmacı kuram (18.yy-19.yy) Ödev1: Sokrates, Platon ve Aristo’nun düşünsel temellerinin araştırıp yazılması | |
4 | Sanat kuramı ve sanat eleştirisi | |
5 | Anlatımcı kuram (Dışavurumcu kuram) | |
6 | Modern dünya düşüncesi Modernlik Kübizm Ödev2: Kazimir Maleviç ve Pablo Picasso’nunu resimde yeni gerçekçilik ve kübizm açısından karşılaştırılarak yazılması | |
7 | Rasyonalizasyon ve dönüşüm Neo-Klasisizm ve düzene çağrı Uyuşmazlık ve kargaşa | |
8 | Soyutlama ve biçim Yararlılık ve konstrüksiyon | |
9 | Özgürlük, sorumluluk ve güç İdeal olarak modern Figürasyon olarak gerçekçilik | |
10 | Eleştiri olarak gerçekçilik Eleştiri olarak modernizm | |
11 | Bireysel ve toplumsal Amerikan avangardı Avrupa’da bireyselcilik | |
12 | Sanat ve modern yaşam Modernist sanat Ödev3: Geleneksel ve modern sanatın karşılaştırılarak yorumlanması | |
13 | Nesnellik ve indirgemecilik Biçim karşısındaki tutumlar | |
14 | Özgünlüğün eleştirisi Farklılık figürleri |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
ETİKE, Serap., Sanat Eğitimi Yazıları.,İlke Kitap ve Yay.,Ankara,1995 FISCHNER – RATHUS, Lois., Understanding Art., 4. Edition., Prentis Hall, Inc., New Jersey., U.S.A., 1995. FREUD, Sigmund., Derleyen: Erkan Çelebi Sanat ve Sanatçılar Üzerine.,Işık Yayınevi, İstanbul, HARRISON, Charles, Paul Wood, Tercüme: sabri Gürses., Sanat ve Kuram., Küre Yay., 2003 ÖZSOY, Vedat., Görsel Sanatlar Eğitimi, Resim-İş Eğitiminin Tarihsel ve Düşünsel Temelleri., Gündüz Eğitim ve Yay.., Ankara., 2003. SAN, İnci., Sanat Eğitimi Kuramları., Tan Kitap ve yayın, Ankara, 1983. SAN, İnci., Sanat ve Eğitim., Ütopya Yay., Ankara, 2008. ÖZSOY, Vedat., Görsel Sanatlar Eğitimi, Resim-İş Eğitiminin Tarihsel ve Düşünsel Temelleri., Gündüz Eğitim ve Yay.., Ankara., 2003. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 3 | 50 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 4 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 1 | 24 |
Ödevler | 3 | 13 | 39 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 3 | 15 | 45 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |