Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
MARKA YÖNETİMİ
1 Dersin Adı: MARKA YÖNETİMİ
2 Dersin Kodu: ISL4305
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. MURAT HAKAN ALTINTAŞ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. Hakan Altıntaş
Doç. Dr. Erkan ÖZDEMİR
Doç. Dr. Çağatan Taşkın
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniversitesi, İ.İ.B.F. İşletme Bölümü, Görükle, Bursa, 16059
mhakan@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Reklamın hedef kitleler üzerindeki ekonomik, sosyal, kültürel ve psikolojik etkilerini incelemektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 İşletmeler için markalaşmanın önemini kavrayabilme;
2 Etkin markalama stratejileri oluşturmada öngörü kazanma ;
3 Marka imajının önemini kavrayabilme;
4 Marka kişiliğinin önemini kavrayabilme;
5 Marka kimliğinin önemini kavrayabilme;
6 Marka değerinin önemini kavrayabilme;
7 Stratejik markalama planı yapabilme;
8 Markalama bakış açısını destinasyon pazarlamasına uygulayabilme;
9 Marka yönetimi sürecini kavrayabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Çağdaş pazarlamada markalama
2 Markalamada temel kavramlar
3 Ürün farklılaştırma ve markalama
4 Marka ismi stratejileri
5 Marka yayma stratejileri
6 Stratejik marka yönetimi süreci
7 Stratejik marka yönetimi süreci
8 Marka kimliği ve uygulamalar
9 Marka imajı ve uygulamalar
10 Marka kişiliği ve uygulamalar
11 Marka değeri: finansal ve pazarlama bakış açıları
12 Tüketici temelli marka değeri
13 Tüketici temelli marka değeri unsurları
14 Tüketici temelli marka değeri ölçümü
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Çağatan Taşkın ve Ömer Akat, Marka ve Marka Stratejileri, Alfa Aktüel, Bursa, 2008; Kevin Lane Keller, Strategic Brand Management, Prentice Hall, 2008.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 16 16
Diğer 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 30 30
Toplam İş Yükü 166
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr