Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TEMEL TASARIM EĞİTİMİ
1 Dersin Adı: TEMEL TASARIM EĞİTİMİ
2 Dersin Kodu: SCCZ103
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 1
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. SENANUR DODEVSKİ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Öğr. Gör. Senanur GÜNDOĞDU DODEVSKİ
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Öğr. Gör. Senanur GÜNDOĞDU DODEVSKİ
Uludağ Üniversitesi İznik Meslek Yüksekokulu Selçuk Mah. Üyücek Mevkii İznik / BURSA
Tel no: 0530 600 85 30
E-mail: senanur@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Temel İlke ve kavramlar öğretilerek, öğrencilerin yaratıcı güçlerini, eğitimde görsel algıya bağlı deneyimlerini, gözlemlerini, ve duygularını denetleyip kullanarak sanat yolu ile ifade edebilmelerini amaçlamaktadır .
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Sanatın temel ilkelerini bilmek, anlamak ve konusuna uyarlayabilmek. ;
2 Üç boyutlu yüzeyleri iki boyutlu yüzeylerde çözümleyebilmek;
3 Her türlü teknik bilgi ve donanımla klasik ve özgün tasarımlar ortaya koyabilecek beceriye sahip olmak.;
4 Konusu ile ilgili çalışmaların, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini değerlendirebilmek için gerekli kapsamlı bilgiye, eleştirel bakışa ve yaratıcı düşünme becerisine sahip olmak.;
5 Mesleki ve etik sorumluluğa sahip olabilmek. ;
6 Konusu ile ilgili çalışmaların, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini değerlendirebilmek için gerekli kapsamlı bilgiye, eleştirel bakışa ve yaratıcı düşünme becerisine sahip olmak.;
7 Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp kavrayabilmek ve bunları karşılaştırıp sentezleyebilmek.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Sanat’ın tanımı, Sanat dalları, Temel Sanat Eğitimi’nin Tanımı, Önemi, Amacı,Temel Sanat Eğitimi dersinde yararlanılan kaynaklar, kullanılacak araç gereçlerin tanıtımı. Tasarım ilkeleri hakkında uygulama ödevleri
2 Tasarım Öğeleri: Çizgi, Yön, Biçim, Ölçü, Aralık, Doku, Renk, Değer, Hareket, Işık-gölge. Tasarım İlkeleri: Tekrar (tam tekrar, simetri tekrar, aralıklı tekrar ve değişken tekrar ) Uygunluk, Zıtlık, Koram, Egemenlik, Denge, Birlik.ilkeleri Işık; Kurşun kalem ile siyah beyaz arasındaki ışık değerlerini açıktan koyuya doğru eşit kademelerle skala halinde çalışma. Bu bilgi doğrultusunda anlam ve biçim olarak bir içerik düşünülerek tonlama ile kompozisyon çalışması yaparak açık – koyu, ton, obje, fon vb .
3 Tasarım öğelerinden nokta ve çizgi hakkında bilgi. Tanımları, çeşitleri , Görsel anlatımda nokta ve çizgi. Çizginin psikolojik etkileri. Sanatta çizgi elemanı nerelerde kullanılır. Çizginin fiziki değişiklikleri, Tip, Yön, Boyut. Çizgi ile yüzeylere form kazandırma. Işık Belli ölçülerdeki beyaz kartonların çeşitli sistemlere ya da sistemsizliklere göre bölümlenip kesilmesi, kesilen kısımların çıkarılması, burulması, bükülmesi, kırıştırılması ve boş - dolu alanlar elde edilmesiyle ışık değerlerinin şekillendirmede anlatım olanakları araştırılarak uygulama yapılır. Böylece doğal ve yapay ışık etkisinin daha iyi algılanması sağlanır.
4 Leke hakkında bilgi. Tasarım öğelerinden nokta ve çizgi hakkında bilgi. Tanımları, çeşitleri , Görsel anlatımda nokta ve çizgi. Çizginin psikolojik etkileri. Sanatta çizgi elemanı nerelerde kullanılır. Çizginin fiziki değişiklikleri, Tip, Yön, Boyut. Çizgi ile yüzeylere form kazandırma. Uygulama
5 Guvaş tekniği ile açık – koyu, ışık – gölge ile düzenlenmiş kompozisyon çalışması ile leke çalışması yaparak ışığın renkte etkisini kavramak Nokta ve Çizgi ile obje etüdü uygulama
6 Genel Değerlendirme Kolaj çalışması
7 Açık – koyu, Siyah – beyaz tekniği ile, leke çalışması
8 Mürekkep ile leke çalışması
9 Doku hakkında bilgi. Doğal ve yapay dokular. Doğada fotoğraf çekerek bakma –görme ilişkisini kurarak doğayı tanımak, dokunun dış yüzeylerini plastik bakımdan etkili hale getirip yeni bir boyut oluşturmadaki rolünü anlatmak.
10 Objeleri dokusal özellikleriyle resmetmek, gözlem ve algılamayı kuvvetlendirme. Organik bir nesnenin nokta - çizgi - ışık - ton ile anlatımı
11
12
13
14
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. ATALAYER, Faruk; Temel Sanat Eğitimi Öğeleri, Anadolu
Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayını. 769/5. 1994,
Eskişehir
2. AYDIN, Emin Doğan; Temel Tasarıma Çağdaş Yaklaşımlar.
İstanbul 2004
3. IŞINGÖR, Mümtaz- ETİ, Erol- ASLIER, Mustafa; Temel
Sanat Eğitimi. MEB Yayını.
4. Sanat Kavramları ve Terimleri Sözlüğü, M. Sözen, U.
Tanyeli
5. GÜNDOĞDU, Senanur ; Mesleki Tasarım ders notları, 2002
6. GÜNDOĞDU, Senanur ; Temel Tasarım ders notları, 2008
- İlgili kitap, dergi ve bilimsel yayınlar
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 10
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
Uygulamalı Dersler
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
Ödevler 1
Projeler
Arazi Çalışmaları
Arasınavlar
Diğer
Yarıyıl Sonu Sınavları
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30 saat
Dersin AKTS Kredisi
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr