1 | Dersin Adı: | TEMEL TASARIM EĞİTİMİ |
2 | Dersin Kodu: | SCCZ103 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Önlisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 1 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. SENANUR DODEVSKİ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Öğr. Gör. Senanur GÜNDOĞDU DODEVSKİ |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Öğr. Gör. Senanur GÜNDOĞDU DODEVSKİ Uludağ Üniversitesi İznik Meslek Yüksekokulu Selçuk Mah. Üyücek Mevkii İznik / BURSA Tel no: 0530 600 85 30 E-mail: senanur@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Temel İlke ve kavramlar öğretilerek, öğrencilerin yaratıcı güçlerini, eğitimde görsel algıya bağlı deneyimlerini, gözlemlerini, ve duygularını denetleyip kullanarak sanat yolu ile ifade edebilmelerini amaçlamaktadır . |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Sanat’ın tanımı, Sanat dalları, Temel Sanat Eğitimi’nin Tanımı, Önemi, Amacı,Temel Sanat Eğitimi dersinde yararlanılan kaynaklar, kullanılacak araç gereçlerin tanıtımı. | Tasarım ilkeleri hakkında uygulama ödevleri |
2 | Tasarım Öğeleri: Çizgi, Yön, Biçim, Ölçü, Aralık, Doku, Renk, Değer, Hareket, Işık-gölge. Tasarım İlkeleri: Tekrar (tam tekrar, simetri tekrar, aralıklı tekrar ve değişken tekrar ) Uygunluk, Zıtlık, Koram, Egemenlik, Denge, Birlik.ilkeleri | Işık; Kurşun kalem ile siyah beyaz arasındaki ışık değerlerini açıktan koyuya doğru eşit kademelerle skala halinde çalışma. Bu bilgi doğrultusunda anlam ve biçim olarak bir içerik düşünülerek tonlama ile kompozisyon çalışması yaparak açık – koyu, ton, obje, fon vb . |
3 | Tasarım öğelerinden nokta ve çizgi hakkında bilgi. Tanımları, çeşitleri , Görsel anlatımda nokta ve çizgi. Çizginin psikolojik etkileri. Sanatta çizgi elemanı nerelerde kullanılır. Çizginin fiziki değişiklikleri, Tip, Yön, Boyut. Çizgi ile yüzeylere form kazandırma. | Işık Belli ölçülerdeki beyaz kartonların çeşitli sistemlere ya da sistemsizliklere göre bölümlenip kesilmesi, kesilen kısımların çıkarılması, burulması, bükülmesi, kırıştırılması ve boş - dolu alanlar elde edilmesiyle ışık değerlerinin şekillendirmede anlatım olanakları araştırılarak uygulama yapılır. Böylece doğal ve yapay ışık etkisinin daha iyi algılanması sağlanır. |
4 | Leke hakkında bilgi. | Tasarım öğelerinden nokta ve çizgi hakkında bilgi. Tanımları, çeşitleri , Görsel anlatımda nokta ve çizgi. Çizginin psikolojik etkileri. Sanatta çizgi elemanı nerelerde kullanılır. Çizginin fiziki değişiklikleri, Tip, Yön, Boyut. Çizgi ile yüzeylere form kazandırma. Uygulama |
5 | Guvaş tekniği ile açık – koyu, ışık – gölge ile düzenlenmiş kompozisyon çalışması ile leke çalışması yaparak ışığın renkte etkisini kavramak | Nokta ve Çizgi ile obje etüdü uygulama |
6 | Genel Değerlendirme | Kolaj çalışması |
7 | Açık – koyu, Siyah – beyaz tekniği ile, leke çalışması | |
8 | Mürekkep ile leke çalışması | |
9 | Doku hakkında bilgi. Doğal ve yapay dokular. Doğada fotoğraf çekerek bakma –görme ilişkisini kurarak doğayı tanımak, dokunun dış yüzeylerini plastik bakımdan etkili hale getirip yeni bir boyut oluşturmadaki rolünü anlatmak. | |
10 | Objeleri dokusal özellikleriyle resmetmek, gözlem ve algılamayı kuvvetlendirme. Organik bir nesnenin nokta - çizgi - ışık - ton ile anlatımı | |
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. ATALAYER, Faruk; Temel Sanat Eğitimi Öğeleri, Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayını. 769/5. 1994, Eskişehir 2. AYDIN, Emin Doğan; Temel Tasarıma Çağdaş Yaklaşımlar. İstanbul 2004 3. IŞINGÖR, Mümtaz- ETİ, Erol- ASLIER, Mustafa; Temel Sanat Eğitimi. MEB Yayını. 4. Sanat Kavramları ve Terimleri Sözlüğü, M. Sözen, U. Tanyeli 5. GÜNDOĞDU, Senanur ; Mesleki Tasarım ders notları, 2002 6. GÜNDOĞDU, Senanur ; Temel Tasarım ders notları, 2008 - İlgili kitap, dergi ve bilimsel yayınlar |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 10 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | |||
Uygulamalı Dersler | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | |||
Ödevler | 1 | ||
Projeler | |||
Arazi Çalışmaları | |||
Arasınavlar | |||
Diğer | |||
Yarıyıl Sonu Sınavları | |||
Toplam İş Yükü | |||
Toplam İş Yükü / 30 saat | |||
Dersin AKTS Kredisi |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |