Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
GIDA TÜKETİM TRENDLERİ
1 Dersin Adı: GIDA TÜKETİM TRENDLERİ
2 Dersin Kodu: TEK4737-S
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç.Dr. ŞULE TURHAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Yrd. Doç. Dr. Şule Turhan
Uludağ Üniversitesi, Ziraat Fakültesi, Tarım Ekonomisi Bölümü, Görükle Bursa
Tel:2242941594
e-mail: sbudak@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Tüketicinin satın almada karar verme sürecini ele alan tüketici davranışları konusu pazarlama alanında oldukça önemlidir. Gıda tüketim perspektifinin ürün gruplarına göre değerlendirilmesi, gıda tüketim farklılıklarının belirlenmesi ve bölgesel ülkesel farklılıkların incelenmesi bu dersin amacını oluşturmaktadır. Tüketim düzeyindeki toplumda yönelmeler ve çeşitlilik durumlarının dinamik olarak incelenmesi hedefler arasında yer almaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Çağdaş pazarlama uygulamaları açısından tüketici ihtiyaçlarının önemini kavrama ;
2 Tüketici kararlarını etkileyen bireysel ve sosyo-kültürel faktörler ile ilgili bilgi sağlama ;
3 Satın alma öncesi, sırası ve sonrasındaki tüketici davranışlarını değerlendirme becerisi kazanma ;
4 Tüketici davranışı disiplininin pazarlama stratejileri ile ilişkisinin kurulması ve genel tüketici davranışı modelinin ayrıntıları ile açıklanması ;
5 Gıda tüketimindeki farklılıkların öğrenilmesi ;
6 Global ekonomik krizlerin tüketici davranışlarına etkisinin öğrenilmesi ;
7 Yeni üretilen mallara karşı olan talep trendlerinin öğrenilmesi;
8 Global pazardaki değişikliklerin tüketici davranışlarına nasıl yansıdığının öğrenilmesi;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Makro ve mikro pazarlama açısından tüketici pazarları ve tüketici davranışları
2 Küresel tüketici pazarları
3 Tüketici davranışlarına disiplinlerarası yaklaşım
4 Tüketici davranışları modeli ve Gıda sanayiindeki durum
5 Öğrenme, motivasyon ve pazarlama uygulamaları
6 Gıda sanayiinde algılama, tutumlar ve pazarlama uygulamaları
7 Arasına
8 Kişilik yapısı ve pazarlama uygulamaları
9 Değerler ve pazarlama uygulamaları
10 Yaşam biçimi ve pazarlama uygulamaları
11 Gruplar, referans gruplar, aile ve pazarlama uygulamaları
12 Kişisel etkiler, sosyal sınıf, kültür ve pazarlama uygulamaları
13 Tüketici karar verme süreci
14 Gıda sanayiinde satın alma öncesi, sırası ve sonrasındaki tüketici davranışları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Babaoğulu M., A. Şener, 2010,Tüketici yazıları, Hacettepe Üniversitesi Tüketici Pazar Araştırma Dayanışma Test ve Eğitim Merkezi, Ankara.
Yavuz, O., 1996, Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejisi, Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir.
Mucuk İ., 1990, Pazarlama İlkeleri, Ders Yayınları, No:39, İstanbul
Kotler, P., 1980, Marketing Management: Analysis, Planning and Control, Prentice Hall, Inc; Englewood Cilt: N.j.,. Baskı
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 3 36
Ödevler 0 10 10
Projeler 1 14 14
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 91
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 5
OK3 0 0 4 0 0 4 0 0 0 0 0 0
OK4 0 3 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0
OK5 0 4 0 0 5 0 0 0 2 0 0 0
OK6 0 0 0 2 0 0 0 1 0 4 3 0
OK7 3 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 5 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr